Wybór gratisów

Gratisy dla promocji pakietowej bez elastycznego dodawania gratisów

Jeżeli na promocji zdefiniowano gratisy, wówczas w momencie zatwierdzania pakietu wyświetla się okno dialogowe służące do ich wskazania.

Okno wyboru gratisów

W pierwszej linijce pod nazwą gratisu znajduje się informacja o stanach magazynowych oraz upuście wynikającym z promocji, natomiast drugi wiersz zawiera informacje o ilości dodawanych gratisów oraz cenie całkowitej elementu z uwzględnieniem upustu.

Za pomocą znacznika przypisanego do gratisu możemy go zaznaczyć i dodać do dokumentu – wartości na nagłówku zostaną automatycznie przeliczone po zaznaczeniu/odznaczeniu gratisu, dzięki czemu użytkownik ma możliwość przeprowadzenia symulacji cenowej. Gratisy zdefiniowane jako Domyślne na karcie promocji zostaną automatycznie zaznaczone na oknie wyboru gratisu dla promocji pakietowych.

Uwaga
Na dokumentach handlowych FS, PA, WZ sprawdzany jest warunek czy wyliczona ilość gratisów jest dostępna na magazynie mobilnym. Przy gratisie, którego nie można wydać z powodu braku dostępności na magazynie mobilnym, nie jest dostępne pole z oznaczeniem/wyborem tegoż.
Uwaga
Promocje pakietowe umożliwiają dodawanie jako gratisów towarów spoza grup uprawnionych dla operatora, których nie można dodać standardowo jako element na dokumencie.

Gratisy dla promocji pakietowej z elastycznym dodawaniem gratisów

Istnieje możliwość dokonania wyboru spośród dodanych (za pomocą promocji pakietowej elastycznej) pozycji w koszyku, które z nich zamienić na gratisy. Funkcjonalność dotyczy wszystkich typów dokumentów, na które możliwe jest stosowanie promocji pakietowych: OS, ZS, FS, PA, WZ.

Istnieje możliwość modyfikacji przyznawania gratisów – zostało to opisane TUTAJ.

Za pomocą pola, które jest edytowalne możemy zmieniać ilości wybranych gratisów, jednak aplikacja nie pozwoli na zamienienie większej liczby asortymentu na gratisy, niż pozwala na to definicja promocji. Poniższy rysunek obrazuje możliwość wyboru przez kontrahenta, który indeks i w jakiej ilości ma zostać wydany jako gratis.

Okno wyboru zamiany indeksu sprzedażowego na indeks gratisowy.

Po zmianie pozycji w koszyku na gratisy, próg promocji będzie spełniony. Aby próg promocji został spełniony muszą być spełnione kolejno: próg ogólny, próg na grupie, minimalna ilość pozycji oraz wymagalność towaru.

Istnieje możliwość wyboru ilości gratisów – aplikacja pozwala na zatwierdzenie mniejszej ilości gratisów niż wynosi maksymalna przysługująca ilość.

Wybór mniejszej ilości gratisów niż należna

Jeżeli operator przyzna mniej gratisów, wówczas przed zapisaniem towarów gratisowych aplikacja zaprezentuje stosowne pytanie.

Komunikat podczas wyboru i zapisu mniejszej ilości gratisów niż należna

Z odpowiedziami:

  • Nie – wybór powoduje powrót do listy Wybierz gratisy
  • Tak – kontynuacja dodawania gratisu do koszyka/kontynuacja zamiany pozycji w koszyku na gratis

Czy ten artykuł był pomocny?