Ustawienia dodatkowe w aplikacji Comarch ERP Optima SaaS

Aplikację Comarch ERP Optima SaaS można częściowo dopasować wedle własnych upodobań – Zakładka Ustawienia pozwala zmodyfikować parametry wyświetlania aplikacji:

  1. Rozmiar pulpitu zdalnego
    Rozdzielczość mojego pulpitu – aplikacja zostanie otwarta w trybie pełnoekranowym. Zalecane dla osób pracujących w trybie pełnoekranowym.
    Dopasowany do okna aplikacji – aplikacja uruchamia się w trybie okna, a jej rozmiar
    zostanie ustalony na podstawie wielkości okna ustalonej podczas logowania. Zalecane dla osób pracujących w trybie okna.
    Inny – opcja ta daje możliwość sztywnego ustalenia wielkości okna aplikacji.
    Użyj wszystkich monitorów – aplikacja zostanie uruchomiona w trybie pełnoekranowym na wszystkich dostępnych monitorach. Zalecane dla osób pracujących na kilku monitorach oraz przy kilku otwartych oknach na pulpicie zdalnym.
  2. Startowy rozmiar okna aplikacji.
    Należy pozostawić ustawienie domyślne lub ustawić rozmiar według własnych preferencji.
  3. Kombinacje klawiszy systemu Windows.
    Z listy rozwijanej istnieje możliwość wyboru, kiedy skróty klawiszowe będą aktywne
    w programie.
  4. Język.
    Aktualnie aplikacja może zostać uruchomiona w dwóch językach: polskim oraz angielskim.

Do wyboru są również 3 dodatkowe opcje:

  • Korzystaj z serwera proxy.
    Aplikacja może korzystać z serwera proxy, jeśli jest on skonfigurowany na danym
    komputerze.
  • Wygładzanie czcionek.
    Opcję należy zaznaczyć, gdy wyświetlane czcionki są niewyraźne.
  • Inteligentne skalowanie pulpitu zdalnego.
    Zaznaczenie tej opcji spowoduje skalowanie podczas zmiany rozmiaru okna.

Uwaga
Jeśli wyświetlane czcionki są niewyraźne pomimo zaznaczenia opcji „Wygładzanie czcionek”, należy:

  1. Prawidłowo wylogować się z aplikacji, klikając żółtą ikonę „Wyloguj”, a następnie zamknąć aplikację, jeśli użytkownik ma aktywną sesję.
  2. Kliknąć prawym przyciskiem myszy na ikonę aplikacji „Comarch ERP Optima SaaS”, a następnie wybrać: Właściwości -> Zgodność -> Zmień ustawienia wysokiej rozdzielczości DPI -> Zastąp zachowanie skalowania przy wysokiej rozdzielczości DPI… -> System (ulepszony) lub Aplikacja w zależności, która opcja wyświetlania jest bardziej odpowiada.
  3. Uruchomić aplikację Comarch ERP Optima SaaS i zalogować się ponownie.

Czy ten artykuł był pomocny?