Ta opcja jest tożsama z opcją „Ustawienia listy” dostępną na kaflu Towary w menu kontekstowym. Jej wybranie spowoduje, że zostanie otwarte nowe okno z ustawieniami listy towarów.Konfiguracja aplikacji, ustawienia listy towarów.
Ustawienia
W tej sekcji istnieje możliwość określenia:
czy na listach będą prezentowane kody towarów,
jaki widok towarów ma być domyślny w aplikacji (lista czy katalogowy). Po naciśnięciu na domyślną opcję [Lista] będzie możliwość zmiany domyślnego widoku na katalogowy,
ilości zdjęć prezentowanych w widoku katalogowym: wybór od 1 do 4,
co w przypadku długiej nazwy towaru ma zostać ucięte.
Na rysunku poniżej przedstawiono prezentację towarów w widoku katalogowym, gdy wybrano wyświetlanie jednego towaru w jednej linii:Prezentacja widoku katalogowego.W przypadku długiej nazwy towaru jest możliwość ucięcia części nazwy: początek, środek – wartość domyślna lub koniec.Rysunek poniżej przedstawia przykładowy widok z aplikacji mobilnej po zmodyfikowaniu parametru dotyczącego ucięcia części nazwy.Parametr w ustawieniach listy towarów: W przypadku długiej nazwy towaru ucinaj.
Wyszukiwanie
W tej sekcji istnieje możliwość:
Wybrania kryterium, po jakim będą wyszukiwane towary. Domyślna opcja [Wszystkie] powoduje, że towary są wyszukiwanie po nazwie i kodzie. Po naciśnięciu na przycisk [Wszystkie] istnieje możliwość wyboru, aby wyszukiwanie odbywało się tylko po kodzie lub tylko po nazwie,
Określenia, po ilu znakach ma się rozpoczynać wyszukiwanie towarów. Dotyczy pola wyszukiwania, w którym możliwe jest wpisanie kodu towaru, nazwy towaru, kodu EAN towaru.
Ustawienia listy dokumentów
Ta opcja jest tożsama z opcją Ustawienia dostępną z poziomu kafla: Dokumenty. Wybranie tej opcji spowoduje, że zostanie otwarte nowe okno z ustawieniami listy dokumentów.
Aktualnie na liście dokumentów umożliwiono wyświetlanie dodatkowych informacji o:
statusie realizacji zamówień
kodzie kontrahenta głównego
nazwie kontrahenta głównego
numerze NIP
kontrahencie docelowym
adresie kontrahenta docelowego
płatniku
statusie KSeF dla faktur sprzedaży.
To, czy informacje mają być widoczne na liście zależy od użytkownika aplikacji. Po wejściu w Ustawienia listy dokumentów użytkownik ma możliwość włączenia lub wyłączenia wyświetlania poszczególnych elementów na liście dokumentów.
Ustawienia listy dokumentówPrzykładowy widok listy dokumentów
Ustawienia listy kontrahentów
Ta opcja jest tożsama z opcja Ustawienia dostępną z poziomu:
listy prezentowanej z poziomu kafla: Kontrahenci,
listy wyświetlanej przy wystawianiu dokumentu z poziomu kafla: Dokumenty,
listy kontrahentów prezentowanej podczas planowania działania,
listy wyświetlanej przy zmianie kontrahenta na nagłówku dokumenty.
Wybranie tej opcji spowoduje, że zostanie otwarte nowe okno z ustawieniami listy kontrahentów.
Konfiguracja aplikacji, ustawienia listy kontrahentów
Zakładki
Użytkownik może określić zakładki, które będą dostępne z poziomu menu kontrahentów. Domyślnie wszystkie zakładki są dostępne. Ponadto istnieje także możliwość zmiany kolejności ich wyświetlania.
Na listach kontrahentów pokazuj
Istnieje możliwość określenia, które pola odnośnie kontrahentów będą dostępne na liście kontrahentów. W tej sekcji można m. in. ukryć kody na liście kontrahentów.
Na karcie kontrahenta pokazuj
Istnieje możliwość określenia, które atrybuty lub grupy atrybutów mają być widoczne na karcie kontrahenta.
Wyszukiwanie
Istnieje możliwość określenia kryterium, po jakim będą wyszukiwani kontrahenci. Domyślna opcja [Wszystkie] powoduje, że kontrahenci są wyszukiwani po nazwach i kodach. Po naciśnięciu na przycisk [Wszystkie] istnieje możliwość określenia, czy wyszukiwanie będzie odbywało się tylko po kodach czy tylko po nazwach.
Dodatkowo, ze względów wydajnościowych, został wprowadzony parametr określający, po ilu znakach ma się rozpoczynać wyszukiwanie. Domyślnie wyszukiwanie wpisanej frazy w nazwie lub kodzie kontrahenta rozpoczyna się już po wpisaniu pierwszego znaku, więc wedle potrzeby istnieje możliwość zwiększenia wartości tego parametru.
Ustawienia listy zleceń, czynności i urządzeń serwisowych
Ta opcja umożliwia określenie jakie informacje mają być prezentowane na liście zleceń, czynności i urządzeń serwisowych.
Uwaga
Opcja dostępna dla użytkowników posiadających licencję na aplikację Comarch Mobile Serwis.
Konfiguracja aplikacji, ustawienia listy zleceń, czynności i urządzeń serwisowych
Na listach zleceń pokazuj
W tej sekcji istnieje możliwość określenia jakie informacje dotyczące zleceń serwisowych będą widoczne na liście zleceń. Możliwe jest wyświetlenie takich informacji jak: kod kontrahenta, adres, kontrahent docelowy, płatnik, serwisant, urządzenia, planowany termin realizacji, atrybuty oraz określenie liczby wyświetlanych wierszy dla opisu zlecenia.
Przykładowy widok listy zleceń serwisowych
Na listach czynności pokazuj
W tej sekcji istnieje możliwość określenia jakie informacje dotyczące czynności serwisowych będą widoczne na liście czynności. Możliwe jest wyświetlenie takich informacji jak: kod kontrahenta, adres, kontrahent docelowy, płatnik, serwisant, urządzenia, planowany termin realizacji, zasoby, atrybuty oraz określenie liczby wyświetlanych wierszy dla opisu czynności.
Przykładowy widok listy czynności serwisowych
Na czynnościach serwisowych w terminarzu pokazuj
W tej sekcji istnieje możliwość określenia jakie informacje dotyczące czynności serwisowych będą widoczne na danej czynności serwisowej. Możliwe jest wyświetlenie takich informacji jak kod kontrahenta, adres, numer zlecenia serwisowego oraz atrybuty.
Przykładowy widok czynności serwisowych w terminarzu
Na listach urządzeń pokazuj
W tej sekcji istnieje możliwość określenia jakie informacje dotyczące urządzeń serwisowych będą widoczne na liście urządzeń. Możliwe jest wyświetlenie takich informacji jak parametry urządzenia i ich wartości oraz określenie liczby wyświetlanych wierszy dla opisu urządzenia.
Przykładowy widok listy urządzeń serwisowych
Kolorowanie czynności serwisowych
W aplikacji Comarch Mobile istnieje możliwość kolorowania czynności serwisowych. Kolorowanie czynności odbywa się poprzez przypisanie koloru do odpowiedniej wartości klasy atrybutu.
Dodanie klasy atrybutu
Klasę atrybutu należy dodać w systemie ERP XL. Musi ona mieć typ Lista oraz musi być udostępniona dla aplikacji Comarch Mobile.
Klasa atrybutu o nazwie Priorytet_czynności
Do klasy atrybutu należy również przypisać obiekt [Serwis].[Czynność serwisowa]:
Obiekty atrybutu Priorytet_czynności
oraz odpowiednie wartości:
Lista wartości klasy atrybutu
Przypisanie koloru
Przypisanie koloru do odpowiedniej wartości klasy atrybutu odbywa się w pliku *.xml umieszczonym w katalogu ..\Serwer synchronizacji\AttributesColors. Plik ten musi mieć taką samą nazwę jak klasa atrybutu np. Priorytet_czynności.xml. W pliku należy umieścić sekcję colors, a w niej sekcje color z parametrem attributeValueName o wartości równej nazwie wartości klasy atrybutu. Sekcja color ma natomiast posiadać wartość heksadecymalną przypisywanego koloru jak w poniższym przykładzie.
Brak przypisanego koloru w pliku xml skutkuje przypisaniem domyślnego koloru w aplikacji.
Po wykonaniu synchronizacji, czynności widoczne na liście w zakładce czynności oraz na zleceniach oznaczone będą odpowiednim kolorem w zależności od ustawionej wartości atrybutu.
Kolorowanie czynności w aplikacji
Usunięcie koloru
Usunięcie koloru odbywa się poprzez dopisanie parametru delete="true" do sekcji color.
Po zapisaniu pliku i wykonaniu synchronizacji przypisanie koloru zostanie usunięte z aplikacji, a dane czynności wyświetlane będą na liście w domyślnym kolorze.
Po wykonaniu synchronizacji możliwe jest usunięcie z pliku xml sekcji color z danym kolorem, który oznaczony został wcześniej parametrem delete="true".
Kolorowanie zleceń serwisowych
W aplikacji Comarch Mobile istnieje możliwość kolorowania zleceń serwisowych. Kolorowanie zleceń odbywa się poprzez przypisanie koloru do odpowiedniej wartości klasy atrybutu.
Dodanie klasy atrybutu
Klasę atrybutu należy dodać w systemie ERP XL. Musi ona mieć typ Lista oraz musi być udostępniona dla aplikacji Comarch Mobile.
Klasa atrybutu o nazwie Priorytet_zlecenia
Do klasy atrybutu należy również przypisać obiekt [Serwis].[Zlecenie serwisowe]:
Obiekty atrybutu Priorytet_zlecenia
oraz odpowiednie wartości:
Lista wartości klasy atrybutu
Przypisanie koloru
Przypisanie koloru do odpowiedniej wartości klasy atrybutu odbywa się w pliku *.xml umieszczonym w katalogu ..\Serwer synchronizacji\AttributesColors. Plik ten musi mieć taką samą nazwę jak klasa atrybutu np. Priorytet_zlecenia.xml. W pliku należy umieścić sekcję colors, a w niej sekcje color z parametrem attributeValueName o wartości równej nazwie wartości klasy atrybutu. Sekcja color ma natomiast posiadać wartość heksadecymalną przypisywanego koloru jak w poniższym przykładzie.
Brak przypisanego koloru w pliku xml skutkuje przypisaniem domyślnego koloru w aplikacji.
Po wykonaniu synchronizacji, zlecenia serwisowe widoczne na liście oznaczone będą odpowiednim kolorem w zależności od wartości atrybutu Priorytet_zlecenia.
Kolorowanie zleceń serwisowych w aplikacji
Usunięcie koloru
Usunięcie koloru odbywa się poprzez dopisanie parametru delete="true" do sekcji color.
Po zapisaniu pliku i wykonaniu synchronizacji przypisanie koloru zostanie usunięte z aplikacji, a dane zlecenia wyświetlane będą na liście w domyślnym kolorze.
Po wykonaniu synchronizacji możliwe jest usunięcie z pliku xml sekcji color z danym kolorem, który oznaczony został wcześniej parametrem delete="true".
Parametry historyczności zleceń serwisowych
Usuwanie zleceń serwisowych
[Usuwaj zlecenia serwisowe] - parametr wprowadza możliwość usunięcia zleceń serwisowych, które zostały zamknięte, odrzucone lub anulowane. W ustawieniach aplikacji użytkownik może wybrać, po jakim okresie zlecenia mają być usuwane z aplikacji.
Usuwaj zlecenia serwisoweUsuwaj zlecenia serwisowe - dostępne opcje
Uwaga
Usunięcie zlecenia spowoduje usunięcie nagłówka, powiązanych ze zleceniem czynności oraz załączników, a co za tym idzie historii na urządzeniach.
Pobieranie usuniętych zleceń serwisowych
[Pobieraj zlecenia z systemu] - parametr wprowadza możliwość pobrania usuniętych zleceń z urządzenia z powrotem do aplikacji. Opcja działa analogicznie, jak dla dokumentów historycznych.
Pobieraj zlecenia z systemuPobieraj zlecenia z systemu - dostępne opcje
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o różnych nowościach.