Sprzedaż

Sprzedaż

W celu dodania paragonu (PAR) należy:

  • wybrać kafel [Nowa sprzedaż] w głównym oknie aplikacji
Kafel [Nowa sprzedaż] z poziomu menu głównego
Kafel [Nowa sprzedaż] z poziomu menu głównego
  • wybrać kafel [Nowa sprzedaż] z poziomu menu bocznego
Przycisk [Nowa sprzedaż] z poziomu menu bocznego
Przycisk [Nowa sprzedaż] z poziomu menu bocznego
  • wybrać przycisk [Dodaj do koszyka] z poziomu listy artykułów, co skutkuje automatycznym dodaniem wybranego artykułu na dokument
Przycisk [Dodaj do koszyka] z poziomu listy artykułów
Przycisk [Dodaj do koszyka] z poziomu listy artykułów
  • wybrać przycisk [Dodaj do koszyka] z poziomu podglądu artykułu, co skutkuje automatycznym dodaniem wybranego artykułu na dokument
Przycisk [Dodaj do koszyka] z poziomu podglądu artykułu
Przycisk [Dodaj do koszyka] z poziomu podglądu artykułu

Aby wystawić nowy paragon, należy dodać do niego wybrane artykuły i wybrać przycisk [Przejdź do płatności].

Formularz nowo wystawionego paragonu
Formularz nowo wystawionego paragonu

Na formularzu dodawanego dokumentu PAR znajdują się następujące pola (poszczególne pola odpowiadają zaznaczonym miejscom na zrzucie ekranu):

1.Pole Wyszukaj – pozwala wyszukać oraz dodać na dokument artykuł. W polu można zeskanować za pomocą czytnika kodów kreskowych kod artykułu, w przypadku, gdy artykuł zostanie jednoznacznie zidentyfikowany, system automatycznie wprowadzi go na dokument jako nową pozycję. Wyszukać artykuł można również wpisując szukaną frazę (minimum 3 znaki), pod polem Wyszukaj pojawia się lista sugestii pasujących do wprowadzonych znaków. Aby dodać artykuł na dokument należy wybrać znak [+].

Sugerowane artykuły
Sugerowane artykuły

2.Przycisk [Dodaj artykuł z katalogu] – otwiera listę dostępnych w systemie artykułów. Użytkownik może bezpośrednio wybrać artykuł z listy lub wyszukać go, wprowadzając jego nazwę (lub jej fragment) w polu Wyszukaj. W celu dodania artykułu należy go zaznaczyć i nacisnąć przycisk [Zatwierdź]. Istnieje możliwość wielokrotnego wyboru artykułów, wybierając kilka artykułów z listy następnie zatwierdzając wybór, system dodaje jednocześnie wszystkie zaznaczone artykuły na dokument. W oknie Wybierz artykuł z katalogu, w lewym dolnym rogu prezentowana jest ilość zaznaczonych artykułów, które po zatwierdzeniu zostaną dodane na dokument.

Okno Wybierz artykuł z katalogu

3.Przycisk [Wprowadź EAN] – otwiera okno, w którym można wprowadzić kod EAN artykułu

Okno Wprowadź kod EAN
Okno Wprowadź kod EAN

4.Lista pozycji prezentuje podstawowe informacje dotyczące pozycji dodanych na dokument. Zawiera ona następujące kolumny:

  • Nazwa
  • Cena
  • Ilość
  • Wartość (jako cena x ilość)

5.Pole Kontrahent – wyświetla informację na temat dodanego do dokumentu kontrahenta. Domyślnie na dokument dodawany jest zdefiniowany w systemie ERP i przypisany do kanału sprzedaży Pseudopartner.

6.Podsumowanie – prezentuje sumaryczną wartość wprowadzonych na dokument pozycji:

  • Do zapłaty – suma z kolumny Wartość wszystkich pozycji znajdujących się na dokumencie
  • Suma netto – wartość dokumentu pomniejszona o wartość VAT
  • VAT – kwota VAT nadana na dokumencie

7.Przycisk [Przejdź do płatności] – otwiera okno płatności, gdzie możliwe jest dokonanie zapłaty za dokument

Okno płatności

8.Przycisk [Parkuj] – umożliwia zaparkowanie dokumentu, w celu jego dalszego kontynuowania na stanowisku Comarch POS

9.Sekcja Szczegóły dokumentu – widoczne są dane pracownika obsługującego transakcję zaznaczonej na liście pozycji.

Sekcja Szczegóły dokumentu
Sekcja Szczegóły dokumentu

Z poziomu szczegółów dokumentu pracownik jest w stanie zmienić osobę obsługującą pozycję dokumentu, za pomocą ikony  dostępnej obok danych osoby obsługującej.

Okno wyboru pracownika obsługującego
Okno wyboru pracownika obsługującego

10.Sekcja Szczegóły artykułu – prezentuje szczegółowe informacje na temat pozycji dokumentu oraz umożliwia zmianę jej ilości i jednostki

Sekcja Szczegóły artykułu
Sekcja Szczegóły artykułu

W sekcji tej można wyróżnić:

  • dane osoby obsługującej
  • miniaturę zdjęcia artykułu
  • informacje o nazwie, kodzie EAN oraz jednostkach artykułu
  • ilość artykułu znajdującego się na dokumencie
  • cenę początkową artykułu
  • rabat jeżeli został nadany
  • cenę po rabacie
  • wartość artykułu (jako cena x ilość)
  • opis – zawierający dodatkowe informacje dotyczące artykułu

Za pomocą przycisków [] i [+] można odpowiednio zmniejszać/zwiększać ilość danego artykułu na dokumencie. W celu usunięcia artykułu z dokumentu należy wybrać przycisk [Usuń].

11.[Odrzuć sprzedaż] – zamyka dokument bez zapisu wprowadzonych zmian

W przypadku próby opuszczenia okna Nowy paragon poprzez wybranie innego widoku w menu bocznym zostanie wyświetlony komunikat: „Czy na pewno chcesz zamknąć ten widok? Wprowadzone zmiany nie zostaną zapisane.”. Przycisk [Zatwierdź] zamyka okno Nowy paragon. W celu powrotu do tworzenia nowego paragonu należy wybrać [Anuluj].

Komunikat wyświetlany w momencie wybrania innego kafla w menu bocznym
Komunikat wyświetlany w momencie wybrania innego kafla w menu bocznym

12.W sekcji Szczegóły artykułu – pod ikoną dostępny jest przycisk akcji:

  • [Zmień wartość] – umożliwia zmianę wartości pozycji na dokumencie
  • [Zmień cenę] – umożliwia zmianę ceny pozycji na dokumencie
  • [Usuń] – usuwa pozycje z dokumentu

Czy ten artykuł był pomocny?