Przesunięcia wewnętrzne

Przesunięcia wewnętrzne

Pod przyciskiem [Przesunięcia wewnętrzne] możliwe jest przesunięcie towaru. Przycisk dostępny jest z poziomu:

  • głównego okna aplikacji -> sekcja Magazyn -> kafel [Przesunięcia wewnętrzne]
Kafel [Przesunięcia wewnętrzne] w głównym oknie Backoffice
  • menu bocznego -> kafel [Magazyn] -> kafel [Przesunięcia wewnętrzne]

Kafel [Przesunięcia wewnętrzne]
W celu uproszczenia procesu przesunięć towarów pomiędzy magazynami z danego sklepu na stanowisku POS możliwa jest obsługa przesunięć wewnętrznych (MM-). Proces zakłada, że nie trzeba generować oddzielnie dokumentów wydania i przyjęcia z jednego magazynu na inny, bo odbywa się to automatycznie. Obsługa polega na:

 

  • dyspozycji przyjęcia – przyjęciu zasobów z innego magazynu
  • wydaniu towaru – tworzeniu dokumentów MM- pomiędzy magazynem centrali a magazynami oddziałowymi

Podczas zatwierdzania nowego przesunięcia wewnętrznego automatycznie generowane są dokumenty MM-.

Po wejściu w przycisk [Przesunięcie wewnętrzne] dostępna jest lista dokumentów MM-, dla których magazynem źródłowym i docelowym są aktualne magazyny Backoffice.

W górnym prawym rogu dostępne są Filtry, które można zdefiniować wg:

  • Sortuj po:
    • Status: A-Z
    • Status: Z-A
    • Data wystawienia: Od najnowszych
    • Data wystawienia: Od najstarszych
  • Status dostawy:
    • Wszystko
    • Przyjęte na magazyn docelowy
    • Nieprzyjęte na magazyn docelowy
  • Data (jako zakres dat)
  • Status:
    • Anulowany
    • Zatwierdzony
  • Magazyn źródłowy
  • Magazyn docelowy

W prawym rogu znajduje się również lupa umożliwiająca uruchomić pole filtra tekstowego, które umożliwia wyszukanie dokumentu.

W celu usunięcia filtrowania należy wybrać przycisk [Wyczyść filtry] w prawym górnym rogu. Na dole okna znajduje się przycisk [Pokaż wyniki], który umożliwia zawężenie wyświetlanych magazynów według ustawionych filtrów.

Z poziomu listy przesunięć wewnętrznych można:

  • dodać nowy dokument MM- przy pomocy przycisku [Utwórz przesunięcie wewnętrzne]
  • wyświetlić do podglądu dokument MM-
Lista dokumentów przesunięć wewnętrznych

Odbiór paczek zagnieżdżonych – pakowanie wielopoziomowe

System Comarch ERP Enterprise w procesie zamówienia dostawy wykorzystuje jednostki załadunkowe do wielopoziomowego pakowania artykułów. Przykładowo, dostawy mogą zawierać kontenery z paletami, na których znajdują się paczki/kartony z artykułami. W związku z możliwościami systemu ERP w aplikacji Comarch mPOS, możliwe jest przyjęcie takich dostaw, uwzględniając złożoną strukturę pakowania wielopoziomowego.

Główne wyróżniki tej funkcjonalności:

  • możliwość przyjęcia dostawy na wielu poziomach bez konieczności szczegółowego liczenia każdego artykułu
  • możliwość deklarowania, że wszystkie artykuły zawarte w danej jednostce załadunkowej zostały przyjęte, odrzucone lub są oznaczone jako brakujące
  • automatyczne odziedziczenie statusu na niższych poziomach jednostek załadunkowych, eliminując potrzebę wielokrotnego przeliczania zawartości

Czy ten artykuł był pomocny?