Czas jest mierzony od momentu zarejestrowania aktywności przy bramce (urządzeniu Comarch TNA Gateway, Comarch TNA Gateway Plus lub urządzeniu z aplikacją TNA Gateway Mobile), jak również przy ręcznym zgłoszeniu obecności przez pracownika. Pracownik loguje się do aplikacji zainstalowanej na urządzeniu mobilnym, a następnie przybliża aparat (lub kartę zbliżeniową) do bramki Comarch TNA. Do poprawnego działania aplikacji konieczne jest włączenie transferu danych lub Wi-Fi oraz aktywne połączenie Bluetooth lub NFC.
System rejestruje aktywność przy bramce oraz czas i datę zdarzenia. Zebrane dane są na bieżąco aktualizowane i widoczne w aplikacji mobilnej oraz na stronie internetowej.
Na podstawie zarejestrowanych danych dla każdego pracownika generowany jest raport czasu wejścia i wyjścia, czas przerwy oraz łączny czas jego pracy.
O istotnych zdarzeniach system Comarch TNA informuje użytkowników poprzez powiadomienia e-mail.
Aby monitorować czas pracy innych pracowników podlegających Kierownikowi, należy przejść do zakładki „Zarządzanie kadrą”, a następnie wybrać „Raporty pracowników”. Wyświetlona zostanie lista pracowników wraz z ich statusem obecności, czasami w konkretnym dniu, miesiącu, roku, czy z przedziału dat. Aby zobaczyć szczegółowe dane na temat wybranego pracownika, należy z pozycji z jego nazwiskiem wybrać ikonę trzech kropek i przejść do karty pracownika.