Tryb testowy aplikacji

W aplikacji istnieje możliwość współpracy z serwisem testowym kurierów. W tym trybie użytkownik może przetestować realizację procesów pomiędzy aplikacją, testowym serwisem kurierów i zintegrowanym systemem.

Tryb testowy jest dedykowany celom prezentacyjnym oraz zalecany do wstępnych testów integracyjnych, lub podczas zmiany/modyfikacji realizowanych procesów u klienta końcowego.

Konfiguracja trybu testowego

Z poziomu menu Ustawienia -> zakładka Kurierzy -> w oknie parametrów konfiguracyjnych kuriera, dostępny jest parametr Tryb testowy. Jego ustawienie determinuje wersję serwisu wybranego kuriera, z którą aktualnie współpracuje aplikacja. Domyślnie wartość parametru ustawiona jest na NIE, co oznacza, że aplikacja działa w trybie produkcyjnym.

Przełączenie parametru Tryb testowy na TAK powoduje:

  •  przełączenie aplikacji na komunikację z serwisem testowym z wyświetleniem dedykowanego komunikatu:
Połączenie z testowym serwisem kuriera DHL
  • ukrycie ZNP wystawionych w trybie produkcyjnym na liście zleceń.
Uwaga
Wartość parametru Tryb testowy można modyfikować w dowolnym momencie pracy z aplikacją.

Praca w trybie testowym wymaga wprowadzenia parametrów autoryzacyjnych dla serwisu testowego kuriera. W tym celu należy przejść do danych logowania wybranego kuriera dostępnych pod przyciskiem [Edytuj], uzupełnić: login, hasło oraz numer Klienta w sekcji Konto testowe, a następnie zapisać zmiany. Dane dostępowe można uzyskać na stronie wybranego kuriera:

  • DHL24 WebAPI dla kuriera DHL
  • DPD Web Service API dla kuriera DPD
Dane logowania do konta testowego

Lista zleceń w trybie testowym

Po przełączeniu na tryb testowy lista zleceń jest pusta. Będą na niej prezentowane jedynie te zlecenia, które zostały wystawione podczas pracy z serwisem testowym kuriera.

Przełączenie na tryb produkcyjny powoduje usunięcie z aplikacji wszystkich zleceń wystawionych we współpracy ze środowiskiem testowym kuriera. Przełączenie na tryb produkcyjny wymaga dodatkowego potwierdzenia Użytkownika – o czym zostanie on poinformowany stosownym komunikatem.

Uwaga
W przypadku, gdy użytkownik otworzy zlecenie bezpośrednio z linku w przeglądarce, jego modyfikacja jest automatycznie zablokowana i wyświetlony zostaje komunikat o włączonym trybie testowym. Dalsza praca ze zleceniem będzie możliwa dopiero po powrocie do pracy z serwisem produkcyjnym kuriera.

W przypadku zleceń testowych, w sekcji Wybrany kurier prezentowane jest ostrzeżenie Tryb testowy.

ZNP w trybie testowym

Czy ten artykuł był pomocny?