Kompletacja zamówień sprzedaży

Kompletacja zamówień sprzedaży

Uwaga
Aby funkcjonalność Kompletacja zamówień była dostępna na stanowisku mPOS należy w systemie Comarch ERP Enterprise aktywować parametr: Umożliwiaj przygotowanie zamówienia sprzedaży, parametr dostępny jest z poziomu aplikacji Kanały sprzedaży -> zakładka Comarch POS -> sekcja Zamówienia sprzedaży.

W aplikacji Comarch mPOS istnieje możliwość przygotowania zamówień sprzedaży bezpośrednio w sklepie, poprzez kompletacje artykułów z dostępnych zasobów. Rozwiązanie zostało wprowadzone w celu usprawnienia pracy w sklepie: sprzedawca może teraz w każdej chwili skompletować konkretne zamówienie sprzedaży czekające na realizację. Funkcjonalność dostępna jest po włączeniu parametru Przygotowanie zamówienia sprzedaży w systemie ERP.

Z poziomu aplikacji mPOS przycisk [Kompletacja zamówień] dostępny jest:

  • głównego okna aplikacji -> sekcja Magazyn

Kafel [Kompletacja zamówień] w głównym oknie mPOS
Kafel [Magazyn] w menu bocznym
Kafel [Kompletacja zamówień] w oknie Back office

Lista zamówień zawiera wszystkie zamówienia, znajdujące się w konkretnym statusie, np.: zatwierdzony, zrealizowany, anulowany, w realizacji. Aby zawęzić listę wyszukiwanych dokumentów trzeba wybrać ikonę filtra w prawym górnym rogu.

Dostępne filtry

Wyszukiwanie można ograniczyć poprzez sortowanie po:

  • Dacie wystawienia: Od najstarszych, Od najnowszych
  • Statusie: A-Z, Z-A
  • Statusie realizacji: A-Z, Z-A
  • Dacie wystawienia (jako przedział dat)
  • Statusie dostępne opcje:
    • Niezatwierdzony
    • W realizacji
    • Anulowany
    • Zamknięty
    • Zrealizowany
    • Zatwierdzony
  • Statusie realizacji – zdefiniowanym w systemie ERP na przykład:
    • Anulowany przez klienta w E-Sklepie
    • Częściowo skompletowane
    • Do kompletacji
Okno zamówień sprzedaży

Odświeżenie listy jest możliwe poprzez przytrzymanie listy zamówień sprzedaży i przeciągnięcie w dół. Dzięki czemu użytkownik ma szybki dostęp do zaktualizowanych dokumentów i nie musi wracać do głównego menu.

Ikona wyświetlana podczas odświeżania listy zamówień sprzedaży, poprzez przytrzymanie i przeciągnięcie listy

W szczegółach zamówienia sprzedaży znajdują się informacje ogólne dotyczące statusów, dat wystawienia i realizacji zamówienia oraz terminu płatności.

Szczegóły zamówienia sprzedaży

Ponadto w sekcji Kontrahent w szczegółach zamówienia sprzedaży jest możliwość podejrzenia szczegółów kontrahenta, czyli danych kontaktowych.

Szczegóły zamówienia sprzedaży
Szczegóły kontrahenta na zamówieniu sprzedaży

Zamówienie można rozpocząć kompletować klikając na przycisk [Kompletuj zamówienie] w dolnej części ekranu.

Przycisk [Kompletuj zamówienie]
W nowym oknie zostanie wyświetlona lista produktów do spakowania. Używając skanera lub ręcznie można definiować, co zostało już skompletowane, a co jeszcze nie.

W widoku kompletowania zamówienia lista artykułów z zamówienia jest podzielona na dwie listy:

  • Do zebrania – na liście widoczne są tylko artykuły, których ilość jest mniejsza lub większa od ilości widniejącej na zamówieniu.
  • Zebrane – na liście widoczne są tylko artykuły, które zostały skompletowane w ilości dokładnie takiej, jaka wynika z zamówienia. Lista Zebrane jest domyślnie zwinięta.
Widok kompletacji zamówienia z podziałem na listę Do zebrania i Zebrane

W procesie kompletacji zamówienia istnieje możliwość wprowadzenia opisu. Opis ten może służyć na przykład w celu wskazania miejsca przechowywania skompletowanego zamówienia. Opis dodaje się za pomocą przycisku Dodaj opis pod ikoną  w oknie kompletacji zamówienia. Opis wyświetlany jest również na podsumowaniu procesu.

Prezentacja opisu dodanego podczas procesu kompletacji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przykład
Do zamówienia składającego się z artykułów, które wymagają przechowywania w chłodni, można dodać opis: Zamówienie znajduje się w lodówce nr 3 w pomieszczeniu nr 2.

Dokument można zatwierdzić lub zaparkować, aby powrócić do kompletowania zamówienia później.

Zamówienia, które zostały zebrane oraz zapisane w trybie offline, do czasu synchronizacji zostaną oznaczone na liście zamówień sprzedaży symbolem .

Widok listy zamówień sprzedaży z oznaczonym zamówieniem bez synchronizacji

W przypadku realizacji kompletacji zamówienia sprzedaży na stanowisku mPOS zdarza się, że operator, aby umożliwić klientowi jak najszybszy odbiór zamówienia, decyduje się na kompletację zamówienia z wykorzystaniem towarów, które nie zostały jeszcze przyjęte.

W systemie Comarch ERP Enterprise, dostępny jest parametr Uwzględniaj w rezerwacjach skompletowane artykuły. Parametr można aktywować w aplikacji Konfiguracja -> funkcja Comarch POS. Jeżeli parametr zostanie włączony, to w takiej sytuacji po przyjęciu dostawy na magazyn mPOS, część towarów skompletowanych (nie dostępnych już w sprzedaży, ponieważ oczekują na odebranie przez klienta), zostanie dodana do ilości zarezerwowanych artykułów.

Ilość aktualizowana jest w przypadku:

  • przygotowania kompletacji zamówienia sprzedaży
  • anulowania kompletacji zamówienia sprzedaży
  • wydania zamówienia sprzedaży (generowanie paragonu lub faktury sprzedaży do zamówienia sprzedaży)

Czy ten artykuł był pomocny?