Nowości i zmiany w wersji 2024.5

Nowości i zmiany w wersji 2024.5

Integracja z systemem Comarch ERP XL (Comarch ERP: XL)

Od wersji 2024.5 aplikacji Comarch Backoffice została wprowadzona integracja z systemem Comarch ERP XL w wersji 2024.1.1 (wgrany HF1 do wersji 2024.1).

Aplikacja Comarch Backoffice jest przeznaczona na urządzenia mobilne. W odróżnieniu od Comarch POS aplikacja Comarch Backoffice wyróżnia się mobilnością, do pełnej pracy niezbędne jest połączenie do sieciowych usług wymiany danych Data Service oraz POS Agent Service.

Przy pierwszym logowaniu do aplikacji Comarch Backoffice nie jest możliwe ustalenie nowego hasła. W celu zalogowania się do Comarch Backoffice konieczne jest ustalenie hasła z poziomu stanowiska Comarch POS. Hasło ustalone na stanowisku Comarch POS będzie obowiązywało dla danego operatora na wszystkich stanowiskach.

Okno pierwszej konfiguracji stanowiska Backoffice w integracji z Comarch ERP XL

Inwentaryzacja (Comarch ERP: XL)

Z poziomu stanowiska Comarch Backoffice w integracji z Comarch ERP XL umożliwiono realizację odczytów (raportów) inwentaryzacyjnych za pomocą urządzeń mobilnych z zainstalowaną aplikacją Comarch Backoffice. Po zalogowaniu możliwe jest tworzenie raportów (odczytów) do zaimportowanych arkuszy inwentaryzacyjnych. Po wpisaniu/zeskanowaniu zaliczonych ilości, za pomocą przycisk [Zgłoś] raport zostaje przekazany do Comarch POS. Zliczanie towarów może być realizowane zarówno na stanowiskach Comarch POS jak i Comarch Backoffice. Spisów z natury można dokonywać również za pomocą czytników kodów kreskowych, co znacznie ułatwia i przyspiesza proces inwentaryzacji. Zamknięcie arkusza możliwe jest tylko z poziomu aplikacji Comarch POS. Po zamknięciu arkusza, raporty przesyłane są do Comarch ERP XL, a arkusz aktualizowany.

Zmiany związane z kompletacją zamówień sprzedaży (Comarch ERP: Enterprise)

Nowe kryterium filtrowania (Comarch ERP: Enterprise)

Zgodnie z wymaganiami klientów korzystających z przygotowania kompletacji zamówień sprzedaży. Na liście zamówień dodany został nowy filtr:

  • Data dostawy

Filtrowanie po dacie dostawy pozwala szybko reagować w harmonogramach dostaw i lepiej zarządzać ewentualnymi opóźnieniami lub przyspieszeniami.

Nowy filtr Data dostawy

Format daty dla filtru Data dostawy (Comarch ERP: Enterprise)

Dotychczas daty związane z dokumentami zamówień sprzedaży miały format nieuwzględniający godziny (dd.mm.rrrr). W kontekście wymagań klientów, którzy w jednym dniu tworzą po kilka zamówień sprzedaży dla jednego kanału sprzedaży wprowadzony został szczegółowy format uwzględniający datę i godzinę (dd.mm.rrrr gg:mm) dla filtru Data dostawy.

Umożliwienie filtrowania nie tylko według daty, ale także według dokładnego czasu, poprawia efektywność przetwarzania i zarządzania zamówieniami.

Określenie czasu dla filtru Data dostawy

W oknie określenia czasu dla filtru Data dostawy czas można określić, wybierając ikonę zegara lub ustawiając godzinę bezpośrednio za pomocą klawiatury.

Określenie czasu dla filtru Data dostawy

Zmiany w funkcjonalności Inwentaryzacja (Comarch ERP: Enterprise)

Ujemne ilości na raportach inwentaryzacyjnych (Comarch ERP: Enterprise)

Do tej pory nie było możliwości wprowadzania ujemnych ilości w raportach inwentaryzacyjnych. Odpowiadając na liczne zgłoszenia klientów i ich potrzeby, wprowadzona została funkcjonalność, która pozwoli użytkownikom na dodanie pozycji z ujemnymi ilościami do raportu inwentaryzacyjnego, aby prawidłowo zarządzać stanem magazynowym. Dzięki temu nasi klienci mogą cieszyć się większą dokładnością i efektywnością operacji magazynowych.

Funkcjonalność ta pozwala użytkownikom na prawidłowe uzupełnianie ilości w raportach inwentaryzacyjnych w sytuacjach, gdy:

  • błędne ilości zostały dodane w pierwszym lub wcześniejszym zatwierdzonym raporcie
  • towary zostały wydane z magazynu

Wprowadzenie możliwości dodawania ujemnych ilości umożliwi:

  • ujęcie wydanych towarów podczas inwentaryzacji
  • skorygowanie danych dla błędnie wprowadzonych ilości
  • prawidłowe sumowanie ilości danego towaru we wszystkich raportach
Uwaga
W celu włączenia funkcjonalności należy aktywować parametr Zezwól na ujemne ilości w inwentaryzacji w systemie ERP. Parametr konfigurowalny w systemie Comarch ERP Enterprise w aplikacji Konfiguracja -> Funkcje -> Sprzedaż Wielokanałowa -> Comarch POS -> zakładka Backoffice.
Możliwość wprowadzenia ujemnej ilości na raporcie arkusza inwentaryzacji

Odbiór paczek zagnieżdżonych –  pakowanie wielopoziomowe (Comarch ERP: Enterprise)

System Comarch ERP Enterprise w procesie zamówienia dostawy wykorzystuje jednostki załadunkowe do wielopoziomowego pakowania artykułów. Przykładowo, dostawy mogą zawierać kontenery z paletami, na których znajdują się paczki/kartony z artykułami. W związku z możliwościami systemu ERP dostosowana została aplikacja Backoffice, dzięki której możliwe będzie przyjęcie takich dostaw, uwzględniając złożoną strukturę pakowania wielopoziomowego.

Główne wyróżniki tej funkcjonalności:

  • możliwość przyjęcia dostawy na wielu poziomach bez konieczności szczegółowego liczenia każdego artykułu
  • możliwość deklarowania, że wszystkie artykuły zawarte w danej jednostce załadunkowej zostały przyjęte, odrzucone lub są oznaczone jako brakujące
  • automatyczne odziedziczenie statusu na niższych poziomach jednostek załadunkowych, eliminując potrzebę wielokrotnego przeliczania zawartości

Proces przemetkowania produktów (Comarch ERP: Enterprise)

Proces zmiany cen towarów w sklepie obejmuje aktualizację etykiet cenowych na poszczególnych produktach. Użytkownik, korzystając z aplikacji Comarch Backoffice skanuje produkty, które wymagają zmiany ceny, a następnie drukuje i nakleja nowe etykiety cenowe na te produkty. Z poziomu stanowiska Backoffice dodano:

  • możliwość naklejania nowych etykiet z cenami na produkty
  • możliwość oznaczenia produktów jako Przecenione na podstawie cenników
  • drukowanie pojedynczej etykiety dla wybranego artykułu
  • drukowanie etykiet dla wszystkich produktów objętych zmianą cen

Proces etykietowania na Backoffice polega na znajdowaniu artykułu poprzez skanowanie oraz oznaczanie każdego artykułu jako zaktualizowanego. System automatycznie ustawia stan na Zakończony.

Integracja z silnikiem wydruków (Comarch ERP: Enterprise)

W celu integracji aplikacji Comarch Backoffice z silnikiem wydruków, dla produktu Comarch Retail, w narzędziu Comarch Auto Update wprowadzony został nowy komponent – Comarch Device Manager Service. Komponent pośredniczy i umożliwia wykonanie wydruku z poziomu aplikacji Comarch Backoffice.

Nowy komponent Comarch Device Manager Service dla produktu Comarch Retail

Mechanizm wydruku w aplikacji Comarch Backoffice działa w oparciu o komponent Comarch Device Manager (komponent lokalny), który musi być uruchomiony na maszynie z systemem Windows. Aplikacja Comarch Backoffice pobiera definicję wydruku z folderu Backoffice/Printouts, następnie jest ona przetwarzana, tak aby aplikacja Backoffice mogła wysłać żadanie wydruku do komponentu lokalnego, który bezpośrednio zleca wydruk. Drukarka musi być skonfigurowana na maszynie, na której jest uruchomiony komponent lokalny.

W aplikacji Backoffice po przejściu do ustawień dodana została nowa sekcja Device Service, w której należy wprowadzić adres maszyny na której jest zainstalowany komponent lokalny oraz nazwę drukarki.

Nowa sekcja Service Server w ustawieniach aplikacji Comarch Backoffice

Czy ten artykuł był pomocny?