Zamknięcie dnia
W celu zamknięcia dnia należy wybrać kafel [Zamknij dzień] w głównym oknie aplikacji lub z poziomu menu bocznego.
Zamknięcie dnia jest również możliwe w oknie Podsumowanie, dostępnym po wybraniu kafla [Raporty i rozliczenia].
Po zakończeniu pracy na stanowisku webPOS należy zamknąć dzień. Widok przedstawia zestawienie dostępnych form płatności w danej walucie i pozwala na szybkie zliczenie stanu kasy wraz z możliwością wykonania wypłaty na koniec dnia.
Lista zawiera następujące kolumny:
- Formy płatności – formy płatności dostępne na stanowisku webPOS
- Stan początkowy – stan kasy na otwarciu dnia. Dla form płatności innych niż Gotówka stan ten zawsze jest równy 0,00.
- Wartość płatności – wartość sprzedaży w danym dniu od momentu otwarcia dnia
- Stan końcowy – suma stanu początkowego kasy oraz wartości płatności
- Stan rzeczywisty – w polu należy wprowadzić faktyczną wartość gotówki w kasie stanowiska. Wartość można uzupełnić ręcznie lub przy pomocy przycisku [Zlicz kasę].
- Różnica – pole prezentuje różnicę między wartościami pól Stan początkowy oraz Stan rzeczywisty.
- Wypłata – umożliwia wprowadzenie kwoty wypłacanych z kasy pieniędzy dla dostępnej waluty. Po dokonaniu wypłaty przy zamknięciu dnia pojawi się odpowiedni komunikat.
- Pozostało – różnica między wartościami pól Stan końcowy oraz Wypłata
W oknie Zamknięcie dnia dostępne są następujące przyciski:
- [Zlicz kasę] – umożliwia sprawniejsze zliczanie stanu kasy, otwiera widok Zliczanie stanu kasy
- [Zatwierdź] – zamyka dzień. Przed zamknięciem zostaje wyświetlony odpowiedni komunikat.
Przycisk [Nie] wraca do okna zamknięcia dnia, przycisk [Tak] zamyka dzień. W przypadku powstałych różnic zostanie wyświetlone dodatkowe okno i informacja o wystąpieniu różnic w stanie kasy. W celu kontynowania, należy podać powód różnicy i jego opis aby móc zamknąć dzień.