Aby wygenerować raport zawierający informacje o ilości niezaksięgowanych dokumentów we wskazanym przez użytkownika okresie, należy w pierwszej kolejności na liście Operacje wielofirmowe zaznaczyć te firmy dla których ma zostać wygenerowany taki raport. Następnie w prawym dolnym rogu należy kliknąć w ikonę trzech kropek i wybrać opcję Raporty. Pojawi się okno z wyborem raportu.
Z rozwijalnej listy należy wybrać raport Dokumenty niezaksięgowane i w polu Zakres dat wskazać okres za jaki dany raport ma zostać wygenerowany. Zakres dat można wpisać ręcznie lub wybrać z dostępnego kalendarza klikając w ikonę .
Po wskazaniu rodzaju raportu oraz zakresu dat należy kliknąć przycisk Generuj. Program wygeneruje raport prezentujący informacje na temat ilości niezaksięgowanych dokumentów w zaznaczonych firmach wraz z ich typem oraz statusem.
Wygenerowany raport można zamknąć poprzez kliknięcie ikony albo przycisku Anuluj lub pobrać do pliku w formacie .xls klikając przycisk Pobierz.
W analogiczny sposób generowane są pozostałe raporty dostępne w programie Comarch ERP Optima Operacje wielofirmowe.
Rodzaj raportów możliwych do wygenerowania wraz z ich objaśnieniami został opisany w artykule Jakie operacje seryjne są dostępne w module Operacje wielofirmowe w przeglądarce?