su_list icon=”icon: check” icon_color=”#009de0″]
[/su_list]Zapis kopii bezpieczeństwa na koncie IBARD
Comarch IBARD to profesjonalna usługa, dostepna od wersji 2019.2, umożliwiająca bezpieczne tworzenie i przechowywanie kopii zapasowych firmowej bazy danych.
System Comarch ERP XL można z nim zintegrować przeglądając zadania backupu bez wychodzenia z systemu. Dostęp do tej usługi możliwy jest z poziomu modułu Administrator / Narzędzia / Kopia automatyczna.
Obok niego położony jest przycisk Kopia bezpieczeństwa, która umożliwia tworzenie ręcznej kopii zapasowej na serwerze SQL
Instalacja API IBARD
Comarch ERP XL komunikuje się z chmurą IBARD za pomocą jego dedykowanego API.
Po uruchomieniu przycisku Kopia automatyczna system sprawdza, czy dostępna jest odpowiednia usługa. Jeśli nie, to proponuje jej instalację. Aplikacja musi być zainstalowana na maszynie pełniącą funkcję serwera SQL, dlatego instalatory pyta, czy instalacja powinna nastąpić na lokalnym komputerze, czy zdalnej maszynie.
Po przeprowadzeniu procesu instalacji Comarch ERP XL poprosi o wskazanie loginu i hasła użytkownika w usłudze Comarch IBARD.
Tworzenie zadań backupu
Po uruchomieniu przycisku Kopia automatyczna system sprawdza czy są utworzone jakieś zadania kopii automatycznej. Jeśli nie, to proponuje ich utworzenie. Odbywa się to dwustopniowo poprzez:
wyznaczenie baz danych, które mają podlegać backupowi oraz
ustawieniu harmonogramu tworzenia tej kopii.
Podgląd zadań backupu
W przypadku gdy został utworzony harmonogram backupu, to po uruchomieniu przycisku Kopia automatyczna widoczny jest ich podgląd. Z poziomu tego okna można włączać lub wyłączać zadania tworzenia kopii automatycznej lub też zmieniać ich harmonogram.
Możliwe jest również całkowite usunięcie wszystkich zadań tworzenia backupu za pomocą przycisku Resetuj ustawienia.