Aby wygenerować bazę z wykorzystaniem nowego interfejsu należy:
- Uruchomić aplikację w nowym interfejsie zgodnie z informacjami dostępnymi TUTAJ.
- Usunąć bazę mobilną znajdującą na urządzeniu w pamięci wewnętrznej w katalogu Documents (nazwa bazy: data.db, baza może być podzielona na kilka plików np. data.db, data.db-shm, data.db-wal – należy usunąć je wszystkie). Po usunięciu mobilnej bazy wszystkie dane zostaną utracone.
- Wymusić zamknięcie aplikacji Mobilnej z poziomu zarządzania aplikacjami. Należy wejść w [Zarządzanie aplikacjami] wybrać [Comarch Mobile], a następnie opcję [Wymuś zatrzymanie],
- Uruchomić aplikację Comarch Mobile, zostanie otwarty kreator pierwszego uruchomienia aplikacji w nowej szacie graficznej.

Wybór przycisku [Skonfiguruj aplikację] przekieruje użytkownika do kroku ’Połącz się z serwerem’, gdzie należy uzupełnić dane potrzebne do wykonania synchronizacji i pobrania danych do bazy mobilnej.

Należy odpowiednio uzupełnić pola:
- Adres serwera – nazwa serwera, z którym będzie dokonywana synchronizacja
- Port – port, na którym działa usługa synchronizacji (serwer)
Wybór przycisku [Dalej] przekieruje użytkownika do kroku ’Zaloguj się’, gdzie należy uzupełnić dane dotyczące operatora mobilnego.

Po poprawnym uzupełnieniu danych dotyczących operatora mobilnego należy wybrać przycisk [Dalej], który przekieruje użytkownika do kroku ’Wykonaj pierwszą synchronizację’.
Po wybraniu przycisku [Rozpocznij synchronizację] zostanie uruchomiony proces pierwszej synchronizacji.

Po prawidłowym zakończeniu synchronizacji widok ekranu głównego aplikacji powinien być następujący:
