Istnieje możliwość pobierania i wypełniania atrybutów. Atrybuty w aplikacji Comarch Mobile prezentowane są w sekcji: [Informacje dodatkowe]. Atrybuty można wyświetlać jako klasy lub klasy w grupach.
Obsługa atrybutów przy współpracy z systemem Comarch ERP XL
Typy obiektów
Funkcjonalność
Kontrahenci
Podgląd i edycja
Towary
Podgląd
Samochody
Podgląd
Nagłówki dokumentów
Podgląd i edycja
Pozycje dokumentów
Podgląd i edycja
Aby klasa atrybutu była widoczna w aplikacji mobilnej należy w definicji atrybutu wskazać obiekty na zakładce [Obiekty] oraz zaznaczyć parametr [Podgląd] w grupie [Comarch Mobile] na zakładce [Ogólne]. Zaznaczenie parametru [Edycja] umożliwi dodatkowo edycję atrybutów na niektórych typach obiektów.
Przykładowa definicja klasy atrybutu w systemie Comarch ERP XL
W aplikacji mobilnej obsługiwane są również flagi [Wymagany] oraz [Automat]. Jeżeli dany atrybut jest oznaczony jako Wymagany w systemie ERP, to w aplikacji Comarch Mobile jest oznaczony znakiem .
W aplikacji obsługiwane są następujące typy atrybutów:
Flaga
Tekst
Liczba
Lista
Adres URL – w przypadku wskazania adresu strony internetowej, po naciśnięciu przycisku strona zostanie otwarta w domyślnej przeglądarce na urządzeniu mobilnym
W aplikacji obsłużone zostały następujące formaty atrybutów:
Tekst
Data
1234
1234.56
1234.5678
Zaawansowany
Aby była możliwość wyświetlania atrybutów w grupach należy w systemie Comarch ERP XL na liście Atrybutów z poziomu zakładki [Grupy klas atrybutów] stworzyć odpowiednie grupy atrybutów:
Definicja grupy klasy atrybutu
oraz przypisać do stworzonej grupy obiekt, z którego poziomu ma być dostępna grupa atrybutów.
Przypisanie obiektu
Następnie należy przypisać odpowiednie klasy atrybutów. Jedna klasa może być przypięta do kilku grup jednocześnie.
Pobieranie dokumentów historycznych
Aby możliwe było pobranie dokumentów historycznych z systemu Comarch ERP XL należy:
na karcie operatora w systemie Comarch ERP XL na zakładce Parametry/Uprawnienia w grupie opcji: Podgląd dokumentów wybrać opcję [Wszystkich],
po synchronizacji na urządzeniu ustawić parametry historyczności w aplikacji Comarch Mobile – opis tych ustawień znajduje się TUTAJ.
Comarch ERP XL, karta operatora, parametr [Podgląd dokumentów]
Zatwierdzanie dokumentu bez podpisu
W aplikacji istnieje możliwość pominięcia podpisu podczas wystawienia dokumentu. Funkcjonalność ta wymaga zmodyfikowania funkcji SyncFramework.GetNumerators (nazwa_bazy -> Programmability -> Functions-> Table-valued Functions -> SyncFramework.GetNumerators).
Należy dodać warunek dotyczący konkretnego dokumentu, na którym ma być pominięty krok "Podpis". Przy wystawianiu pozostałych dokumentów podpis będzie wymagany.
Przykład
Konfiguracja funkcjonalności pominięcia kroku z podpisem na dokumencie Zamówienia Sprzedaży (ZS).
CASE
WHEN mob.Dok_GIDTyp = 9472 THEN 0 /*ZS*/
ELSE 1
END AS IsSignatureRequired
Wyświetlanie ceny i ilości w jednostce podstawowej i domyślnej jednostce pomocniczej podczas wystawiania dokumentów
W aplikacji Comarch Mobile Serwis istnieje możliwość podejrzenia ilości i ceny w jednostce pomocniczej podczas wystawiania dokumentów już z poziomu listy towarów , bez konieczności podnoszenia kalkulacji dla tej pozycji. Funkcjonalność ta jest dostępna podczas wystawiania dokumentów:
RW (Rozchód wewnętrzny)
ZSR (Zlecenie serwisowe)
Za tę funkcjonalność odpowiada parametr [IsBaseUnitVisible], który może przyjmować dwie wartości:
1 – wartość domyślna, jeżeli na towarze domyślną jednostką lub jednostką wybraną podczas dodawania do Koszyka jest jednostka pomocnicza, wówczas na liście towarów wyświetlana jest cena w jednostce pomocniczej oraz jednostce podstawowej,
0 – ilość wyświetlana jest tylko w jednostce domyślnej – na liście pozycji wyświetlana jest ilość na magazynie oraz ilość dodaną na dokument tylko w tej jednej – domyślnej lub wybranej podczas dodawania do Koszyka jednostce
Możliwość zmiany formy płatności na dokumentach „w dół”
W systemie Comarch ERP XL istnieje możliwość zmiany formy płatności na dokumentach „w dół”, to znaczy w sposób ograniczony przez kolejność form płatności ustaloną w Konfiguracji systemu.
Przykładowe zdefiniowane formy płatności w systemie Comarch ERP XL
Aby funkcjonalność można było zastosować dla przedstawiciela handlowego należy w domyślnym katalogu C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Methods zmienić wartość parametru [IsOnlyLowerPaymentFormsVisible] na wartość 1. Więcej informacji nt. tego parametru znajduje się TUTAJ.
Dla prawidłowego działania funkcjonalności konieczne jest:
Zaznaczenie dostępnych form płatności dla konkretnego oddziału, do którego przypięty jest operator, jak na rysunku poniżej:
Zaznaczenie dostępnych form płatności na centrum mobilnym przypiętym do Operatora w systemie Comarch ERP XL
Zaznaczenie checku [Dostępny dla oddziału] po podniesieniu konkretnej formy płatności:
Zaznaczenie opcji „Dostępna w oddziale” form płatności dostępnych dla Operatora
Więcej informacji nt. zmian formy płatności znajduje się TUTAJ.
Edycja kontrahenta docelowego i głównego na nagłówku dokumentu
Możliwość zmiany kontrahenta głównego na nagłówku dokumentu została wprowadzona dla dokumentów:
Rozchód wewnętrzny (RW)
W systemie Comarch ERP XL należy zdefiniować również sposób naliczania promocji w aplikacji. Parametr [Naliczaj rabaty dla kontrahenta] dla kontrahenta znajduje się w module Administrator w konfiguracji systemu ERP w zakładce [Rabaty i promocje].
Jeżeli zostanie wybrana opcja:
Głównego – po zmianie kontrahenta głównego przeliczone zostaną wszystkie promocje.
Docelowego – wówczas rabaty naliczane będą dla kontrahenta docelowego i zmiana kontrahenta głównego nie ma wpływu na przeliczanie rabatów.
Konfiguracja systemu ERP – wybór dla jakiego kontrahenta (główny/docelowy) powinny być naliczane rabaty
Powielanie pozycji
W przypadku, gdy na definicji danego dokumentu w systemie Comarch ERP XL będzie zaznaczony parametr [Powielanie pozycji]: Zablokuj nie będzie możliwości odznaczenia parametru: [Pomiń towary będące w koszyku].
Definicja dokumentu FS z systemu Comarch ERP XL
Konfiguracja jednostki zbiorczej towaru
W systemie Comarch ERP XL na karcie towaru istnieje możliwość wskazania, która jednostka ma być jednostką zbiorczą.
Opcja wskazania w systemie ERP jednostki zbiorczej towaru
Informacje nt. działania tego ustawienia w aplikacji Comarch Mobile znajdują się TUTAJ.
Aktualizacja warunków handlowych przy zmianie kontrahenta głównego na nagłówku dokumentu
Edycja kontrahenta głównego na nagłówku dokumentu
Edycja kontrahenta głównego na nagłówku dokumentu
Od wersji 2022.2.1 aplikacji Comarch Mobile została wprowadzona funkcjonalność, dzięki której użytkownik będzie mógł zdecydować, czy podczas zmiany kontrahenta na nagłówku dokumentu, ma również nastąpić zmiana innych elementów tj. płatnik, kontrahent docelowy, typ transakcji, forma płatności, sposób dostawy.
Widok okna wyboru z możliwością dokonania zmian po wybraniu innego kontrahenta
Użytkownik decyduje, które elementy dokumentu mają ulec zmianie. Po wskazaniu odpowiednich opcji i wybraniu Zapisz, pojawi się poniższy komunikat:
Komunikat wyświetlany w aplikacji przy próbie zmiany kontrahenta głównego na nagłówku dokumentu
Nie – pozostawienie aktualnych ustawień na dokumencie – brak zmiany.
Tak – aktualizacja wskazanych danych na dokumencie
Uwaga
Wybrane elementy zostają zapamiętane dla danego kontrahenta do momentu ich ponownej zmiany
Więcej informacji o konfiguracji dotyczącej zmiany kontrahenta na nagłówku dokumentu można znaleźć TUTAJ.
Aktualizacja nagłówka dokumentu po zmianie daty
W przypadku zmiany daty wystawienia dokumentu na nagłówku, zmiany będą aktualizowane, jeżeli na definicji wystawianego dokumentu dla centrum mobilnego przedstawiciela będzie zaznaczony parametr [Aktualizacja danych po zmianie: Daty].
Możliwość zmiany ceny początkowej na pozycji
Możliwość zmiany ceny początkowej na pozycji wystawianego dokumentu jest dostępna w aplikacji mobilnej dla operatorów, którzy na oddziale mobilnym w systemie Comarch ERP XL, na definicji dokumentu, mają zaznaczony parametr [Edycja cen i rabatów na pozycjach] oraz dodatkowo jeżeli na serwerze synchronizacji jest włączona opcja zmiany ceny początkowej – parametr [CanChangeStartPrice] w pliku konfiguracyjnym. Więcej informacji nt. tego parametru znajduje się TUTAJ.
Wydruk dokumentu
Poniżej został zaprezentowany standardowy wygląd wydruku PDF. Wygląd wydruków dla poszczególnych typów dokumentów i/lub operatorów można modyfikować – np. dodając własne logo firmy na wydruku. Więcej informacji oraz przykłady takich modyfikacji można znaleźć TUTAJ.
Podgląd wydruku PDF wystawionego w aplikacji dokumentu
Podpis osoby uprawnionej do wystawienia dokumentu
W aplikacji istnieje możliwość złożenia dwóch osobnych podpisów na dokumencie zlecenia serwisowego (ZSR) - jeden osoby uprawnionej do wystawienia dokumentu (serwisanta), drugi osoby uprawnionej do odbioru dokumentu (kontrahenta). Domyślnie podpis serwisanta jest wyłączony. W celu jego włączenia należy wartość parametru CanAddTwoSignaturesOnServiceOrder ustawić na 1. Szczegółowy opis parametrów aplikacji znajduje się [TUTAJ].
Po włączeniu podpisu w momencie zakończenia zlecenia serwisowego poprzez opcję "Zakończ zlecenie" pojawi się okno z podpisem osoby uprawnionej do odbioru dokumentu:
Ekran podpisu osoby uprawnionej do odbioru dokumentu
W przypadku pomyłki, możliwe jest użycie przycisku "Wyczyść", które wyczyści ekran i pozwoli na ponowne złożenie podpisu. Po kliknięciu przycisku "Zatwierdź podpis" pojawi się okno z podpisem serwisanta:
Ekran podpisu osoby uprawnionej do wystawienia dokumentu
Blokada możliwości zatwierdzenia zlecenia serwisowego przez serwisantów
W aplikacji istnieje możliwość zablokowania zatwierdzenia zlecenia serwisowego. Funkcjonalność wprowadzona po to, aby użytkownik mobilny nieumyślnie nie zatwierdził zlecenia, czym zamyka sobie możliwość dalszej edycji zlecenia poprzez np. dodanie serwisanta, składników itd.
W celu zablokowania zatwierdzenia należy wartość parametru CanConfirmServiceOrders ustawić na 0. Szczegółowy opis parametrów aplikacji znajduje się [TUTAJ].
W momencie, gdy parametr CanConfirmServiceOrders zostanie wyłączony (wartość parametru - 0), wówczas przy wyjściu ze zlecenia serwisowego będą widnieć opcje:
Opcje przy wychodzeniu ze zlecenia serwisowego - z lewej bez blokady, z prawej z włączoną blokadą
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o różnych nowościach.