Promocje Limitowane

Promocje limitowane obejmują promocje nie-pakietowe typu PRM, które po wyczerpaniu limitów przestają obowiązywać. Dostępne są poniższe postaci limitów:
  • Ogółem – zdefiniowana wartość limitu obowiązuje dla wszystkich kontrahentów dodanych na promocji, na zasadzie „kto pierwszy ten lepszy”.
  • Dla kontrahenta – zdefiniowana wartość limitu obowiązuje osobno dla każdego kontrahenta przypiętego do promocji.
  • Ilości – maksymalnej ilości towarów, dla której dana promocja obowiązuje,
  • Wartości – maksymalnej kwoty rabatu, jaka może zostać udzielona w ramach danej promocji,
  • Wielkości refundacji – aż do wyczerpania określonej kwoty refundowanej, stanowiącej część kosztów udzielonej promocji, jaką pokrywa dostawca/producent, lub inny podmiot zewnętrzny.
W systemie Comarch ERP XL użytkownik może wybrać, czy chce ustawić limit na całej promocji PRM czy na poszczególnych towarach objętych promocją. Więcej informacji na ten temat znajduje się TUTAJ. W aplikacji Comarch Mobile informacja o limitach prezentowana jest na karcie kontrahenta oraz towaru.
Prezentacja informacji o limitach na liście promocji z karty kontrahenta i towaru
Jeżeli na definicji promocji określono limit dla całej promocji, wówczas na karcie promocji pojawia się informacja o limicie.
Informacja o limitach na karcie promocji
W przypadku promocji limitowanej z opcją „Dla kontrahenta” aplikacja traktuje zdefiniowany limit ilości/wartości rabatu oddzielnie dla każdego kontrahenta, dla którego przewidziano promocję, bez względu na to, czy został do niej dodany wprost czy poprzez grupę kontrahentów.
Informacja o wykorzystaniu limitu dla poszczególnych kontrahentów
W przypadku, gdy limit został dodany na konkretnych towarach - a nie na nagłówku promocji i przynajmniej jeden z towarów ma ustawiony limit „dla kontrahenta”, w aplikacji będzie dostępny podgląd limitów towarów pozostałych do wykorzystania przez poszczególnych kontrahentów (rysunek poniżej).
Lista kontrahentów objętych promocją – przejście do podglądu limitów dotyczących danego kontrahenta
W aplikacji mobilnej promocje limitowane są obsługiwane tylko na dokumentach ZZ. Dla dokumentów OZ promocja PRM ze zdefiniowanym limitem zostanie pominięta. Wyjątkiem są promocje, które poza limitem ustawionym na jakimś elemencie promocji, mają również elementy bez ustawionego limitu, wówczas promocja zostanie naliczona i będzie wyświetlać się na pomarańczowo na liście promocji. Naliczanie na pozycji promocji limitowanej następuję po zapisaniu lub zatwierdzeniu dokumentu.
Promocja limitowana oznaczona kolorem pomarańczowym na liście promocji
Jeżeli po synchronizacji dokumentu ZZ do Comarch ERP XL przynajmniej jedna promocja limitowana nie zostanie naliczona, z powodu  wykorzystania limitu przez inne, wówczas dokument ZZ trafia do bufora, przyjmuje status „Niepotwierdzony”  i jego edycja w Comarch ERP XL jest zablokowana. W Mobilnej aplikacji po ponownej synchronizacji dokument ma status niepotwierdzony, a w przypadku przekroczenia limitu promocja limitowana zostaje usunięta z pozycji dokumentu, o czym informuje poniższy komunikat:
Komunikat informujący o przekroczeniu limitu po ponownej synchronizacji dokumentu ZZ

Konfiguracja widoczności rabatu na liście towarów

W ustawieniach aplikacji w sekcji „Parametry dokumentów” (opisanej TUTAJ) należy dodać wiersz „Obliczaj hipotetyczny rabat” z opcjami Tak/Nie. Możliwość wyboru trybu będzie zależne od udzielonych Przedstawicielom uprawnień.
Ustawienia aplikacji, zakładka „Parametry dokumentów"
Uwaga
Wspomniana opcja jest zależna od parametru IsDiscountVisible – więcej informacji na ten temat znajduje się TUTAJ.

Rabaty nagłówka

W aplikacji Comarch Mobile istnieje możliwość określenie rabatu na nagłówku dokumentu. Wyróżniamy dwa rodzaje rabatów nagłówka:
  • Procentowy,
  • Wartościowy.
Rabat procentowy polega na naliczeniu określonego procentu odejmowanego od sumy całego dokumentu. Aby użytkownik mógł naliczać rabat od wartości dokumentu niezbędne jest określenie maksymalnego rabatu na karcie operatora w systemie Comarch ERP XL, który będzie mógł nadawać przedstawiciel handlowy.
Określenie rabatu procentowego na nagłówku dokumentu
Dodatkowo istnieje możliwość nadania rabatu wartościowego, dzięki któremu można określić wartość rabatu (dokładną wartość), który ma zostać udzielony. Umożliwia to obsługę sytuacji, gdy rabat uzależniony jest od wartości dokumentu i negocjowany jest podczas fakturowania.
Przykład
Klient dokonał zakupów w wysokości 106,54PLN i podczas fakturowania domaga się rabatu 2%, dodatkowo po naliczeniu rabatu w wysokości 2% wartość faktury wyniosła 104,26PLN więc Klient prosi o zaokrąglenie tej wartości do 100, czyli o rabat w wysokości 4,26 PLN.
Określenie rabatu wartościowego na nagłówku dokumentu

Promocje

W aplikacji Comarch Mobile Zakupy są dostępne promocje KNT, PRM oraz PLT.
Lista promocji dostępnych na kontrahencie
Jeżeli dostępna jest również licencje na Comarch Mobile Sprzedaż, w aplikacji pojawi się podział promocji na sprzedaż i zakupy.
Podział promocji na zakup i sprzedaż przy dostępnych licencjach na Comarch Mobile Zakupy oraz Comarch Mobile Sprzedaż
Okno promocji zostało zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Okno: Promocja
Dostępne parametry promocji:
  • Pomiń następne promocje/Nie pomijaj następnych promocji.
Jeżeli do promocji został przypisany więcej niż jeden towar w sekcji Obowiązuje dla Towary pojawia się opcja <Dla wybranych>. Po naciśnięciu w sekcję użytkownik zostanie przeniesiony do listy towarów objętych promocją.
Lista towarów objętych promocją
  • Pozwalaj na zmianę ceny/Nie pozwalaj na zmianę ceny (parametry te dostępne są w systemie Comarch ERP XL na promocji stała cena).
Po wybraniu przycisku: w wierszu dotyczącym Obowiązuje dla: Towary zostanie wyświetlona lista towarów, na które obowiązuje dana promocja.
Okno: Promocja, Lista towarów
Po wybraniu przycisku: w wierszu dotyczącym Obowiązuje dla: Kontrahenci zostanie wyświetlona lista kontrahentów, na których działa dana promocja. Okno zostało zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Okno: Promocja, Lista kontrahentów
W przypadku, gdy została wskazana jedna forma płatności, dla której obowiązuje promocja to jest ona określona na karcie promocji, jeżeli zostało wskazanych więcej form płatności to pojawia się w oknie: [Dla wybranych], natomiast w przypadku braku określenia wyświetla się wartość: [Wszystkie]. Po wybraniu przycisku: w wierszu dotyczącym Obowiązuje dla: Formy płatności zostanie wyświetlona lista form płatności, na które obowiązuje dana promocja. Okno promocji zostało zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Okno: Promocja, Lista form płatności
Jeżeli został wskazany jeden sposób dostawy, dla którego obowiązuje promocja, to jest on wyświetlony na karcie promocji, jeżeli zostało wskazanych więcej sposobów to wyświetla się: [Dla wybranych], a w przypadku braku sprecyzowanego sposobu dostawy pojawia się wartość: [Wszystkie]. Po wybraniu przycisku: w wierszu dotyczącym Obowiązuje dla: Sposoby dostawy zostanie wyświetlona lista sposobów dostawy, na które działa dana promocja. Okno: Sposoby dostawy zostało zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Okno: Promocja, Lista sposobów dostawy
Po wybraniu przycisku: w wierszu dotyczącym Obowiązuje dla: Magazyny zostanie wyświetlona lista magazynów, na które działa dana promocja. Okno: Magazyny zostało zaprezentowane na poniższym zrzucie ekranu.
Okno: Promocja, Magazyny
Okno: Okno promocji, Opis

Widoczność rabatów na liście towarów przy wystawianiu dokumentów

W aplikacji Comarch Mobile Zakupy istnieje możliwość wyświetlania rabatu na liście towarów podczas wystawiani a dokumentu handlowego, zamówienia oraz oferty. Funkcjonalność ta jest dostępna dla następujących typów dokumentów:
  • Zamówienie zakupu (ZZ),
  • Oferta Zakupu(OZ).
Widoczność rabatu na liście w widoku standardowym
Więcej informacji odnośnie konfiguracji takiej opcji można znaleźć TUTAJ.