Komunikat ID 24098 „Brak autoryzacji”.

image_print

Komunikat pojawia się w przypadku nie wskazania żadnego certyfikatu przy generowaniu tokenu, z poziomu Start/ Konfiguracja/ Firma/ Dane firmy/ KSeF.

Aby wygenerował się token należy wybrać certyfikat, za pomocą którego Użytkownik będzie się identyfikował w KSeF. Token generowany jest na podstawie numeru NIP uzupełnionego w Konfiguracji Firmy/ Dane firmy/ Pieczątka firmy. W polu Token istnieje również możliwość uzupełnienia tokena wygenerowanego bezpośrednio w KSeF. W tym celu należy zalogować się na stronie https://ksef-demo.mf.gov.pl/web/login (środowisko Demonstracyjne) lub https://ksef.mf.gov.pl/web/login ( środowisko Produkcyjne), a następnie wprowadzić NIP z pieczątki firmy. Po prawidłowym zalogowaniu należy wygenerować token, wkleić w menu System/ Konfiguracja/ Firma/ Dane firmy/ KSeF i zapisać bez klikania w przycisk Generuj token.

Dodatkowo należy zweryfikować listę osób fizycznych uprawnionych do wysyłania i odbierania faktur.

Jeżeli w dalszym ciągu występuje błąd autoryzacji, należy skontaktować się z Helpdeskiem KSeF:

https://www.podatki.gov.pl/ksef/baza-wiedzy-ksef/uprawnienia-ksef/
https://www.podatki.gov.pl/ksef/aplikacja-podatnika-ksef-i-inne-narzedzia/bezplatne-narzedzia-wersja-przedprodukcyjna-demo/

Czy ten artykuł był pomocny?