Spis treści
Aktualizacja
Aktualizacja aplikacji mPOS do wyższej wersji może odbywać się na dwa sposoby:
- ręcznie
- poprzez narzędzie Comarch ERP Auto Update
Aktualizacja ręczna
Aktualizacja ręczna, polega na wgraniu na urządzenie nowego pliku APK – pobranego na komputer i przesłanemu na urządzenie mobilne na przykład przy pomocy kabla USB.
Po jego uruchomieniu na urządzeniu, należy wybrać opcję Zainstaluj. Obecnie zainstalowana wersja aplikacji zostanie zaktualizowana do nowszej, a wszystkie ustawienia zachowane.
Aktualizacja poprzez Comarch ERP Auto Update
Pierwszym krokiem jest dodanie komponentu Comarch mPOS do produktu Comarch Retail. Ten krok wykonujemy jednorazowo na profilu Agenta.
W tym celu należy uruchomić Comarch ERP Auto Update i przejść na zakładkę Konfiguracja (Więcej -> Konfiguracja).
Należy zaznaczyć produkt Comarch Retail i wybrać dodaj komponent. A następnie wskazać Comarch mPOS, dodać, zapisać i zrestartować usługę.
![](https://pomoc.comarch.pl/mpos/cee/wp-content/uploads/2022/08/Okno-dodania-komponentu-Comarch-mPOS.png)
Drugim krokiem jest zdefiniowanie stanowiska Comarch mPOS jako agenta podrzędnego.
W tym celu należy wejść w Struktura agentów (Więcej -> Struktura agentów).
Zgodnie ze strukturą swojej organizacji należy dodać agenta podrzędnego za pomocą przycisku [Dodaj].
W oknie należy wpisać kod agenta, czyli identyfikator unikalny dla agenta podrzędnego jakim jest mPOS oraz przy odpowiednim profilu wskazać produkt Comarch mPOS.
![](https://pomoc.comarch.pl/mpos/cee/wp-content/uploads/2022/08/Okno-definiowania-agenta-podrzednego.png)
Udostępnianie aktualizacji na urządzeniu końcowym
Należy pobrać wersję Comarch mPOS, która zostanie udostępniona na urządzeniu. W tym celu należy wejść w Struktura agentów (Więcej -> Struktura agentów) i zaznaczyć agenta podrzędnego, a następnie z listy Comarch Retail z menu wybrać [Pobierz].
![](https://pomoc.comarch.pl/mpos/cee/wp-content/uploads/2022/08/Opcje-przycisku-Comarch-Retail-w-oknie-struktury-agentow.png)
W kolejnym kroku trzeba wskazać wersję, którą chcemy przesłać na urządzenie. Jeśli wybrana wersja nie jest dostępna lokalnie, tzn. nie została wcześniej pobrana na agenta nadrzędnego, to zostanie wyświetlony stosowny komunikat.
![](https://pomoc.comarch.pl/mpos/cee/wp-content/uploads/2022/08/Komunikat-informujacy-o-niedostepnosci-wybranej-wersji-komponentu.png)
Wywołanie tej akcji umożliwi aktualizację wersji w Comarch mPOS na urządzeniu końcowym.
Aktualizacja Comarch mPOS na urządzeniu końcowym
W przypadku udostępnienia aktualizacji mPOS:
- Jeśli pierwsza synchronizacja nie została przeprowadzona, to zostanie sprawdzone, czy jest dostępna nowa wersja do pobrania na urządzenie.
- W przypadku korzystania z aplikacji, pokaże się powiadomienie, że nowa wersja czeka na zainstalowanie. W celu instalacji należy wybrać [Aktualizuj teraz].
![](https://pomoc.comarch.pl/mpos/cee/wp-content/uploads/2022/08/Okno-aktualizacji-wersji-Comarch-mPOS.png)
Należy zezwolić na urządzeniu na aktualizację tak jak w przypadku instalacji mPOS, czyli w ustawieniach zezwolić na instalację z tego źródła.