Nowości i zmiany w wersji 2023.1

Comarch mPOS

Rozszerzenie o nowe funkcjonalności trybu tabletowego (ERP: Enterprise)

Zgodnie z wymaganiami Klientów od wersji 2023.0 aplikacja mPOS została dostosowana do pracy na urządzeniach mobilnych takich jak tablety. Praca na tych urządzeniach możliwa jest w położeniu wertykalnym.

Dzięki funkcjonalności trybu tabletowego Sprzedawca może świadczyć doradztwo klientom w zakresie parametrów i specyfikacji towarów.

Uwaga
W celu włączenia trybu tabletowego należy aktywować parametr: Aktywuj tryb tabletu dla mPOS w systemie Comarch ERP Enterprise. Parametr dostępny jest w aplikacji: Comarch POS: Stanowiska -> zakładka Interfejs użytkownika Comarch POS.

Tryb tabletowy został rozszerzony od wersji 2023.1 o funkcjonalności:

  • Zamówienia sprzedaży
  • Automatyczne generowanie kodu kontrahenta
  • Zgody kontrahenta

 

Zamówienia sprzedaży

Zamówienia sprzedaży wystawiane są na artykuły, których kupnem zainteresowany jest dany Klient. W aplikacji mPOS umożliwiona została obsługa zamówień sprzedaży, między innymi:

  • Podgląd zamówienia sprzedaży
  • Dodawanie nowego zamówienia sprzedaży
  • Edycja istniejącego zamówienia poprzez przycisk [Otwórz zamówienie]
  • Generowanie z oferty sprzedaży -> zamówienia sprzedaży

W oknie Start -> sekcja Sprzedaż -> kafel [Zamówienia i oferty sprzedaży] dodano pod przyciskiem [Utwórz] opcję:

  • Zamówienie sprzedaży
Okno nowego zamówienia sprzedaży
Okno nowego zamówienia sprzedaży

Z poziomu listy zamówień i ofert sprzedaży dodano możliwość:

  • dodania nowego zamówienia sprzedaży
  • przejścia do podglądu zamówienia sprzedaży
  • wygenerowania zamówienie sprzedaży na podstawie oferty sprzedaży

Z poziomu podglądu dokumentu zamówienia sprzedaży dodano możliwość:

  • zaparkowania nowego zamówienie sprzedaży w celu późniejszej kontynuacji
  • dodania/usunięcia rabatu nagłówka
  • zamknięcia zamówienia sprzedaży
  • otworzenia zamówienia sprzedaży
  • określenia punktu odbioru zamówionych artykułów

Automatyczne generowanie kodu kontrahenta

W celu zautomatyzowania i usprawnienia pracy na stanowisku mPOS wprowadzono możliwość ustawienia automatycznego dodawania kodu Klienta dla nowych kontrahentów w systemie.

Uwaga
W celu uruchomienia automatycznego generowania numeru klienta należy aktywować parametr Generuj numer klienta w systemie Comarch ERP Enterprise. Parametr dostępny jest w aplikacji Kanały sprzedaży -> zakładka Comarch POS.

Funkcjonalność jest sparametryzowana, po aktywacji parametru Generuj numer klienta w systemie Comarch ERP Enterprise należy przypisać również schemat numeracji w polu Schemat numeracji dla kodu klienta. Schemat musi być zdefiniowany jako schemat o typie: Comarch POS Kod klienta.

Automatycznie wypełnione pole kod w oknie dodawania kontrahenta

Zgody kontrahenta

W systemie Comarch mPOS dodana została zakładka Zgody w oknie kontrahenta. Zakładka dostępna jest:

  • W podglądzie kontrahenta
  • Przy dodawaniu kontrahenta detalicznego/biznesowego:
  • Jeżeli dla kontrahenta detalicznego pola: Kod, Imię i Nazwisko są uzupełnione
  • Jeżeli dla kontrahenta biznesowego pola: Kod, Nazwa, NIP są uzupełnione
Uwaga
Definiowanie zgód odbywa się po stronie systemu Comarch ERP Enterprise.

W aplikacji mPOS dodana została możliwość:

  • zarejestrowania wyrażenia lub wycofania różnych kategorii zgód (np. na przetwarzanie danych, marketing)
  • podejrzenie pełnej treści zgody poprzez rozwinięcie wybierając [Wyświetl pełną treść zgody]
  • podpisania formularza zgody
Okno zgody wybranego kontrahenta detalicznego
Okno zgody z możliwością dodania podpisu

 

Czy ten artykuł był pomocny?