Zliczanie stanu kasy

Zliczanie stanu kasy

Podczas otwarcia i zamknięcia dnia na stanowisku webPOS istnieje możliwość wprowadzenia zliczonej ilości gotówki w rozbiciu na poszczególne nominały znajdujące się w kasie w ramach dostępnych walut.

Uwaga
Nominały definiowane są w systemie ERP w aplikacji: Waluty -> rozszerzenie Comarch POS.

Zliczanie stanu kasy dla formy płatności Gotówka

Po wybraniu przycisku [Zlicz kasę] zostanie wyświetlone okno Zliczanie stanu kasy.

Okno Zliczanie stanu kasy dla formy płatności Gotówka

W oknie Zliczanie stanu kasy znajdują się następujące pola (poszczególne punkty odpowiadają zaznaczonym miejscom na zrzucie ekranu):

1.Formy płatności – dostępne formy płatności. Dla otwarcia dnia możliwy jest tylko jeden wybór: Gotówka.

2.Waluty – skonfigurowaną w systemie Comarch ERP.

3.Lista nominałów – użytkownik może uzupełnić liczbę poszczególnych nominałów.

4.Przycisk [Wyczyść] – usuwa wszystkie wprowadzone dane.

5.Podsumowanie zliczania stanu kasy – w sekcji prezentowana jest:

  • Suma gotówki – stan kasy wynikający z sumy wprowadzonych ilości nominałów
  • Oczekiwana gotówka – oczekiwana kwota wynikająca z sumy stanu początkowego i wartości płatności w danym dniu
  • Różnica – kwota różnicy pomiędzy oczekiwaną gotówką a sumą gotówki wprowadzoną w oknie zliczania stanu kasy

6.Klawiatura numeryczna – umożliwia wprowadzenie wartości w polach nominałów. Przycisk [Zatwierdź] przenosi kursor do kolejnego pola nominału.

7.Przycisk [Zlicz kasę] – powoduje powrót do okna Zamknięcie/Otwarcie dnia oraz automatyczne uzupełnienie wartości w kolumnie Stan rzeczywisty wyliczoną kwotą.

Zliczanie stanu kasy dla innych form płatności

W oknie Zliczanie stanu kasy dla formy płatności typu Karta można zsumować kwoty w danej formie płatności stanowiące rzeczywisty stan kasy.

Okno Zliczanie stanu kasy dla formy płatności typu Karta

W oknie Zliczanie stanu kasy dla formy płatności typu Karta znajdują się następujące pola (poszczególne punkty odpowiadają zaznaczonym miejscom na zrzucie ekranu):

1.Formy płatności – dostępne na stanowisku webPOS formy płatności. Dla otwarcia dnia możliwy jest tylko jeden wybór: Gotówka.

2.Poprzednia kwota płatności – ostatnio wprowadzona kwota.

3.Kwota płatności – należy wprowadzić kolejną kwotę płatności wynikającą z transakcji kartą, wprowadzone sumy są automatycznie sumowane.

4.Ilość – automatycznie uzupełniana liczba wprowadzonych transakcji płatniczych na podstawie ilości wprowadzonych kwot płatności.

5.Przycisk [Cofnij] – cofa ostatnio wprowadzoną kwotę, aktualizując dane prezentowane w polach Poprzednia kwota płatności i Ilość.

6.Przycisk [Wyczyść] – usuwa wszystkie wprowadzone dane.

7.Podsumowanie zliczania stanu kasy – w sekcji prezentowana jest:

  • Suma płatności kartą – stan kasy wynikający z sumy wprowadzonych kwot płatności
  • Oczekiwana płatność kartą – oczekiwana kwota wynikająca z wartości płatności w danym dniu
  • Różnica – kwota różnicy pomiędzy oczekiwaną płatnością kartą a sumą płatności kartą wprowadzoną w oknie zliczania stanu kasy

8.Klawiatura numeryczna – umożliwia wprowadzenie kwoty w polu Kwota płatności. Przycisk [Zatwierdź] dodaje wprowadzoną kwotę płatności do wartości w polu Poprzednia kwota płatności, zwiększając przy tym ilość transakcji w polu Ilość.

9.Przycisk [Zlicz kasę] – powoduje powrót do okna Zamknięcie/Otwarcie dnia oraz automatyczne uzupełnienie wartości w kolumnie Stan rzeczywisty wyliczoną kwotą.

Czy ten artykuł był pomocny?