Istnieje możliwość przeglądania raportów z poziomu aplikacji. Raporty są dostępne z poziomu menu głównego po wybraniu kafla [Raporty]. W dolnej części kafla znajduje się informacja na temat ilości oraz wartości dokumentów wystawionych w danym dniu. Po dłuższym przytrzymaniu przycisku na kaflu pojawi się informacja na temat ilości oraz wartości (netto i brutto) dokumentów handlowych wystawionych przez Przedstawiciela w ostatnim dniu, tygodniu oraz miesiącu
Raporty
Domyślnie w aplikacji znajdują się następujące raporty systemowe:
Raport dobowy przedstawiciela – prezentuje listę wystawionych dokumentów, zapisów kasowych oraz stanów na magazynie mobilnym
Kontrahenci bez transakcji – prezentuje listę kontrahentów, którzy w określonym przedziale czasu nie dokonali żadnej transakcji
Plany sprzedaży – pokazuje plany sprzedaży wg określonej kategorii dla wybranych dokumentów
Podsumowanie dnia – prezentuje wykonane w danym dniu operacje m.in dane dotyczące wizyt, wystawionych dokumentów, rozliczonych zobowiązań
Rabaty retrospektywne sprzedaży – zestawienie obrotu oraz wartości uzyskanego rabatu dla danego kontrahenta
Ranking kontrahentów kupujących towar – pokazuje kontrahentów najczęściej kupujących dany towar
Ranking towarów zakupionych przez kontrahenta – pokazuje, które towary kontrahent najczęściej kupuje
Raport prowizji – prezentuje jaką prowizję na dany dzień udało się uzyskać przedstawicielowi handlowemu
Realizacja zamówień – prezentuje status zamówień wystawionych przez przedstawiciela handlowego
Sprzedaż i ilość wizyt – sprzedaż towarów i ilości odbytych wizyt w wybranym okresie
Sprzedaż i ilość wizyt kontrahenta – sprzedaż towarów i ilości odbytych wizyt w wybranym okresie dla kontrahenta
Sprzedaż – SKU (ang. Stock Keeping Unit) prezentuje sprzedaż towarów w wybranym okresie z podziałem na jednostki
Sprzedaż towarów wg kontrahenta – prezentuje sprzedaż towarów dla danych kontrahentów
Sprzedaż w okresach – prezentuje sprzedaż towarów w wybranym okresie
Wartość sprzedaży dla kontrahenta – prezentuje wartość sprzedaży w danym okresie czasu dla wybranego kontrahenta z uwzględnieniem dokumentów z innych centrów – raport jest również domyślnie dostępny z poziomu karty danego kontrahenta i z poziomu listy kontrahentów.
Raporty
W aplikacji Comarch Mobile istnieje możliwość dowolnego ustawiania kolejności raportów na liście, np. prezentować na początku listy te raporty, które są najczęściej używane przez przedstawiciela handlowego. W tym celu na definicji raportu, który znajduje się (domyślnie) w lokalizacji C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Reports należy określić wartość priorytetu:
<value>0</value>
Im wartość priorytetu jest wyższa, tym raport będzie znajdował się wyżej na liście.
Możliwość zmiany kolejności raportów na liście
Wywołanie raportu odbywa się poprzez wybór przycisku [Pokaż] dostępnego w menu rozwijanym lub wybrania pozycji z nazwą raportu.
Raporty, menu kontekstowe
Istnieje możliwość wyświetlania raportów z różnych poziomów aplikacji, nie tylko z poziomu kafelka raporty. Raporty będą mogły zostać wyświetlone z poziomu:
Karty Kontrahenta
Listy Kontrahentów
Karty towaru
Dużej kalkulacji podczas dodawania pozycji na dokument
Listy pozycji dokumentu
Realizacji wizyty typu: Inny
Realizowania wizyty
Po odpowiedniej konfiguracji w definicji raportów, wybrane raporty będą widoczne w wyżej wymienionych lokalizacjach w aplikacji, więcej informacji dotyczących konfiguracji znajduje się TUTAJ.
Wyświetlenie raportów z poziomu listy kontrahentówWyświetlenie raportów z poziomu karty kontrahentówWyświetlenie raportów z poziomu karty towaruWyświetlenie raportów z poziomu listy pozycji dokumentuWyświetlenie raportów z poziomu realizacji wizytyWyświetlenie raportów z poziomu realizacji wizyty typu: inny
Przy wyświetlaniu raportu z listy kontrahentów, z karty danego kontrahenta, z poziomu listy pozycji dokumentu czy realizacji wizyty Kontrahent podpowiada się już w parametrach raportu. Podobnie jest w przypadku towarów (wyświetlanie raportu z listy towarów, karty towaru).
Dodatkowo istnieje możliwość drukowania raportów z poziomu aplikacji. W tym celu należy stworzyć odpowiednią definicję wydruku danego raportu i umieścić ją w katalogu C:\Program Files (x86)\Comarch Mobile\Serwer synchronizacji\Printouts. Wówczas będzie możliwość drukowania raportu, analogicznie jak dokument:
na drukarce mobilnej sparowanej z urządzeniem (opcja: Drukuj),
lub wywołać wydruk pdf (opcja: Wyślij do drukarki),
pojawi się także możliwość przesłania wiadomości e-mail z wygenerowanym raportem w formacie pdf.
Możliwość wydrukowania raportu
Raport: Raport dobowy przedstawiciela
Raport dobowy przedstawiciela pozwala wyświetlić informacje na temat wystawionych w danym dniu:
dokumentów sprzedażowych: FS, PA, WZ,
zapisów kasowych: KP/KW,
aktualnego stanu towarów na magazynie mobilnym przedstawiciela
W standardzie aplikacji istnieje możliwość wydrukowania raportu na drukarce mobilnej lub stacjonarnej, a także wysłania go jako za pomocą wiadomości e-mail. Przykładowy raport przedstawia poniższy rysunek:
Raport dobowy przedstawiciela
Raport: Kontrahenci bez transakcji
Raport: Kontrahenci bez transakcji, prezentuje listę kontrahentów, którzy w danym okresie nie dokonali żadnej transakcji.
Raporty: Kontrahenci bez transakcji
W celu zmiany parametrów wywołania raportu należy wybrać przycisk: .
Raporty: Edycja parametrów raportu
Raport: Podsumowanie dnia
Raport: Podsumowanie dnia został zaprezentowany na rysunku poniżej:
Raporty: Podsumowanie dnia
W celu zmiany parametrów wywołania raportu należy wybrać przycisk: . Edycja parametrów raportu umożliwia określenie daty oraz sposoby grupowania.
Raporty: Edycja parametrów raportuRaport podsumowanie dnia: Sposób grupowania
Raport: Sprzedaż SKU
Raport: Sprzedaż SKU został zaprezentowany na rysunku poniżej:
Raporty: Sprzedaż SKU
Raport prezentuje sprzedaż towarów w wybranym okresie z podziałem na jednostki.
W celu zmiany parametrów wywołania raportu należy wybrać przycisk: . Edycja parametrów raportu umożliwia określenie daty początkowej oraz końcowej.
Raporty: Edycja parametrów raportu
Raport: Sprzedaż towarów wg kontrahenta
Raport: Sprzedaż towarów wg kontrahenta został zaprezentowany poniżej:
Raporty: Sprzedaż towarów wg kontrahenta
W celu zmiany parametrów wywołania raportu należy wybrać przycisk: . Edycja parametrów raportu umożliwia określenie daty początkowej oraz końcowej.
Raporty: Edycja parametrów raportu
Raport: Sprzedaż w okresach
Parametry wywołania raportu: Sprzedaż w okresach zostały przedstawione poniżej.
Raporty: Sprzedaż w okresach, ustawieniaRaporty: Sprzedaż w okresach
Raport: Wartość sprzedaży dla kontrahenta
Raport: Wartość sprzedaży dla kontrahenta został zaprezentowany poniżej:
Raporty: Wartość sprzedaży dla kontrahenta
W celu zmiany parametrów wywołania raportu należy wybrać przycisk: . Edycja parametrów raportu umożliwia określenie daty początkowej oraz końcowej.
Raporty: Edycja parametrów raportu
Raport ten jest również domyślnie dostępny z poziomu karty danego kontrahenta, jak i z list kontrahentów. Po wybraniu danego kontrahenta przy wyświetleniu parametrów raportu, kontrahent zostanie automatycznie wybrany.
Raport: Ranking towarów zakupionych przez kontrahenta
Raport przedstawiający ranking towarów zakupionych przez kontrahenta w wybranym przez operatora okresie czasu jest tworzony na podstawie informacji znajdujących się w bazie mobilnej. W raporcie pod uwagę brane są faktury sprzedaży oraz paragony.
Raporty: Edycja parametrów raportu
Na wyświetlonej liście kontrahentów istnieje możliwość:
Odfiltrowanie wyświetlonej listy kontrahentów poprzez naciśnięcie ikony lupy.
Odfiltrowanie wyświetlonej listy kontrahentów
Założenia karty nowego kontrahenta poprzez wybranie ikony wyświetlonej na action barze. Dodany kontrahent zostaje automatycznie wybrany jako jeden z parametrów raportu.
Weryfikacja kontrahenta w systemie VIES poprzez naciśnięcie ikony wyświetlonej na action barze. Kontrahent dodany za pomocą tej opcji, zostaje automatycznie wybrany jako jeden z parametrów raportu. Więcej informacji o weryfikacji kontrahenta za pomocą numeru NIP można znaleźć TUTAJ.
Raporty: Ranking towarów zakupionych przez kontrahenta
Raport ten jest również domyślnie dostępny z poziomu karty danego kontrahenta, listy kontrahentów i listy pozycji dokumentów. Po wybraniu danego kontrahenta przy wyświetleniu parametrów raportu, kontrahent zostanie automatycznie wybrany. Istnieje natomiast możliwość wyboru innego kontrahenta z listy.
Raport: Realizacja czynności serwisowych
W raporcie prezentowana jest informacja o zrealizowanych czynnościach serwisowych wraz z podsumowaniem ich realizacji. Do wygenerowania raportu należy wprowadzić datę początkową, końcową oraz wybrać czy raport ma prezentować czynności serwisowe tylko zalogowanego operatora czy wszystkie zrealizowane czynności znajdujące się na bazie mobilnej.
Edycja parametrów raportuRaport: Realizacja czynności serwisowych
Raport: Ranking kontrahentów kupujących towar
Ranking kontrahentów kupujących towar prezentuje kontrahentów, którzy zakupili wybrany towar w zadanym okresie czasu. Na podstawie danych wyświetlonych w takim raporcie uzyskamy również informację ile wyniosła wartość sprzedaży dla tych kontrahentów. W raporcie pod uwagę brane są faktury sprzedaży oraz paragony.
Raporty: Edycja parametrów raportuOdfiltrowanie wyświetlonej listy towarówRanking kontrahentów kupujących towar
Raport ten jest również dostępny domyślnie z poziomu karty danego towaru. Po wybraniu danego towaru przy wyświetleniu parametrów raportu, towar zostanie automatycznie wybrany. Istnieje natomiast zmiany domyślnego towaru na inny, wybrany z listy.
Raporty online
Funkcja [Raporty] bazuje w całości na danych z systemu Comarch ERP XL, pobieranych w momencie uruchomienia danego raportu. Dzięki temu, przedstawiciel ma dostęp do najbardziej aktualnych informacji oraz może porównać efekty swojej pracy z założonymi celami.
- Raporty online zostały wyróżnione na liście odpowiednią ikonką (sygnalizującą potrzebę dostępu do serwera synchronizacji w momencie uruchomienia raportu).
W aplikacji predefiniowane są raporty online:
Plany sprzedaży,
Raport prowizji,
Raport realizacji zamówień,
Raport rabatów retrospektywnych sprzedaży.
Istnieje także możliwość stworzenia raportów online dostosowanych do potrzeb danego przedsiębiorstwa.
Definicje raportów online znajdują się w katalogu [Reports] w folderze Serwer synchronizacji.
Definicje raportów online
Raport online: Plany sprzedaży
Predefiniowany raport online – Plany sprzedaży - pozwala na bieżące sprawdzanie wykonania założonego celu sprzedażowego oraz podgląd podstawowych informacji dotyczących danego planu.
Lista planów sprzedaży zdefiniowanych w Comarch ERP XL
W podsumowaniu realizacji planów sprzedaży wg rejonów, towarów, kontrahentów czy dokumentów są brane pod uwagę dokumenty wystawione w danym rejonie.
Edycja parametrów raportu - plany sprzedażyPrzykładowy raport realizacji planów sprzedaży
Wskazówka
Konfiguracja planów sprzedaży jest możliwa w systemie ERP XL. Więcej informacji znajduje się TUTAJ.
Raport online: Raport realizacji zamówień
Raport realizacji zamówień umożliwia podgląd zamówień według ich rodzaju, kontrahenta oraz podziału czasowego (dzień, tydzień, miesiąc).
Wyświetlane dane na raporcie: Realizacja zamówień są uzależnione od:
Kontrahentów, którymi opiekuje się dany pracownik- na raporcie będą prezentowane tylko zamówienia sprzedaży wystawione na kontrahenta docelowego, którym opiekuje się pracownik,
Ustawienia na karcie operatora w systemie Comarch ERP XL do podglądu dokumentów z:
tylko własnego centrum,
wszystkich centrów.
Po wybraniu raportu w aplikacji mobilnej wyświetla się okno z wyborem parametrów raportu:
Edycja parametrów raportu na raporcie: Realizacja zamówieńWybór sposobu grupowania na raporcie Realizacja zamówieńRaport: Realizacja zamówień, sposoby grupowania: Rodzaj zamówienia, z uprawnieniem do podglądu dokumentów z innych centrów
Społeczność Comarch
Dzięki społeczności Comarch ERP rozwiązujemy problemy, dzielimy się pomysłami oraz informujemy o różnych nowościach.