Sprzedaż

Sprzedaż

W celu dodania paragonu (PAR) należy:

  • wybrać kafel [Nowa sprzedaż] w głównym oknie aplikacji
Kafel [Nowa sprzedaż] z poziomu menu głównego
Kafel [Nowa sprzedaż] z poziomu menu głównego
  • wybrać kafel [Nowa sprzedaż] z poziomu menu bocznego
Przycisk [Nowa sprzedaż] z poziomu menu bocznego
Przycisk [Nowa sprzedaż] z poziomu menu bocznego
  • wybrać przycisk [Dodaj do koszyka] z poziomu listy artykułów, co skutkuje automatycznym dodaniem wybranego artykułu na dokument
Przycisk [Dodaj do koszyka] z poziomu listy artykułów
Przycisk [Dodaj do koszyka] z poziomu listy artykułów
  • wybrać przycisk [Dodaj do koszyka] z poziomu podglądu artykułu, co skutkuje automatycznym dodaniem wybranego artykułu na dokument
Przycisk [Dodaj do koszyka] z poziomu podglądu artykułu
Przycisk [Dodaj do koszyka] z poziomu podglądu artykułu
  • wybrać przycisk [Dodaj] z poziomu listy kontrahentów co skutkuje automatycznym dodaniem wybranego kontrahenta na dokument
Przycisk [Dodaj] z poziomu listy kontrahentów
Przycisk [Dodaj] z poziomu listy kontrahentów
  • wybrać przycisk [Wybierz kontrahenta] z poziomu podglądu karty kontrahenta, co skutkuje automatycznym dodaniem wybranego kontrahenta na dokument
Przycisk [Wybierz kontrahenta] z poziomu karty kontrahenta
Przycisk [Wybierz kontrahenta] z poziomu karty kontrahenta

Aby wystawić nowy paragon, należy dodać do niego wybrane artykuły i wybrać przycisk [Płatność].

Formularz nowo wystawionego paragonu
Formularz nowo wystawionego paragonu

Na formularzu dodawanego dokumentu PAR znajdują się następujące pola (poszczególne pola odpowiadają zaznaczonym miejscom na zrzucie ekranu):

1.Pole Wyszukaj – pozwala wyszukać oraz dodać na dokument artykuł. W polu można zeskanować za pomocą czytnika kodów kreskowych, bądź wprowadzić ręcznie kod, nazwę lub EAN artykułu. W przypadku, gdy artykuł zostanie jednoznacznie zidentyfikowany, system automatycznie wprowadzi go na dokument jako nową pozycję. Wyszukać artykuł można również wpisując szukaną frazę (minimum 2 znaki), po wybraniu przycisku [Wyszukaj] system przekierowuje do listy artykułów przefiltrowanej o szukaną frazę. Aby dodać artykuł na dokument należy wybrać przycisk [Dodaj do koszyka].

2.Przycisk [Przeglądaj katalog] – otwiera listę dostępnych w systemie artykułów. Użytkownik może bezpośrednio wybrać artykuł z listy lub wyszukać go, wprowadzając jego nazwę, kod lub EAN w polu Wyszukaj. W celu dodania artykułu należy wybrać przycisk [Dodaj do koszyka].

Lista artykułów
Lista artykułów

3.Lista pozycji prezentuje podstawowe informacje dotyczące pozycji dodanych na dokument. Zawiera ona następujące kolumny:

  • Nazwa
  • Cena
  • Ilość
  • Kwota (jako cena x ilość)

4.Pole Kontrahent– wyświetla informację na temat dodanych do dokumentu kontrahentów. Oprócz dodania do dokumentu odbiorcy (jako drugiego kontrahenta), istnieje również możliwość edycji kontrahenta, ich adresu oraz osób kontaktowych.

Uwaga
Kontrahent jednorazowy jest ukryty z poziomu interfejsu. W przypadku gdy na dokument nie zostanie wybrany żaden kontrahent, na dokument dodany zostanie zdefiniowany w systemie ERP i przypisany do kanału sprzedaży Pseudopartner.

5.Podsumowanie– prezentuje sumaryczną wartość wprowadzonych na dokument pozycji:

  • Do zapłaty– suma z kolumny Wartość wszystkich pozycji znajdujących się na dokumencie
  • [Płatność] – przycisk przekierowuje do okna płatności

Po rozwinięciu kafla przyciskiem , wyświetlane są dodatkowe informacje takie jak:

  • VAT– kwota VAT nadana na dokumencie
  • Rabat – wartość nadanych na dokument rabatów
  • Suma netto – wartość dokumentu pomniejszona o wartość VAT
Rozwinięcie sekcji Podsumowanie
Rozwinięcie sekcji Podsumowanie

6.Przycisk – rozwija listę dodatkowych funkcjonalności związanych z tworzeniem dokumentu:

  • [Wydrukuj dokument] – wyświetla okno wydruku dokumentu
  • [Odrzuć dokument] – zamyka dokument bez zapisu wprowadzonych zmian

Przyciski [Wydrukuj dokument] i [Odrzuć dokument]
Przyciski [Wydrukuj dokument] i [Odrzuć dokument]
W przypadku próby opuszczenia okna Paragon poprzez wybranie przycisku [Odrzuć dokument], wyświetlony zostaje komunikat: „Odrzucić dokument? Utracisz wszystkie informacje wprowadzone do tego dokumentu.”. Przycisk [Tak] zamyka okno Nowy paragon. W celu powrotu do tworzenia nowego paragonu należy wybrać [Zachowaj].

Komunikat wyświetlany w momencie wybrania przycisku [Odrzuć dokument]
Komunikat wyświetlany w momencie wybrania przycisku [Odrzuć dokument]
7.Sekcja zawierająca szczegółowe informacje na temat:

  • Dokumentu
  • Artykułów
  • Kuponów

Sekcja ta została podzielona na zakładki umożliwiające wykonanie dodatkowych czynności związanych z utworzeniem nowego paragonu.

 

Zakładka Dokument

Z poziomu zakładki Dokument pracownik jest w stanie zmienić osobę obsługującą pozycję dokumentu, za pomocą ikony  dostępnej obok danych osoby obsługującej.

Okno wyboru pracownika obsługującego
Okno wyboru pracownika obsługującego

Poniżej znajduje się lista zastosowanych promocji, która zawiera informacje na temat rabatów uwzględnionych na dokumencie. Po wybraniu przycisku [Pokaż więcej] zostaje wyświetlone okno ze szczegółowymi informacjami na temat udzielonych rabatów oraz wartości dokumentu.

Lista zastosowanych promocji na formularzu nowo wystawianego paragonu
Lista zastosowanych promocji na formularzu nowo wystawianego paragonu

Okno Naliczone promocje wyświetlane po wybraniu przycisku [Pokaż więcej]
Okno Naliczone promocje wyświetlane po wybraniu przycisku [Pokaż więcej]
Z poziomu listy zastosowanych promocji możliwe jest również dodanie rabatu nagłówka przy pomocy przycisku [Dodaj rabat nagłówka]. Po wybraniu przycisku zostaje wyświetlone okno z możliwością wyboru wcześniej zdefiniowanych w systemie ERP rabatów oraz możliwością ręcznego zdefiniowania wysokości nadanego rabatu (liczbowo lub procentowo). W oknie można również podać podwód nadawanego rabatu. Powody nadania rabatu muszą zostać wcześniej zdefiniowane w systemie ERP. Są one dostępne dla użytkownika w postaci rozwijanej listy.

Okno Dodaj rabat nagłówka po wybraniu przycisku [Dodaj rabat nagówka]
Okno Dodaj rabat nagłówka po wybraniu przycisku [Dodaj rabat nagłówka]
W zakładce Dokument możliwe jest również dodanie opisu do dokumentu. Pozwala to na uzupełnienie dodatkowych informacji dotyczących dokumentu, takich jak szczegóły transakcji, uwagi dla innych użytkowników systemu, czy specyficzne informacje istotne dla procesu księgowego.

Formularz nowo wystawianego dokumentu
Formularz nowo wystawianego dokumentu

Poniżej sekcji z opisem wyświetlany jest Status dokumentu, który przyjmuje wartości:

  • Utworzony

Ostatnią sekcją są Atrybuty, która umożliwia uzupełnienie zdefiniowanych w systemie ERP atrybutów do dokumentu. Mogą one przybierać różne typy:

  • Tekst
  • Lista
  • Data
  • Wartość logiczna

 

Zakładka Produkt

Zakładka Produkt na formularzu nowo wystawianego paragonu
Zakładka Produkt na formularzu nowo wystawianego paragonu

Zakładka Produkt prezentuje szczegółowe informacje na temat pozycji dokumentu. Z jej poziomu możliwe jest:

  • Podgląd szczegółowych informacji na temat artykułu
  • Usunięcie artykułu z dokumentu
  • Zmiana nazwy artykułu na dokumencie
  • Wybór asystenta sprzedaży
  • Podgląd zastosowanych rabatów
  • Modyfikacja ceny artykułu
  • Podgląd powiązanych produktów
  • Wprowadzenie opisu
  • Uzupełnienie wartości atrybutów
  • Wybranie magazynu

 

W sekcji Informacje ogólne dostępne są informacje takie jaki:

  • Zdjęcie artykułu
  • Nazwa artykułu
  • Kod EAN
  • Cechy artykułu
  • Cena przed uwzględnieniem promocji
  • Cena po uwzględnieniu promocji

 

Po wybraniu przycisku    zostaje wyświetlone okno umożliwiające dokonanie edycji nazwy produktu na dokumencie.

Okno zmiany nazwy artykułu
Okno zmiany nazwy artykułu

Po kliknięciu w nazwę artykułu system przekierowuje do okna podglądu karty artykułu, gdzie wyświetlane są wszystkie szczegółowe informacje na temat artykułu.

Po kliknięciu w cechę artykułu wyświetlane jest okno, które umożliwia wybór innych dostępnych cech. Okno zawiera szczegółowe informacje, takie jak kod, kod EAN, cena, stawka VAT oraz dostępność w sklepie. Dodatkowo, za pomocą przycisku [Zobacz pełne szczegóły] można przejść do podglądu pełnej karty artykułu.

 

Po wybraniu przycisku [Usuń artykuł] wybrana pozycja zostaje usunięta z dokumentu.

 

Wybór asystenta sprzedaży możliwy jest w sekcji Asystent sprzedaży, po wybraniu przycisku wyświetlona zostaje lista pracowników.

Szczegóły rabatów to sekcja, w której użytkownik ma możliwość podglądu szczegółów na temat uwzględnionych dla wybranej pozycji rabatów. Przycisk [Pokaż więcej] otwiera okno ze szczegółowymi informacjami na temat wszystkich zastosowanych promocji. Wybór przycisku [Modyfikuj cenę] umożliwia ręczną modyfikację ceny pozycji na dokumencie.

Okno Modyfikuj cenę
Okno Modyfikuj cenę

 

W sekcji Powiązane artykuły wyświetlane są maksymalnie trzy powiązane produkty z wybranym artykułem. Jeśli jest ich więcej, można je podejrzeć za pomocą przycisku [Pokaż więcej], otwiera okno z pełną listą powiązanych artykułów. Kliknięcie w nazwę wybranego powiązanego artykułu przekierowuje użytkownika do podglądu jego karty.

Zakładka Produkt na formularzu nowo wystawianego paragonu
Zakładka Produkt na formularzu nowo wystawianego paragonu

 

Podobnie jak w przypadku zakładki Dokument istnieje również możliwość dodania opisu oraz uzupełnienia zdefiniowanych wcześniej w systemie ERP atrybutów.

Zakładka Produkt na formularzu nowo wystawianego paragonu
Zakładka Produkt na formularzu nowo wystawianego paragonu

Ostatnia sekcja to Magazyn, która umożliwia wybór magazynu z jakiego ma zostać sprzedany artykuł. Po wybraniu przycisku [Zmień] zostaje wyświetlona lista magazynów. Wybór magazynu odbywa się za pomocą przycisku [Wybierz], znajdującego się obok nazwy wybranego magazynu.

 

Zakładka Kupony

Zakładka kupony na formularzu nowo wystawianego dokumentu
Zakładka kupony na formularzu nowo wystawianego dokumentu

Zakładka kupony wyświetla możliwe do wykorzystania na dokumencie kupony. Rozróżnione są one na dwie kategorie:

  • Kupony kontrahenta
  • Kupony standardowe

Każdy kupon prezentowany jest w postaci osobnego kafelka zawierającego:

  • Nazwę i wartość kuponu
  • Kod zniżkowy
  • Datę ważności

Przy pomocy przycisku [Zastosuj] kupon zostaje dodany na dokument. Wybór przycisku [Usuń] usuwa kupon z dokumentu.

Czy ten artykuł był pomocny?