Konfiguracja systemu Comarch ERP XL na potrzeby aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie

Zmiany na operatorze i pracowniku

Pierwszym krokiem jest nadanie roli odpowiedniemu pracownikowi i podpięcie go do operatora. W Comarch ERP XL wyróżnia się 6 ról, które realizują dostęp do aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie z odpowiednimi prawami:
  • [Zarządzanie]Administrator – nie uwzględnia struktury podległościowej oraz struktury rejonów
    • Dostęp do kontrahentów z „rejonu” pozostałe
    • Dostęp do modułu kalendarz
    • Dostęp do modułu kontrahenci
    • Dostęp do modułu pracowników
    • Dostęp do modułu raportów
    • Dostęp do modułu rejonów
    • Możliwość edycji wizyt potwierdzonych
    • Możliwość kopiowania tygodniowego wizyt
    • Możliwość odrzucania wizyt potwierdzonych
    • Możliwość planowania działań
    • Możliwość planowania wizyt bez podania wzorca
    • Możliwość potwierdzania wizyt podwładnych
    • Możliwość potwierdzania swoich wizyt
    • Możliwość przepinania pracowników do rejonów
    • Nie uwzględniaj struktury podległościowej
    • Nie uwzględniaj struktury rejonów
    • Kopiowanie tygodniowego planu wizyt
    • Odrzucanie wielu wizyt jednocześnie
    • Potwierdzanie wielu wizyt jednocześnie
    • Nie pokazuj ilości na dokumentach
    • Nie pokazuj ilości oraz wartości na dokumentach
  • [Zarządzanie]Kierownik
    • Dostęp do modułu kalendarz
    • Dostęp do modułu kontrahenci
    • Dostęp do modułu rejony
    • Dostęp do modułu raportów
    • Możliwość planowania działań
    • Dostęp do kontrahentów z rejonu „Pozostałe”
    • Dostęp do modułu pracownicy
    • Możliwość potwierdzania wizyt podwładnych
    • Możliwość przepinania pracowników do rejonów
    • Możliwość edycji wizyt potwierdzonych
    • Możliwość planowania wizyt bez podania wzorca
    • Kopiowanie tygodniowego planu wizyt
    • Odrzucanie wielu wizyt jednocześnie
    • Potwierdzanie wielu wizyt jednocześnie
    • Nie pokazuj ilości na dokumentach
    • Nie pokazuj ilości oraz wartości na dokumentach
  • [Monitorowanie]Administrator – nie uwzględnia struktury podległościowej oraz struktury rejonów
    • Dostęp do modułu tras
    • Dostęp do modułu wiadomości
    • Dostęp do modułu pracownicy
    • Dodawanie i edycja znaczników
  • [Monitorowanie]Kierownik
    • Dostęp do modułu tras
    • Dostęp do modułu wiadomości
    • Dostęp do modułu pracownicy
    • Dodawanie i edycja znaczników
Role nr 3, 4 dotyczą tylko i wyłącznie funkcjonalności modułu Monitorowania dodanego do aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie. W celu nadania roli odpowiedniemu pracownikowi należy przejść na Kartę pracownika [Administrator/Firma/Pracownicy]. Następnie należy odnaleźć danego pracownika, przejść do zakładki [Role] i przypisać odpowiednią rolę do pracownika.
Wyszukiwanie Pracownika
Nadanie roli pracownikowi
Uwaga
Aby można się było zalogować do aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie na danego Operatora, musi być on powiązany z Pracownikiem oraz konieczne jest ustawienie haseł na poszczególnych Operatorach. Hasło powinno zawierać maksymalnie 8 znaków.
Podpięcie Pracownika do Operatora jest realizowane za pomocą przycisku Pracownik, który znajduje się w oknie edycji Operatora. W celu przejścia do okna edycji Operatora należy uruchomić moduł Administrator systemu Comarch ERP XL, następnie z menu wybrać zakładkę [Firma/Operatorzy].
Podpięcie Pracownika do Operatora
W aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie umożliwiono również opcje logowania zintegrowanego. Wówczas operatorem będzie użytkownik domenowy, do którego należy przypisać Pracownika z odpowiednimi prawami logowania do Zarządzania Jeśli w systemie ERP XL pobrano użytkowników domenowych, podpięcie Pracownika do Operatora jest realizowane za pomocą przycisku [Pracownik], który znajduje się w oknie edycji Operatora. W celu przejścia do okna edycji Operatora należy uruchomić moduł Administrator systemu Comarch ERP XL, następnie z menu wybrać zakładkę [Firma/Operatorzy]. Na karcie operatora powinna zostać zaznaczona opcja: używaj autoryzacji NT dla tego operatora. W sekcji konto w domenie NT powinien zostać wybrany użytkownik domenowy.
Podpięcie Pracownika do Operatora (logowanie zintegrowane)
Uwaga
Wymagane jest uwierzytelnienie systemu Windows w gałęzi: [Włącz funkcje systemu Windows/ Internetowe usługi informacyjne/ Usługi WWW/ Zabezpieczenia/ Uwierzytelnianie systemu Windows].
Dodatkowo do operatora można przypisać zdjęcie, które będzie widoczne w aplikacji. W tym celu należy podnieść kartę pracownika i przejść na zakładkę [Załączniki]. Kolejnym krokiem jest dodanie załącznika typu [Obraz (Zdjęcie)] i wypełnienie pola [Kod, Nazwa] i zaimportowanie żądanego zdjęcia. W przypadku kilku zdjęć o takich samych nazwach, aplikacja Comarch Mobile Zarządzanie wybierze zdjęcie najnowsze i wyświetli je jako awatar.
Dodanie załącznika

Lista praw

W systemie Comarch ERP XL zdefiniowane się następujące prawa:
  • Dostęp do modułu kalendarz – wyświetla w menu głównym pozycję działania oraz działania w kalendarzu wg struktury podległościowej.
  • Dostęp do modułu kontrahenci – wyświetla w menu głównym pozycję kontrahenci oraz kontrahentów wg struktury rejonów i podległościowej.
  • Dostęp do modułu rejony – wyświetla w menu głównym pozycję rejony oraz rejony wg struktury rejonów
  • Dostęp do modułu raporty – wyświetla w menu głównym raporty
  • Możliwość planowania działań – umożliwia planowanie działań z karty pracownika, kontrahenta i z kalendarza.
  • Dostęp do kontrahentów z rejonu „Pozostałe” – wyświetla na liście kontrahentów rejon „Pozostałe” i umożliwia podgląd WSZYSTKICH kontrahentów z tej grupy.
  • Dostęp do modułu pracownicy – wyświetla w menu głównym pozycję pracownicy, oraz wyświetla pracowników wg struktury podległościowej.
  • Możliwość potwierdzania wizyt podwładnych – umożliwia zmianę stanu wizyty pracowników podwładnych (wg struktury podległościowej) z niepotwierdzonej na potwierdzoną/odrzuconą.
  • Możliwość potwierdzania swoich wizyt – umożliwia zmianę stanu swoich wizyt z niepotwierdzonej na potwierdzoną/odrzuconą.
  • Możliwość edycji wizyt potwierdzonych – umożliwia edycję potwierdzonej wizyty, dostępne do edycji są dokładnie te pola, co przy wizycie niepotwierdzonej.
  • Możliwość przepinania pracowników do rejonów – umożliwia dodawanie/odpinanie/edycję opiekunów w rejonach.
  • Nie uwzględniaj struktury podległościowej – nie uwzględnia struktury podległościowej we wszystkich miejscach w aplikacji.
  • Nie uwzględniaj struktury rejonów – nie uwzględnia struktury rejonów we wszystkich miejscach w aplikacji.
  • Dostęp do modułu tras.
  • Dostęp do modułu wiadomości.
  • Dodawanie i edycja znaczników – umożliwia dodawanie, usuwanie i edycje znaczników.
  • Kopiowanie tygodniowego planu wizyt – umożliwia kopiowanie wizyt ze wskazanego tygodnia na inny tydzień.
  • Potwierdzanie wielu wizyt jednocześnie.
  • Nie pokazuj cen oraz wartości na dokumentach – brak możliwości podglądu wartości dokumentu oraz cen na pozycjach; brak kafla: Wartość sprzedaży w oknie głównym Mobile Zarządzanie.
  • Nie pokazuj ilości na dokumentach – ukrywanie informacji o ilościach na liście pozycji.
Uwaga
Możliwość planowania wizyt z wykorzystaniem mechanizmu optymalizacji istnieje, gdy jesteśmy zalogowani jako:
  • Pracownik – jeśli posiada prawo do korzystania z modułu Monitorowanie i ma uprawnienie „Dostęp do modułu tras”
  • Kierownik – jeśli pracownik, dla którego planowane jest działanie posiada licencję na monitorowanie i ma uprawnienie „Dostęp do modułu tras”

Uprawnienia struktury podległościowej

Struktura podległościowa to zespół jednostek i przypisanych do nich pracowników. Każda firma ma do czynienia z bardziej lub mniej skomplikowaną strukturą podległościową. Struktura firmy wyświetlona jest w układzie struktury hierarchicznej (organizacyjnej) firmy. Dzięki niej użytkownik otrzymuje szczegółową informację o tym, kto komu podlega (niezależnie od struktur praw). Hierarchia podległościowa oparta jest o listę pracowników. Podległość:
  • Struktura podległościowa jest reprezentowana na drzewie.
  • Drzewo struktury podległościowej posiada funkcjonalność prezentowania podwładnych danego kierownika i kierowników danego pracownika.
Kierownik, aby móc korzystać w pełni ze swoich praw kierowniczych powinien być podpięty w Strukturze podległościowej do odpowiedniego centrum. Dodatkowo do tego centrum powinni być przypisani również jego podwładni. Brak przypięcia Kierownika w Strukturze lub brak przypisania pracowników do odpowiedniego centrum będzie skutkować ograniczeniem dostępu – Kierownik nie będzie mieć wglądu do danych swoich podwładnych ani wpływu na ich działania. W celu umieszczenia Kierownika w Strukturze podległościowej należy w Administratorze przejść na zakładkę [Firma/Struktura Firmy/Struktura podległościowa], następnie wybrać odpowiednia grupę i dodać nowego Kierownika w zakładce [Kierownicy].
Uwaga
Wymagane jest, aby rola kierownika miała dokładnie nazwę Kierownik.
Zakładka firma
Struktura podległościowa
Edycja struktury firmy

Ustawienia wizyt handlowych

Aby Użytkownik mógł wystawiać i modyfikować Wizyty handlowe, oprócz prawa Możliwość planowania działań, powinien mieć także przypisaną taką możliwość w systemie Comarch ERP XL. W tym celu należy przejść do Struktury firmy, następnie wejść do trybu edycji odpowiedniej grupy, przejść na zakładkę [Dokumenty], odnaleźć dokument WH, przejść do definicji dokumentu i zaznaczyć opcję ‘Wystawianie i edycja’.
Wyszukanie dokumentu
Wyszukanie dokumentu
Definicja dokumentu

Wyświetlanie ikony wzorca wizyty

Do wzorca wizyty utworzonego w systemie Comarch ERP XL istnieje możliwość podpięcia wybranej przez nas ikony. Ikona ta będzie wyświetlana na liście działań w aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie. Aby ikona została wyświetlona w Comarch Mobile Zarządzanie należy wykonać odpowiednią konfigurację systemu Comarch ERP XL. Na danym wzorcu należy przejść do zakładki [Załączniki].
Okno definiowania wzorca wizyty, zakładka załączniki
Okno definiowania wzorca wizyty, zakładka załączniki
Po uzupełnieniu pól Kod i Nazwa należy wybrać ikonę Import z pliku, w celu wybrania załącznika.
Uwaga
Obsługiwanym typem załącznika, możliwym do wyświetlenia w aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie jest Typ: Obraz. Zalecamy, aby załącznik był w formacie .png oraz posiadał rozmiar: 256x256 pikseli.
Po poprawnym imporcie zdjęcia, załącznik powinien wyświetlać się jak poniżej:
Karta załącznika
Karta załącznika
Uwaga
Jeśli do danego wzorca wizyty zostanie podpięty więcej niż jeden załącznik, w aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie na wzorcu danej wizyty wyświetlany będzie ten, który na liście załączników podpięty jest jako pierwszy.

Możliwość odrzucania wizyt z poziomu aplikacji Comarch Mobile Zarządzanie

Funkcjonalność ta pozwala na odrzucenie wizyty potwierdzonej, z podaniem przez operatora przyczyny odrzucenia oraz odrzucenie planu wizyt, które umożliwione jest w dwóch opcjach:
  • odrzucenie tylko wizyt niepotwierdzonych
  • odrzucenie wizyt potwierdzonych oraz niepotwierdzonych.
Aby nadać operatorowi uprawnienia do odrzucania wizyt, należy przypisać pracownikowi odpowiednia rolę w systemie Comarch ERP XL tj. [Zarządzanie] Administrator, do której zostały dodane nowe uprawnienia: Możliwość odrzucania wizyt potwierdzonych oraz Odrzucanie wielu wizyt jednocześnie.
Karta praw dla roli [Zarządzanie]Administrator
Karta praw dla roli [Zarządzanie]Administrator

Możliwość planowania wizyt bez podania wzorca z poziomu aplikacji Mobile Zarządzanie

Funkcjonalność ta pozwala planować wizyty bez podania wzorca z poziomu aplikacji Mobile Zarządzanie. Dzięki temu pracownik, dla którego została zaplanowana wizyta sam może zdecydować podczas rozpoczęcia wizyty o jej temacie i tym samym może wybrać określony wzorzec. Aby nadać operatorowi uprawnienia do odrzucania wizyt, należy przypisać pracownikowi odpowiednia rolę w systemie Comarch ERP XL tj. uprawnienie „Możliwość planowania wizyt bez podania wzorca”, jak na rysunku powyżej.

Możliwość planowania wizyt bez podania godzin z poziomu aplikacji Mobile Zarządzanie

Funkcjonalność ta pozwala planować wizyty bez podania godzin z poziomu aplikacji Mobile Zarządzanie. Dzięki temu pracownik, dla którego została zaplanowana wizyta sam może zdecydować kiedy zrealizować daną wizytę. Opcja dodania wizyty całodniowej jest dostępna dla każdego operatora, który ma uprawnienie do planowania wizyt (nie ma dodatkowego uprawnienia do planowania wizyt bez godzin).

Możliwość eksportu danych z raportów do pliku Excel

W aplikacji istnieje możliwość wyeksportowania raportów do pliku Excel. Więcej informacji na temat tej funkcjonalności znajduje się TUTAJ.