Kompletowanie zamówień

Aby skompletować zamówienie sprzedaży, należy z poziomu widoku Back office wybrać Zamówienia sprzedaży.

Lista zamówień zawiera wszystkie zamówienia, znajdujące się w konkretnym statusie, np.: zatwierdzony, zrealizowany, anulowany, w realizacji. Aby zawęzić listę wyszukiwanych dokumentów trzeba wybrać ikonę filtra w prawym górnym rogu.

Dostępne filtry umożliwiają ograniczenie wyszukiwania zamówień sprzedaży do:

  • daty wystawienia dokumentu
  • statusu
  • statusu przetwarzania

 

Poza tym istnieje opcja sortowania dokumentów:

  • od najnowszych
  • od najstarszych
  • alfabetycznie z uwzględnieniem statusu lub statusu przetwarzania

W szczegółach zamówienia sprzedaży znajdują się informacje ogólne dotyczące statusów, dat wystawienia i realizacji zamówienia oraz terminu płatności.

Ponadto w sekcji Kontrahent w szczegółach zamówienia sprzedaży jest możliwość podejrzenia danych kontrahenta.

Zamówienie można rozpocząć kompletować klikając na przycisk Kompletuj zamówienie w dolnej części ekranu.

W nowym oknie zostanie wyświetlona lista produktów do spakowania. Używając skanera lub ręcznie można zaznaczać, co zostało już skompletowane, a co jeszcze nie.

W widoku kompletowania zamówienia lista artykułów z zamówienia jest podzielona na dwie listy:

  • Do zebrania – Na liście widoczne są tylko artykuły, których ilość jest mniejsza lub większa od ilości widniejącej na zamówieniu.
  • Zebrane – Na liście widoczne są tylko artykuły, które zostały skompletowane w ilości dokładnie takiej, jaka wynika z zamówienia. Lista Zebrane jest domyślnie zwinięta.
Widok kompletacji zamówienia z podziałem na listę Zadania i Gotowe

W procesie kompletacji zamówienia istnieje możliwość wprowadzenia opisu. Opis ten może służyć na przykład w celu wskazania miejsca przechowywania skompletowanego zamówienia. Opis dodaje się za pomocą przycisku Dodaj opis pod ikoną  w oknie kompletacji zamówienia. Opis wyświetlany jest również na podsumowaniu procesu.

Prezentacja opisu dodanego podczas procesu kompletacji

 

Przykład
Do zamówienia składającego się z artykułów, które wymagają przechowywania w chłodni, można dodać opis: Zamówienie znajduje się w lodówce nr 3 w pomieszczeniu nr 2.

Dokument można zatwierdzić lub zaparkować, aby powrócić do kompletowania zamówienia później.

Zamówienia, które zostały zebrane oraz zapisane w trybie offline, do czasu synchronizacji zostaną oznaczone na liście zamówień sprzedaży symbolem

Widok listy zamówień sprzedaży z oznaczonym zamówieniem bez synchronizacji

Czy ten artykuł był pomocny?