Nowy raport kasowy/bankowy otwieramy z poziomu listy raportów określonego rejestru kasowego/bankowego. Służy do tego przycisk lub klawisz <INSERT>.
Formularz raportu kasowego/bankowego zawiera:
Rejestr – nazwa rejestru, w którym otwieramy raport. Pobierana jest automatycznie, pole nie jest edytowane.
Numer – w chwili pierwszej edycji formularza nowego raportu w tym polu znajduje się opis „AUTONUMER”. Numer raportu zostanie nadany w chwili jego zapisu. Każda kolejna edycja formularza raportu numer będzie już zawierała. Numery raportów nadawane są zgodnie ze schematem numeracji właściwym klasie tych dokumentów. Nieedytowalny.
Numer obcy – miejsce na wpisanie numeru obcego dla zakładanego raportu (np. oryginalny numer wyciągu otrzymanego z banku). Pole jest dostępne tylko w przypadku, jeśli na formularzu rejestru, w którym zakładany jest raport zaznaczona jest opcja Numery obce. Numery obce mogą być wykorzystywane podczas księgowania raportów do modułu Księga Handlowa.
Data otwarcia – data otwarcia raportu. Podczas otwierania nowego raportu program sprawdza datę zamknięcia poprzedniego i na nowym raporcie jako datę otwarcia proponuje dzień następny.
Status raportu – czy raport jest otwarty, czy zamknięty. Zmianę statusu na zamknięty wykonujemy zaznaczając pole Zamknięty myszką lub klawiszem spacji.
Data zamknięcia – program proponuje datę zamknięcia raportu zgodnie z przyjętym okresem raportowania (dzień, tydzień, miesiąc…) począwszy od wprowadzonej daty otwarcia.
Stan poprzedni – w chwili pierwszej edycji formularza raportu nie jest widoczny. Zostanie policzony po pierwszym zapisie formularza. Będzie widoczny zarówno na liście raportów jak i przy każdej kolejnej edycji formularza, pod warunkiem, że wszystkie poprzednie raporty mają status zamkniętych.
Przychody – suma przychodów wg zapisów w raporcie.
Rozchody – suma rozchodów wg zapisów w raporcie.
Stan końcowy – wartość końcowa środków w raporcie. Jest to suma wartości z pól Stan poprzedni= Rozchody + Przychody.
Wprowadził – operator, który założył raport.
Zmodyfikował – operator, który dokonywał ostatniej modyfikacji.
– podczas dodawania nowego raportu kasowego/bankowego Użytkownik ma możliwość uruchomienia skanowania, dodania dokumentu z dysku lub wskazania pliku zapisanego w IBARD. Po naciśnięciu przycisku lub za pomocą skrótu klawiszowego <Ctrl>+<Shift>+<P> pojawi się okno z listą dostępnych opcji, które powodują dodanie załącznik do raportu. Przycisk widoczny jest do momentu zapisania raportu.
Na zapisanym raporcie kasowym/bankowym Użytkownik z poziomu zakładki 2 [Dokumenty] ma możliwość dodania dokumentu zawierającego załączniki. Do wyboru mamy dwie opcje: Dodaj nowy i Dodaj istniejący.
Dodaj nowy powoduje utworzenie nowego dokumentu w Bibliotece i automatyczne powiązanie go z raportem.
Dodaj istniejący powoduje powiązanie istniejącego w Bibliotece dokumentu z raportem.
Jeżeli raport kasowy/bankowy powiązany jest z dokument, który posiada załączniki to po wejściu na formularz raportu Użytkownik ma możliwość podglądu załączników. Podgląd wywoływany jest za pomocą przycisku
Raport kasowy/bankowy może być powiązanych z wieloma dokumentami Biblioteki, które mogą posiadać załączniki. Domyślnie w oknie podglądu wyświetlany jest pierwszy plik z listy.
Formularz obsługują standardowe przyciski, opisane szczegółowo w artykule: Standardy w programie. Dodatkowo dostępne są m. in. następujące przyciski:
– lista zapisów kasowych/ bankowych raportu