Nowości i zmiany w wersji 2025.0

Comarch webPOS standard

Uwaga
Comarch webPOS standard w wersji 2025.0 współpracuje z Comarch ERP Enterprise w wersji 6.3.

Paragony

Istniejącą już funkcjonalność paragonów rozszerzono o nowe parametry oraz zachowania. Wprowadzono parametry umożliwiające ustawienia takie jak:

  • Typ agregacji VAT
  • Drukowanie potwierdzenia płatności za pośrednictwem drukarki
  • Tryb pakietu rabatowego dla paragonów
Okno tworzenia nowego paragonu
Okno tworzenia nowego paragonu

Kontrahent nieokreślony został ukryty z poziomu widoku tworzenia nowego dokumentu. W przypadku braku kontrahenta, do dokumentu zostanie dododany kontrahent nieokreślony.

Z poziomu widoku nowego paragonu wprowadzono również możliwość edycji wybranego na dokumencie kontrahenta, jego adresu oraz osób kontaktowych. Dodatkowo, istnieje możliwość wskazania odbiorcy na dokumencie w sytuacji, gdy różni się on od nabywcy.

Umożliwiono także edycję nazwy artykułu dodanego do dokumentu oraz przejście do podglądu jego karty.

W celu ułatwienia identyfikacji oraz możliwości określenia charakteru transakcji na dokumencie paragonu, wprowadzono opcję dodawania opisu do paragonu.

Użytkownik ma również możliwość dodawania rabatu nagłówka, kuponów oraz atrybutów. Wymaga to jednak wcześniejszego zdefiniowania ich w systemie ERP.

 

Okno płatności

Okno płatności zostało rozszerzone o kafel zawierający szczegółowe informacje na temat wystawianego dokumentu, takie jak:

  • Kontrahent – informacje na temat kontrahenta dodanego na dokument handlowy
  • Szczegóły dokumentu – informacje na temat zastosowanych rabatów
  • Szczegóły płatności – informacje na temat wybranych form płatności
  • Reszta – informacja o reszcie
Okno płatności
Okno płatności

 

Opcje drukowania

W odpowiedzi na oczekiwania Klientów rynku francuskiego oraz wymagania prawne, wprowadzono możliwość wyboru opcji drukowania dokumentów.

Od 1 sierpnia 2023 r. sprzedawcy we Francji nie muszą drukować paragonów, pokwitowań ani bonów zakupowych za każdą transakcję dokonaną w ich placówkach. Zamiast tego prawo wymaga, aby dokumenty te były drukowane wyłącznie na żądanie klienta.

Opcje drukowania
Opcje drukowania

Dostępne opcje drukowania:

  • Wydrukowanie dokumentu sprzedaży
  • Wydrukowanie dokumentu sprzedaży i wysłanie dokumentu pocztą elektroniczną
  • Wysyłanie dokumentu sprzedaży za pośrednictwem poczty elektronicznej
  • Zrezygnowanie z opcji drukowania/wysłania

Dodatkowo istnieje możliwość zaktualizowania adresu poczty elektronicznej kontrahenta oraz jednorazowego przesłania dokumentu na adres inny, niż wskazany jest na karcie kontrahenta.

Dostosowanie do wymogów normy NF525 obowiązującej na rynku francuskim

Zgodnie z prawem obowiązującym we Francji, system został dostosowany do spełnienia wymogów normy NF525.

Od 1 stycznia 2018 r. podatnicy, którzy rejestrują płatności klientów za pomocą oprogramowania księgowego lub zarządzającego lub systemu kasowego, muszą używać zgodnego oprogramowania spełniającego określone warunki. Warunki te dotyczą niezmienności, bezpieczeństwa, konserwacji i archiwizacji danych na potrzeby kontroli administracji podatkowej. W tym celu muszą przedstawić certyfikat wydany przez akredytowaną instytucję lub indywidualne poświadczenie wydawcy zgodnie ze wzorem ustalonym przez administrację.

W związku z tym zostały wprowadzone następujące funkcjonalności:

  • Generowanie podpisów cyfrowych
  • Generowanie raportów Grand Totals
  • Rejestrowanie JET Log (dziennik wydarzeń specjalnych)
  • Generowanie plików Archive Period
  • Historia wydruków

Dokumenty KP/KW

Wprowadzono funkcjonalność umożliwiającą tworzenie dokumentów KP/KW. Dane dotyczące wpłat i wypłat są dostępne po wybraniu kafla [Dokumenty kasowe] w menu głównym aplikacji.

Lista dokumentów KP/KP
Lista dokumentów KP/KW

Z poziomu listy dokumentów KP/KW użytkownik ma możliwość:

  • wyświetlenia listy wszystkich dokumentów KP/KW
  • wyszukiwania po numerze dokumentu KP/KW
  • filtrowania i sortowania listy
  • generowania nowego dokumentu KP lub KW
  • odświeżenia listy

Kupony

Wprowadzono funkcjonalność obsługi kuponów. W widoku tworzenia nowego dokumentu dodano dedykowaną sekcję, która umożliwia zastosowanie wybranego kuponu. Kupon można dodać do dokumentu poprzez zeskanowanie jego kodu lub wybór z listy dostępnej w sekcji Kupony.

Sekcja kupony w widoku tworzenia nowego dokumentu handlowego
Sekcja kupony w widoku tworzenia nowego dokumentu handlowego

Czy ten artykuł był pomocny?