Nowości i zmiany w wersji 2023.0

Tryb tabletowy

Zgodnie z wymaganiami Klientów aplikacja mPOS została dostosowana do pracy na urządzeniach mobilnych takich jak tablety. Praca na tych urządzeniach możliwa jest w położeniu wertykalnym. Tryb tabletowy obsługuje dodatkowe funkcjonalności:

  • Kontrahenci
  • Oferty sprzedaży

Dzięki funkcjonalności trybu tabletowego Sprzedawca może świadczyć doradztwo klientom w zakresie parametrów i specyfikacji towarów. W dowolnym miejscu w sklepie Pracownik może dodać kartę nowego kontrahenta oraz wygenerować personalizowaną ofertę sprzedaży.

Uwaga
W celu włączenia trybu tabletowego należy aktywować parametr: Aktywuj tryb tabletu dla mPOS w systemie Comarch ERP Enterprise. Parametr dostępny jest w aplikacji: Konfiguracja -> funkcja Comarch POS.

Kontrahenci

W menu Start oraz bocznym menu dodano kafel [Kontrahenci]. Wybranie kafla otwiera listę kontrahentów, na której można:

  • wyszukać kontrahenta
  • dodać nowego kontrahenta
  • przejść do podglądu karty kontrahenta
  • edytować istniejącego kontrahenta
  • podejrzeć historię transakcji
Kafel [Kontrahenci] w menu bocznym

Oferty sprzedaży

W oknie Start -> sekcja Sprzedaż dodany został kafel [Zamówienia i Oferty sprzedaży].

Kafel [Zamówienia i oferty sprzedaży]
Z poziomu ofert sprzedaży można:

  • dodać nową ofertę sprzedaży
  • przejść do podglądu oferty sprzedaży
  • zaparkować ofertę sprzedaży w celu późniejszej kontynuacji na tym lub innym stanowisku mPOS

Podgląd karty artykułu

Uwaga
Funkcjonalność podglądu szczegółów artykułu dostępna jest na stanowisku mPOS w wersji tabletowej oraz w wersji na telefon.

W celu podglądu karty artykułów można przejść do menu Start -> Artykuły lub z poziomu dokumentu np. tworząc ofertę sprzedaży operator ma możliwość wyboru konkretną etykietę artykułu.

Podgląd szczegółów artykułu

Okno podglądu karty artykułu prezentuje:

  • Nazwę artykułu
  • Kod EAN
  • Zdjęcie
  • Opis
  • Zakładkę Grupy – prezentuje kategorię artykułów wraz z przyporządkowanymi grupami oraz ścieżką np. Gotowe produkty -> Pieczywo słodkie
  • Zakładkę Właściwości – prezentuje między innymi stawkę VAT i typ artykułu np. Towar, Usługa
  • Zakładkę Cenniki – prezentuje cenniki, do których przyporządkowany jest dany artykuł
  • Zakładkę Zasoby – prezentuje dostępną ilość artykułu
  • Zakładkę Artykuły powiązane – prezentuje powiązane artykuły typu: Artykuł alternatywny, Up-selling, Cross-selling, Akcesoria
  • Zakładkę Elementy kompletu – widoczna tylko dla artykułów typu Komplet

Korekty zasobów

Funkcjonalność korekty zasobów umożliwia aktualizację stanów magazynowych przy pomocy rozchodu wewnętrznego (RW) i przychodu wewnętrznego (PW). Wystawienie dokumentów PW i RW możliwe jest z poziomu menu bocznego → [Magazyn] → Więcej → [Korekta zasobów].

Lista dokumentów PW i RW w oknie Korekty zasobów

W oknie Korekty zasobów prezentowana jest lista dokumentów PW i RW wraz z ich statusami. W celu wystawienia nowej korekty należy wybrać przycisk [Utwórz nową korektę], a następnie wskazać typ korekty:

  • korekta zwiększająca stan zapasów (PW)
  • korekta zmniejszająca stan zapasów (RW)
Typy dokumentów korekt

Podczas tworzenia nowego dokumentu PW lub RW należy wskazać powód korekty oraz magazyn, na którym mają być skorygowane zasoby.

Czy ten artykuł był pomocny?