Funkcjonalność zamówień wewnętrznych umożliwia użytkownikom zamawianie towarów z magazynów wewnętrznych (magazyn centralny lub magazyn sklepowy) bezpośrednio z aplikacji Comarch POS Backoffice.
Na stanowisku Comarch POS Backoffice wprowadzono możliwość:
- tworzenie nowego zamówienia wewnętrznego
- śledzenie statusu zamówienia wewnętrznego
- automatyczne zamknięcie zamówień wewnętrznych po otrzymaniu i przyjęciu powiązanych dokumentów MM-

Użytkownik na stanowisku POS Backoffice ma możliwość filtrowania oraz sortowania listy zamówień wewnętrznych. Wśród dostępnych filtrów znajdują się m.in.
- Status,
- Magazyn źródłowy,
- Magazyn docelowy,
- Przewidywany termin dostawy


Z poziomu stanowiska Comarch POS Backoffice użytkownik ma również możliwość wydruku utworzonego zamówienia. Obsłużona została także możliwość wyszukiwania dokumentów MM- powiązanych z wybranym zamówieniem wewnętrznym oraz funkcjonalność obsługi atrybutów.

Aby zoptymalizować obsługę zamówień wewnętrznych na stanowisko POS Backoffice nie są synchronizowane zamówienia które są anulowane, zamknięte, zakończone, niepotwierdzone.
Weryfikacja online zamówień wewnętrznych
Ze względu na potencjalne problemy i konflikty w procesie realizacji zamówień wewnętrznych, wprowadzona została weryfikacja online dokumentu zamówienia wewnętrznego przed wykonaniem takich operacji jak:
- edycja,
- anulowanie,
- zamknięcie
Weryfikacja nie będzie przeprowadzana w następujących przypadkach:
- tworzenie nowego zamówienia wewnętrznego,
- zaparkowanie zamówienia i jego kontynuacja,
- przyjęcie dokumentów MM powiązanych z zamówieniem.
Proces weryfikacji online zamówień wewnętrznych przebiega następująco:
- Pobranie aktualnej wersji dokumentu – przed modyfikacją system POS pobiera aktualny stan dokumentu z systemu ERP (na żądanie).
- Ocena możliwości modyfikacji – jeśli dokument nie może zostać zmodyfikowany, użytkownik otrzymuje odpowiedni komunikat.
- Blokada dokumentu – jeżeli modyfikacja jest możliwa, system ERP blokuje dokument w celu uniemożliwienia edycji z innych stanowisk POS lub bezpośrednio w systemie ERP.
- Synchronizacja i odblokowanie – blokada pozostaje aktywna aż do momentu synchronizacji zmian z POS za pośrednictwem usługi synchronizacyjnej. Po zakończeniu edycji i pomyślnej synchronizacji dokument zostaje automatycznie odblokowany.