Korekty zasobów

Korekty zasobów (ERP: Altum, Enterprise)

Funkcja korekty zasobów umożliwia ręczną aktualizację stanów magazynowych przy pomocy rozchodu wewnętrznego (RW) i przychodu wewnętrznego (PW). Korektę zasobów przy użyciu dokumentów RW i PW można zastosować przykładowo w przypadku:

  • zniszczenia towaru
  • znalezienia pustych opakowań
  • kradzieży
  • korekty przyjęć towarów/paczek

Pod przyciskiem [Korekta zasobów] dostępna jest lista dokumentów PW i RW. Przycisk dostępny jest z poziomu sekcji Magazyn, w oknie głównym.

Lista korekt zasobów

W prawym górnym rogu znajduje się

  • przycisk lupy, za pomocą którego można wyszukać dokument korekty zasobów po numerze dokumentu i numerze EAN
  • przycisk [Filtr], który pozwala na:
    • Sortowanie po:
      • Dacie wystawienia: Od najnowszych
      • Dacie wystawienia: Od najstarszych
    • Filtrowanie po:
      • Typie dokumentu:
        • Wszystko
        • PW
        • RW
      • Dacie wystawienia (w przedziale)
      • Statusie:
        • Anulowany
        • Zatwierdzony
      • Sposobie utworzenia:
        • Wszystko
        • Ręcznie
        • W procesie przyjęcia
      • Magazynie
      • Powodzie korekty
Okno Filtry
Okno Filtry

Na stanowisku mPOS prezentowane są te dokumenty PW i RW:

  • których magazyn jest dostępny na danym stanowisku
  • które zostały wystawione na danym stanowisku mPOS lub zostały zsynchronizowane z innego stanowiska w obrębie jednego kanału sprzedaży
Lista dokumentów PW i RW w oknie Korekty zasobów

Podgląd korekty zasobów

Aby podejrzeć dane wybranego dokumentu korygującego zasoby, należy wybrać konkretny dokument z poziomu listy dokumentów korekt. Na podglądzie dokumentu PW/RW znajdują się informacje o:

  • statusie dokumentu:
    • Zatwierdzony
    • Anulowany
  • dacie przyjęcia
  • powodzie korekty
  • powiązanym magazynie
  • powiązanych artykułach – z tego poziomu możliwe jest wyświetlenie wszystkich artykułów znajdujących się na dokumencie za pomocą przycisku [Zobacz wszystkie] i podejrzenie ich szczegółów
Podgląd dokumentu PW

Na podglądzie dokumentu dostępny jest również przycisk [Anuluj dokument], który nieodwracalnie anuluje dokument korekty.

Dodawanie nowej korekty zasobów

W celu wystawienia nowej korekty należy wybrać przycisk [Utwórz nową korektę], a następnie wybrać typ dokumentu:

  • korekta zwiększającą stan zapasów (PW)
  • korekta zmniejszającą stan zapasów (RW)
Dostępne typy korekt

Po wybraniu jednej z opcji wyświetlane jest okno ze zdefiniowanymi w systemie ERP przyczynami korekt.

Uwaga
W systemie Comarch ERP Enterprise przyczyny korekt definiowane są w aplikacji Klasyfikacje -> Klasyfikacja powodu korekty stanu POS.

Uwaga
W systemie Comarch ERP Altum przyczyny korekt definiowane są w słownikach uniwersalnych, dostępnych na zakładce Konfiguracja -> Ogólne -> Przyczyny korekt.

Lista powodów korekt

W oknie dostępne są przyciski:

  • [Anuluj] – zamyka okno wybory przyczyny korekty i aplikacja wraca do okna wyboru typu dokumentu korekty
  • [Dalej] – przycisk nieaktywny do momentu wybrania powodu korekty; po zaznaczeniu jednej z dostępnych opcji przycisk staje się aktywny. Po wybraniu przycisku zostaje otwarte okno wyboru magazynu.

Po wybraniu przycisku [Dalej] zostaje otwarte okno Wybierz magazyn, w którym dostępna jest lista magazynów dostępnych na danym stanowisku POS. Jeżeli lista zawiera zbyt wiele pozycji, pole Szukaj w górnej części okna pozwala na wyszukanie konkretnego magazynu.

Lista dostępnych magazynów

Po wskazaniu przyczyny oraz magazynu należy dodać artykuły na dokument. Istnieje możliwość dodania artykułów poprzez:

  • skanowanie kodu kreskowego artykułu
  • wybranie artykułu z listy dostępnej pod przyciskiem [Otwórz listę artykułów] lub za pomocą przycisku plusa w prawym górnym rogu
Okno tworzenia rozchodu wewnętrznego

W celu zapisania dokumentu należy wybrać przycisk [Zatwierdź].

Okno zatwierdzania dokumentu PW

Czy ten artykuł był pomocny?