Raport online: Raport prowizji dla przedstawicieli handlowych

Raport prowizji pozwala na porównanie sprzedaży poszczególnych towarów z wartościami należnej oraz utraconej prowizji.

Raport prowizji zawiera wartości osiągniętej sprzedaży na poszczególnych produktach oraz prowizji dla przedstawicieli handlowych osiągniętej na poszczególnych produktach.

Do odpowiedniego wyliczenia raportu prowizji konieczne jest założenie następującego atrybutu na karcie towaru, gdzie:

  • Klasa Atrybutów: „Prowizja”
  • Typ:  Liczba

Po zdefiniowaniu na kartach produktu w systemie Comarch ERP XL odpowiedniego atrybutu, w aplikacji można porównywać sprzedaż pod względem wartości prowizji.

Ustawienie atrybutu na karcie towaru (Prowizja) w systemie Comarch ERP XL

Raport jest uruchamiany dla podanego przez użytkownika zakresu dat.

Dostęp do bieżącego raportu prowizji może być skutecznym narzędziem motywacji przedstawicieli handlowych.

Uwaga
Zamówienia Sprzedaży zarejestrowane przez operatorów centrali firmy (w systemie Comarch ERP XL) nie wliczają się do podstawy wyliczenia prowizji dla przedstawiciela handlowego. Do wyliczenia prowizji pobierane są tylko te dokumenty, na których dany przedstawiciel handlowy jest operatorem wystawiającym dokument.
Raport prowizji
  • Kod towaru – opisywany na podstawie dokumentów handlowych
  • Nazwa towaru – opisywana na podstawie dokumentów handlowych
  • Ilość sprzedana (MS) – ilość towaru na dokumentach handlowych (FS, PA, WZ,…,) wystawionych bezpośrednio na urządzeniu lub na podstawie zamówień, których właścicielem jest oddział przedstawiciela. Data brana na podstawie dokumentu sprzedażowego
  • Wartość sprzedaży w MS – wartość towaru na dokumentach handlowych (FS, PA, WZ,…,) wystawionych bezpośrednio na urządzeniu lub na podstawie zamówień, których właścicielem jest oddział przedstawiciela. Data brana na podstawie dokumentu sprzedażowego
  • Wartość prowizji – wartość wyliczana jako % od pola [wartość sprzedaży (MS)]; Wartość prowizji dla przedstawiciela wyliczona jest jako wartość osiągniętej na produkcie sprzedaży x % prowizji dla towaru przy czym poziom prowizji dla towaru będzie zapisywany w atrybucie „Prowizja” na karcie towaru. Konieczne więc będzie założenie następującego atrybutu na karcie towaru:
    • Klasy Atrybutów : Prowizja
    • Typ: Liczba
    • Format: @n7.2
    • Dodatkowe parametry: Mobilny Sprzedawca, Historyczny
    • Obiekt: [Wzorce towarowe][Towar]
  • Ilość sprzedana (centrala) – ilość towaru na dokumentach handlowych (FS, PA, WZ,…,), których wystawienie nie było poprzedzone zamówieniem od Przedstawiciela handlowego (np. faktury bezpośrednie czy też pochodzące z ZS, których właścicielem było centrum niemobilne) wystawionych na kontrahentów, którymi opiekuje się dany przedstawiciel handlowy. Data brana na podstawie dokumentu sprzedażowego.
  • Wartość sprzedaży (centrala) – wartość towaru na dokumentach handlowych (FS, PA, WZ,…,), których wystawienie nie było poprzedzone zamówieniem od Przedstawiciela handlowego (np. faktury bezpośrednie czy też pochodzące z ZS, których właścicielem było centrum niemobilne) wystawionych na kontrahentów, którymi opiekuje się dany przedstawiciel handlowy. Data brana na podstawie dokumentu sprzedażowego.
  • Wartość utraconej prowizji – wartość wyliczana jako % od pola [wartość sprzedaży (centrala)]
Raporty: Edycja parametrów raportu

Czy ten artykuł był pomocny?