Promocja typu: Budżet rabatowy operatora

Budżet rabatowy operatora XL pozwala na oddanie do dyspozycji pracownika określonej kwoty, którą może on wykorzystać w postaci rabatu na pozycji dokumentu w wybranym okresie. Przedstawiciel w aplikacji mobilnej może obniżać cenę towaru poprzez nadawanie rabatu z własnego budżetu. Operator nie może jednak przekroczyć kwoty dostępnej do wykorzystania oraz (przy bardziej restrykcyjnej konfiguracji budżetu) wielkości maksymalnego rabatu z budżetu na pozycji. Taki model pracy pozwala na lepszą kontrolę wielkości obniżek oferowanych Klientom przez pracownika mobilnego.

Promocja ta obowiązuje dla dokumentów sprzedaży wymienionych poniżej:

  • ZS – zamówieniu sprzedaży,
  • FS – fakturze sprzedaży,
  • PA – paragonie,
  • WZ – wydaniach zewnętrznych

Na liście promocji na karcie kontrahenta i na karcie towaru objętego promocją wyświetlony zostaje nowy typ promocji: budżet rabatowy operatora. Informacje dotyczące konfiguracji promocji typu: budżet rabatowy operatora znajdują się TUTAJ.

Budżet rabatowy operatora: na liście promocji karty Kontrahenta i na karty towaru

Na liście promocji, w przypadku budżetu operatora, zostaje wyświetlona informacja odnośnie czasu jej obowiązywania i kwocie budżetu do wykorzystania. Listy promocji posortowane są po nazwach promocji (rosnąco).

Po kliknięciu w daną promocję wyświetlona zostaje karta promocji z dokładnymi informacjami dotyczącymi promocji:

  • Ogólne warunki promocji:
    • priorytet
    • łączenie
    • okres obowiązywania
    • parametry
  • Kwota:
    • budżet operatora – zdefiniowana wartość netto budżetu dla zalogowanego operatora
    • Kwota wykorzystana – kwota wykorzystanego budżetu
    • Kwota do wykorzystania – kwota, którą przedstawiciel może wykorzystać
  • Obowiązuje dla:
    • Towary: po podniesieniu okna towary zostaje wyświetlona lista towarów, dla których obowiązuje promocja typu budżet rabatowy operatora oraz określony maksymalny rabat z budżetu dla tych towarów
    • Kontrahenci: po podniesieniu okna kontrahenci zostaje wyświetlona lista kontrahentów, dla których obowiązuje promocja typu budżet rabatowy operatora
    • Formy płatności
    • Sposoby dostawy
    • Magazyny

W sekcji: [Obowiązuje dla] znajdują się warunki promocji: Budżet rabatowy operatora, określone na definicji promocji w systemie Comarch ERP XL, na poszczególnych zakładkach.

Karta promocji budżet rabatowy operatora w aplikacji mobilnej

Podczas wystawiania dokumentów handlowych w filtrze promocji istnieje możliwość wyszukania aktywnej promocji typu: Budżet rabatowy operatora po jej nazwie. Po wyborze promocji typu: Budżet rabatowy operatora, lista towarów zostaje odfiltrowana do towarów objętych tą promocją (z uwzględnieniem wcześniej wybranych filtrów).

Filtr promocji na wystawianym dokumencie

Podczas dodawania pozycji do Koszyka, na elemencie dokumentu (na małej i pełnej kalkulacji) wyświetlane zostają  pozycje wraz z  kwotą do wykorzystania budżetu rabatowego kontrahenta.

Informacje na elemencie dokumentu: Budżet operatora do wykorzystania zostaną wyświetlane, jeśli

  • zalogowany operator jest objęty aktywną promocją typu: Budżet rabatowy operatora,
  • w aplikacji mobilnej wystawiany jest dokument o typie: ZS, FS, PA lub WZ,
  • data wystawienia dokumentu mieści się w okresie obowiązywania tej promocji,
  • na nagłówku wystawianego dokumentu zostały wybrane warunki objęte tą promocją (zgodne z definicją promocji) tj.:
    • Kontrahent,
    • Magazyn,
    • Sposób dostawy,
    • Forma płatności,
  • dodawany towar do Koszyka jest objęty tą promocją.
Uwaga
Na pozycji dokumentu będzie możliwe wykorzystanie rabatu z tylko jednej promocji typu: Budżet rabatowy. Budżetu rabatowego operatora do wykorzystania będą prezentowane na elemencie dokumentu tylko z poziomu pełnej lub skróconej kalkulacji. W przypadku wykorzystania uproszczonego interfejsu listy towarów do dodawania pozycji na dokument informacje o budżecie rabatowym operatora nie będą prezentowane.
Prezentacja wartości budżetu operatora do wykorzystania po nadaniu rabatu na pozycji

Po zapisaniu pozycji w Koszyku z nadanym rabatem, w aplikacji mobilnej zapisany zostaje wykorzystany już budżet operatora na tej pozycji. Gdy Przedstawiciel handlowy będzie chciał dodać kolejną inną pozycję, która również jest  objęta promocją typu: Budżet operatora, wyświetlana wartość budżetu rabatowego operatora do wykorzystania uwzględnia już wykorzystany budżet na innych pozycjach.

Prezentacja wartości budżetu operatora do wykorzystania po nadaniu rabatu na pozycji – pełna kalkulacja

Zakres wykorzystania budżetu rabatowego na pozycji determinowany jest pewnymi ograniczeniami:

  • wielkość kwotowa rabatu udzielonego z budżetu nie może przekroczyć pozostającej kwoty do wykorzystania z danego budżetu, dla danego operatora;
  • wielkość rabatu (kwotowa i procentowa) nadanego przez operatora na pozycji dokumentu nie może przekroczyć rabatu maksymalnego, który definiowany jest w systemie ERP XL;
  • nadany rabat nie może spowodować zejścia ceny/wartości poniżej 0,00 oraz nie może być ujemna;

Przy każdorazowej zmianie wysokości rabatu na pozycji oraz zmianie ilości na pozycji, sprawdzane jest czy nadawany rabat operatora na pozycji nie przekracza maksymalnego rabatu ustawionego dla tego towaru (lub dla grupy towarów), zdefiniowanego na promocji: Budżet rabatowy operatora, która jest wyświetlana tej konkretnej pozycji.

Dla rabatu maksymalnego:

  • Procentowego- wysokość nadanego rabatu przez operatora (wpisanego ręcznie) na pozycji dokumentu nie może przekroczyć rabatu maksymalnego ( ważne jest, iż rabaty naliczane automatycznie, np. PRM, GLO, KNU, KNT, TWU, PLT nie są uwzględnianie);
  • Wartościowego- wartość nadanego upustu przez operator nie może przekroczyć rabatu maksymalnego (ważne jest, iż rabaty naliczane automatycznie, np. PRM, GLO, KNU, KNT, TWU, PLT nie są uwzględnianie);
Komunikat o przekroczeniu maksymalnego rabatu – skrócona kalkulacja

W przypadku przekroczenia maksymalnego rabatu na pozycji, w polu Rabat pojawia się komunikat „Przekroczono maksymalny rabat” oraz aplikacja zmienia wartość rabatu do dozwolonego poziomu (tj. do maksymalnego rabatu określonego na definicji promocji).

Analogiczna obsługa w aplikacji występuje w przypadku nadania zbyt dużego rabatu przy włączonej kontroli marży minimalnej – aplikacja automatycznie zmienia wartość rabatu do dozwolonego poziomu marży minimalnej.

Czy ten artykuł był pomocny?