Inwentaryzacja

Inwentaryzacja

Uwaga
Tylko przy współpracy z Comarch ERP Enterprise.

Inwentaryzacja dostępna jest z poziomu widoku Backoffice, poprzez wybór opcji Więcej.

Z widoku Inwentaryzacja dostępne są opcje:

  • Magazyny
  • Arkusze
  • Towary niezinwentaryzowane

Dodatkowo można rozpocząć proces inwentaryzacji poprzez zeskanowanie towaru.
Przy przycisku Arkusze jest podsumowanie ilości Otwartych, Częściowo zaraportowanych i Niezamkniętych zaraportowanych arkuszy inwentaryzacji.

 

Po wybraniu przycisku Magazyny wyświetlana jest lista dostępnych magazynów.
Lista posiada wyszukiwarkę, która ogranicza wyniki do tych zgodnych z wpisaną frazą.
Przy każdym magazynie jest wpisana ilość oczekujących dokumentów.

Po wybraniu przycisku Towary inwentaryzowane zostaną wyświetlone wszystkie artykuły znajdujące się na wszystkich arkuszach inwentaryzacyjnych i dowolnym magazynie.

Po wybraniu przycisku Arkusze, zostanie wyświetlona lista arkuszy inwentaryzacji.

Pozycje listy składają się z informacji:

  • Data utworzenia arkusza
  • Numer arkusza
  • Numer inwentaryzacji
  • Pola z opisem

Dodatkowo w prawym górnym rogu pozycji czerwonym symbolem zapisany jest magazyn którego dotyczy arkusz oraz obok jego status (np. Otwarty, Zaraportowany).

Po wybraniu otwartego arkusza zostanie wyświetlona lista artykułów pozostała do zliczenia w arkuszu.

Po wybraniu przycisku Zlicz zostanie otworzony widok Kolejność zliczania. Widok ten wyświetla magazyn oraz numer arkusza na jaki zliczane są artykuły.
Wyświetlona jest również lista artykułów.
Dodatkowo za pomocą ikony plusa oraz kosza (prawy górny róg) jest możliwość dodania oraz usunięcia dodatkowych artykułów na arkusz.

Po zaznaczeniu pozycji ilość można zwiększyć na wiele sposobów:

  • Skanując kod kreskowy
  • Klikając przycisk Plus
  • Wpisując odpowiedni numer w pole edycyjne
  • Klikając ikonę Pióra i wskazując nową partię

Takie zliczanie możemy zaparkować, wtedy zliczone ilości nie zostaną zaraportowane, a odczyt będzie można dokończyć w innym czasie.

Po wybraniu Zgłoś pojawia się pytanie Jak oznaczyć artykuły?. Jeśli zostanie wybrane Tylko zaraportuj, nadal będzie możliwość wprowadzenia zmian w tym arkuszu inwentaryzacyjnym.

Wybranie opcji Zaraportuj i oznacz jako zamknięte powoduje zaraportowanie zliczenia. Nie będzie możliwości dalszego zliczania tego artykułu.

Po zatwierdzeniu zostanie wyświetlony komunikat o pomyślności operacji.
Przycisk Zakończ przenosi na widok Back office, a przycisk Rozpocznij kolejne zliczanie na ostatnio otwarty Arkusz inwentaryzacji.

 

Resetowanie braków po inwentaryzacji

W momencie zamykania pozycji arkusza inwentaryzacji jej braki są zawsze wyzerowane. Jeżeli zamykana pozycja jest artykułem zawierającym partie, to braki są wyzerowane na wszystkich jej partiach.

Blokowanie przyjmowania nieaktualnych partii

Podczas przyjęcia użytkownik nie ma możliwości wprowadzenia daty ważności partii z przeszłości, a podczas skanowania kodu kreskowego EAN-128 pozycji, której termin ważności upłynął. Podczas blokowania przyjmowania nieaktualnych partii, na stanowisku POS wyświetlany jest komunikat: „Przeterminowane artykuły nie mogą być przyjmowane na magazyn sklepu”.

Czy ten artykuł był pomocny?