Odbiór UPO dla dokumentów wysłanych do KSeF

image_print

Odbiór Urzędowego Poświadczenia Odbioru – UPO odbywa automatycznie dla dokumentów handlowych wysłanych do KSeF przez użytkowników łączących się z KSeF w trybie Demo. UPO  pobierane jest automatycznie po upływie 5 minut od wysłania dokumentów, jeśli operator w menu Start/Konfiguracja/Program/Użytkowe/Operatorzy na karcie operatora na zakładce [Parametry] w podzakładce [Wspólne] posiada zaznaczony parametr Prawo do wysyłania e-Faktur/odbioru UPO.   Jeżeli poświadczenie zostało pobrane prawidłowo, w prawym dolnym rogu programu pojawia się powiadomienie:

Jeśli zatwierdzony dokument nadal jest przetwarzany w KSeF podczas próby pobrania UPO, program będzie ponawiał próbę jego pobrania.

Jeżeli nawiązanie połączenia z serwerem Ministerstwa Finansów jest niemożliwe, program podejmie po 5 minutach kolejną próbę odbioru UPO, a jeżeli ona również się nie powiedzie – wyświetlone zostanie powiadomienie informujące o przyczynie niepowodzenia.

Powiadomienia należy zamykać ręcznie klikając na ikonę czerwonego krzyżyka umieszczoną po prawej stronie okna. Powiadomienia nie zamykają się samoczynnie, co umożliwia użytkownikowi zapoznanie się z ich treścią.

 

Ręczny odbiór UPO

W celu ręcznego pobrania Urzędowego Poświadczenia Odbioru – UPO, na liście faktur sprzedaży należy użyć przycisku Odbierz Dane z KSeF . Opcja działa dla podświetlonego na liście dokumentu lub dla pozycji zaznaczonych na liście, których status KSeF ma wartość Wysłane\ nie odebrano UPO.

Po odebraniu UPO status dokumentu zmieni się na Wysłane\ odebrano UPO, informacja widoczna jest na liście faktur sprzedaży, w kolumnie Status KSeF oraz na otwartym formularzu dokumentu, w zakładce [KSeF]. Szerszy opis zakładki [KSeF] dostępny jest w artykule Zakładka [KSeF] na dokumentach handlowych.

Jeżeli faktura nie została wysłana do KSeF z poziomu programu, to po wybraniu przycisku Odbierz dane z KSeF zostanie wyświetlony komunikat: Brak danych do pobrania.

W przypadku gdy operator nie ma zaznaczonego parametru Prawo do wysyłania e-Faktur/ odbioru UPO na karcie operatora, pojawi się następująca informacja przy próbie odbioru UPO: Operator nie posiada uprawnień do odbioru UPO z KSeF.

Urzędowe Poświadczenia Odbioru (UPO) domyślnie zapisywane są pod następującą ścieżką: C:\ProgramData\Comarch ERP Optima\Deklaracje. Zmiany katalogu można dokonać w ustawieniach konfiguracji stanowiska: Start/Konfiguracja/Stanowisko/Ogólne/e-deklaracje

Czy ten artykuł był pomocny?