Comarch webPOS standard
Paragony
Istniejącą już funkcjonalność paragonów rozszerzono o nowe parametry oraz zachowania. Wprowadzono parametry umożliwiające ustawienia takie jak:
- Typ agregacji VAT
- Drukowanie potwierdzenia płatności za pośrednictwem drukarki
- Tryb pakietu rabatowego dla paragonów
Kontrahent nieokreślony został ukryty z poziomu widoku tworzenia nowego dokumentu. W przypadku braku kontrahenta, do dokumentu zostanie dododany kontrahent nieokreślony.
Z poziomu widoku nowego paragonu wprowadzono również możliwość edycji wybranego na dokumencie kontrahenta, jego adresu oraz osób kontaktowych. Dodatkowo, istnieje możliwość wskazania odbiorcy na dokumencie w sytuacji, gdy różni się on od nabywcy.
Umożliwiono także edycję nazwy artykułu dodanego do dokumentu oraz przejście do podglądu jego karty.
W celu ułatwienia identyfikacji oraz możliwości określenia charakteru transakcji na dokumencie paragonu, wprowadzono opcję dodawania opisu do paragonu.
Użytkownik ma również możliwość dodawania rabatu nagłówka, kuponów oraz atrybutów. Wymaga to jednak wcześniejszego zdefiniowania ich w systemie ERP.
Okno płatności
Okno płatności zostało rozszerzone o kafel zawierający szczegółowe informacje na temat wystawianego dokumentu, takie jak:
- Kontrahent – informacje na temat kontrahenta dodanego na dokument handlowy
- Szczegóły dokumentu – informacje na temat zastosowanych rabatów
- Szczegóły płatności – informacje na temat wybranych form płatności
- Reszta – informacja o reszcie
Opcje drukowania
W odpowiedzi na oczekiwania Klientów rynku francuskiego oraz wymagania prawne, wprowadzono możliwość wyboru opcji drukowania dokumentów.
Od 1 sierpnia 2023 r. sprzedawcy we Francji nie muszą drukować paragonów, pokwitowań ani bonów zakupowych za każdą transakcję dokonaną w ich placówkach. Zamiast tego prawo wymaga, aby dokumenty te były drukowane wyłącznie na żądanie klienta.
Dostępne opcje drukowania:
- Wydrukowanie dokumentu sprzedaży
- Wydrukowanie dokumentu sprzedaży i wysłanie dokumentu pocztą elektroniczną
- Wysyłanie dokumentu sprzedaży za pośrednictwem poczty elektronicznej
- Zrezygnowanie z opcji drukowania/wysłania
Dodatkowo istnieje możliwość zaktualizowania adresu poczty elektronicznej kontrahenta oraz jednorazowego przesłania dokumentu na adres inny, niż wskazany jest na karcie kontrahenta.
Dostosowanie do wymogów normy NF525 obowiązującej na rynku francuskim
Zgodnie z prawem obowiązującym we Francji, system został dostosowany do spełnienia wymogów normy NF525.
Od 1 stycznia 2018 r. podatnicy, którzy rejestrują płatności klientów za pomocą oprogramowania księgowego lub zarządzającego lub systemu kasowego, muszą używać zgodnego oprogramowania spełniającego określone warunki. Warunki te dotyczą niezmienności, bezpieczeństwa, konserwacji i archiwizacji danych na potrzeby kontroli administracji podatkowej. W tym celu muszą przedstawić certyfikat wydany przez akredytowaną instytucję lub indywidualne poświadczenie wydawcy zgodnie ze wzorem ustalonym przez administrację.
W związku z tym zostały wprowadzone następujące funkcjonalności:
- Generowanie podpisów cyfrowych
- Generowanie raportów Grand Totals
- Rejestrowanie JET Log (dziennik wydarzeń specjalnych)
- Generowanie plików Archive Period
- Historia wydruków
Dokumenty KP/KW
Wprowadzono funkcjonalność umożliwiającą tworzenie dokumentów KP/KW. Dane dotyczące wpłat i wypłat są dostępne po wybraniu kafla [Dokumenty kasowe] w menu głównym aplikacji.
Z poziomu listy dokumentów KP/KW użytkownik ma możliwość:
- wyświetlenia listy wszystkich dokumentów KP/KW
- wyszukiwania po numerze dokumentu KP/KW
- filtrowania i sortowania listy
- generowania nowego dokumentu KP lub KW
- odświeżenia listy
Kupony
Wprowadzono funkcjonalność obsługi kuponów. W widoku tworzenia nowego dokumentu dodano dedykowaną sekcję, która umożliwia zastosowanie wybranego kuponu. Kupon można dodać do dokumentu poprzez zeskanowanie jego kodu lub wybór z listy dostępnej w sekcji Kupony.