Menu Sztuczna Inteligencja
W menu: Sztuczna inteligencja, dostępne są 3 pozycje:
Sztuczna inteligencja AI, Robotyzacja RPA oraz ChatERP.
Comarch ChatERP
Comarch ChatERP to inteligentny asystent wykorzystujący algorytmy sztucznej inteligencji (AI – od ang. Artificial Intelligence), która jest sukcesywnie rozwijana w Comarch ERP Optima. Wykorzystanie zaawansowanych mechanizmów AI ma na celu usprawnienie pracy przedsiębiorstw poprzez zautomatyzowanie powtarzalnych czynności oraz ułatwienie obsługi programu. Dzięki temu Użytkownicy zostają w znacznym stopniu odciążeni od rutynowych czynności, zyskując jednocześnie lepszy wgląd do znajdujących się w programie danych.
Comarch ChatERP umożliwia komunikację Użytkownika z programem za pomocą języka naturalnego. Komunikacja z Comarch ChatERP przypomina zwykłą konwersację międzyludzką – asystent nie tylko odpowiada na pytania, ale także pamięta historię rozmów i jest w stanie kontynuować wątki rozmowy, dostosowując swoje odpowiedzi do kontekstu. Dzięki temu, jak również dzięki odporności na literówki, Comarch ChatERP pozwala na swobodną komunikację na poziomie mowy ludzkiej. Możliwość komunikacji w języku naturalnym znacznie ułatwia i przyspiesza proces wdrażania nowych Użytkowników.
Comarch ChatERP może udzielić informacji o danych zgromadzonych w systemie, wyjaśni jak działają funkcje programu oraz wykona wybrane czynności zlecone przez Użytkownika.
Uprawnienia do Comarch ChatERP
Comarch ChatERP jest wersją demonstracyjną (BETA) przeznaczoną dla Użytkowników, którym administrator programu nadał do niej uprawnienia. W związku z tym na karcie operatora w Konfiguracji Programu/ Użytkowe/ Operatorzy dostępny jest na zakładce [Ogólne] parametr Prawo do korzystania z ChatERP.
Wyłącznie operator mający ten parametr zaznaczony może korzystać z Inteligentnego asystenta Comarch. Domyślnie żaden operator w programie nie ma zaznaczonego tego parametru. Zaznaczając go Użytkownik otrzymuje komunikat informujący o usłudze:
Comarch ChatERP to eksperymentalna usługa inteligentnego asystenta w fazie testów BETA. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na przesłanie danych zawartych w pytaniach i odpowiedziach do firmy Comarch lub podwykonawców technologicznych. Dane zawarte w pytaniach zależą od Ciebie i zobowiązujesz się do nieprzekazywania w nich danych osobowych. Więcej na temat usługi znajdziesz w pomocy.
Jeżeli operator, który nie ma zaznaczonego na swojej karcie parametru Prawo do korzystania z ChatERP ale posiada uprawnienia administratora, uruchomi Inteligentnego asystenta Comarch, otrzyma komunikat o tej samej treści, jak włączając parametr z poziomu Konfiguracji.
Po kliknięciu na przycisk Rozpocznij rozmowę taki Użytkownik przejdzie do Comarch ChatERP a parametr Prawo do korzystania z ChatERP na jego karcie zostanie zaznaczony.
W przypadku użytkownika bez prawa do korzystania z ChatERP który nie jest administratorem, przy próbie uruchomienia funkcji pojawia się informacja: W celu włączenia funkcji skontaktuj się z administratorem programu w Twojej firmie.
Korzystanie z Comarch ChatERP
W menu Sztuczna inteligencja w sekcji Asystent AI dostępna jest funkcja ChatERP. Po jej wybraniu przez operatora z nadanymi uprawnieniami do korzystania z Comarch ChatERP otwierane jest okno Inteligentnego asystenta Comarch:
W dolnej części okna dostępne jest pole służące do wpisania treści pytania. Po wpisaniu treści i kliknięciu przycisku Wyślij lub naciśnięciu klawisza <Enter> następuje przesłanie zapytania i wyświetlenie przygotowanej przez asystenta odpowiedzi:
Przykładowe pytania jakie mogą zostać zadane to:
- Ile jest na stanie towaru Sekator?
- Wyświetl 5 ostatnich faktur na których znajduję się towar Grabie ogrodnicze
- Wyświetl listę faktur sprzedaży dla kontrahentów z Krakowa
- Czy plik JPK_V7 za grudzień 2023 został już wysłany?
- Ile wynosi podatek vat z pliku JPK_V7 za 12/2023 do zapłaty?
- Czy odpis dla Maszyna ogrodnicza za 12/2023 został już wygenerowany?
- Którzy pracownicy mają uprawnienie do obsługi koparki?
- Pokaż pracowników bez wybranego urzędu skarbowego
- Pokaż kto jest dzisiaj nieobecny
- Ustaw limit kredytu 15000 PLN na kontrahencie Aloza
- Wystaw zamówienie na towar Grabie do liści na dodatkowe 200 sztuk
- Dodaj fakturę sprzedaży na towar Sekator 300 sztuk dla kontrahenta ADM
Sztuczna inteligencja
Moduł Sztuczna inteligencja AI (ang. Artificial Intelligence) zawiera funkcje, które wykorzystując algorytmy sztucznej inteligencji automatyzują pracę w programie. Po wybraniu tej funkcji otwierane jest okno zawierające informacje o Comarch ChatERP, Comarch OCR oraz Sugerowaniu faktur cyklicznych. Można na nim zweryfikować czy usługa jest aktywna oraz po kliknięciu na znajdujący się tutaj link przejść do strony www opisującej szczegółowo ten produkt oraz informującej o sposobie jego zamówienia.
Robotyzacja
Moduł Robotyzacja RPA (ang. Robotic Process Automation) zawiera dostępne w programie funkcje automatyczne ułatwiające pracę poprzez wykonywanie powtarzalnych czynności. Często działają one w tle i są domyślnie włączone. Są to następujące funkcje:
- Pobieranie kursów walut z NBP
- Pobieranie wskaźników
- Weryfikowanie statusu w VAT kontrahenta
- Weryfikowanie rachunków bankowych kontrahentów
- Pobieranie danych kontrahentów przez integrację z GUS
- Wymiana danych z bankami za pośrednictwem Internetu
- IWD – wymiana danych z biurem lub oddziałem
- Windykacja należności
- Faktury cykliczne
- Przypomnienia dla pracowników/operatorów i klientów
- Kopie bezpieczeństwa do IBARD