Nowości i zmiany w wersji 2024.1

Comarch webPOS standard

Uwaga
Comarch webPOS standard w wersji 2024.1 współpracuje z Comarch ERP Enterprise w wersji 6.3

Kontrahenci (Comarch ERP Enterprise)

Wprowadzona została funkcjonalność dotycząca kontrahentów, która umożliwia firmom tworzenie bazy własnych klientów. Zapisani kontrahenci mogą być później dodani na dokument handlowy.

Lista kontrahentów

W związku z wprowadzeniem funkcjonalności dotyczącej kontrahentów, po wybraniu nowego kafla [Lista kontrahentów] w menu głównym, prezentowana jest lista kontrahentów. Wyświetla ona podstawowe informacje o dodanych kontrahentach.

Kafel [Lista kontrahentów] w głównym oknie aplikacji
Kafel [Lista kontrahentów] w głównym oknie aplikacji
Z poziomu listy kontrahentów możliwe jest:

  • dodanie nowego kontrahenta (detalicznego lub biznesowego)
  • podejrzenie szczegółowych danych kontrahenta
  • edytowanie danych istniejących kontrahentów
  • wyszukiwanie i filtrowanie kontrahentów
Lista kontrahentów
Lista kontrahentów

Dodawanie i modyfikacja kontrahenta

Wprowadzono możliwość dodawania nowego kontrahenta do listy oraz modyfikacji danych dotyczących już istniejącego w systemie kontrahenta.  Nowego kontrahenta można dodać za pomocą przycisku [Nowy kontrahent] prezentowany w prawym górnym rogu.

Okno dodawania kontrahenta
Okno dodawania kontrahenta

Podgląd danych kontrahenta

Z poziomu listy kontrahentów dodano również możliwość podglądu karty zapisanego kontrahenta. Podgląd danych kontrahenta możliwy jest poprzez wybranie imienia i nazwiska/nazwy danego kontrahenta. Okno podglądu karty kontrahenta podzielone jest na sekcje i tabele, zawierające:

  • podstawowe informacje – imię, nazwisko, nazwa kontrahenta
  • zgody – lista udzielonych zgód przez kontrahenta
  • grupy – przyporządkowane grupy zdefiniowane w systemie ERP
  • kupony – powiązane z kontrahentem kupony rabatowe
  • komentarz – dodatkowe informacje, które mogą zostać wprowadzone przez sprzedawcę np. dotyczące uczuleń na alergeny, lub inne informacje, które mogą być pomocne w obsłudze klienta
Okno podglądu danych kontrahenta
Okno podglądu danych kontrahenta

Zarządzanie zgodami kontrahentów

Zgodnie z obowiązkiem przetwarzania zgód wynikającym z przepisów określonych w RODO wprowadzono możliwość zbierania zgód podczas wprowadzania nowych kontrahentów oraz modyfikowania zgód już istniejących kontrahentów. W każdej chwili użytkownik ma możliwość wycofania udzielonej wcześniej zgody.

 

Uwierzytelnianie użytkownika

W mechanizmie logowania do systemu Comarch webPOS wprowadzono autoryzację użytkowników opierającą się na loginie i haśle, które są przesyłane z systemu OMS i przechowywane bezpośrednio w bazie webPOS. Do tej pory do zalogowania się potrzebny był adres e-mail powiązany z kontem SSO.

Okno logowania do Comarch webPOS standard
Okno logowania do Comarch webPOS standard

Czy ten artykuł był pomocny?