Zmiany funkcjonalne wprowadzone w Comarch ERP XL Web w wersji 2025.1

Ekran startowy

W wersji 2025.1 systemu Comarch ERP XL Web na ekranie startowym wprowadzone zostały następujące zmiany:

  • W sekcji Skróty:
    • Aktywowany został przycisk do dodawania towaru
    • Aktywowany został przycisk do dodawania kontrahenta
  • W sekcji Zamówienia sprzedaży:
    • Do przycisków znajdujących się obok listy zamówień podpięte zostały predefiniowane filtry, które powodują, że po naciśnięciu przycisku wyświetlona zostaje lista zamówień sprzedaży odfiltrowana odpowiednio do dokumentów do realizacji w bieżącym dniu, bieżącym tygodniu, bieżącym miesiącu oraz zamówień przeterminowanych
    • Umożliwiono podgląd dokumentów ZS z poziomu listy
Zmiany na ekranie startowym
Zmiany na ekranie startowym

Kontrahenci

W wersji 2025.1 udostępniona została lista kontrahentów.

Układ listy kontrahentów

Na liście wyświetlane są podstawowe dane kontrahenta, możliwe jest wyszukiwanie kontrahenta, filtrowanie listy wg podziału kontrahentów oraz wg rodzaju kontrahenta.

Możliwe jest także wyświetlanie kontrahentów archiwalnych.

Lista kontrahentów
Lista kontrahentów

Akcje dostępne na liście

Na liście kontrahentów umożliwiono wykonanie następujących operacji:

  • Dodanie
  • Podgląd
  • Archiwizacja/wycofanie archiwizacji
  • Sprawdzenie statusu VAT
  • Wstrzymanie/wznowienie zamówień
  • Wstrzymanie/wznowienie transakcji
  • Usuwanie pojedynczych/zaznaczonych pozycji

Grupy kontrahentów

Umożliwiono wyświetlenie listy grup kontrahentów, dzięki czemu lista kontrahentów może być zawężana do pozycji z wybranej grupy oraz grup podrzędnych.

Na liście grup możliwe jest wyszukanie grupy, można również dodawać kontrahenta do grupy.

Grupy kontrahentów na liście kontrahentów
Grupy kontrahentów na liście kontrahentów

Karta kontrahenta

W wersji 2025.1 systemu Comarch ERP XL Web dodana została obsługa karty kontrahenta.

Dodawanie kontrahenta

Dodanie kontrahenta możliwe jest z poziomu listy kontrahentów, z poziomu menu kontekstowego dla grupy kontrahentów oraz z poziomu ekranu startowego.

Na karcie nowo dodawanego kontrahenta możliwe jest zdefiniowanie:

  • Podstawowych danych
  • Danych adresowych
  • Danych kontaktowych
  • Dodatkowych adresów
  • Danych księgowych
Dodawanie kontrahenta
Dodawanie kontrahenta
Dodawanie kontrahenta – parametry księgowe
Dodawanie kontrahenta – parametry księgowe

Uwaga
Kontrahent dodawany z poziomu ekranu startowego oraz bezpośrednio z listy kontrahentów dodawany jest automatycznie do grupy głównej.
Uwaga
Po wpisaniu numeru NIP na nowo dodawanej kartotece kontrahenta system automatycznie pobiera dane z bazy GUS.

Podgląd karty kontrahenta

Umożliwiono podgląd kartoteki kontrahenta.

Karta kontrahenta w trybie podglądu
Karta kontrahenta w trybie podglądu

Na kartotece w trybie podglądu udostępnione zostało wykonanie następujących operacji:

  • Sprawdzenie statusu VAT
  • Archiwizacja/wycofanie archiwizacji
  • Wstrzymanie/wznowienie transakcji
  • Wstrzymanie/wznowienie zamówień
  • Usunięcie karty
  • Dodanie/podgląd/edycja/archiwizowanie/usuwanie adresów kontrahenta

Edycja danych ogólnych kontrahenta

Na podglądzie kartoteki kontrahenta umożliwiona została edycja danych ogólnych oraz edycja adresów.

Edycja danych podstawowych kontrahenta
Edycja danych podstawowych kontrahenta

Uwaga
W celu edycji danych kontrahenta należy podnieść kartę w trybie podglądu i przejść do edycji interesujących nas parametrów – edycji podlegają poszczególne sekcje (np. Dane ogólne) lub elementy (np. Adres).

Towary

W wersji 2025.1 wprowadzono szereg zmian związanych z towarami.

Lista towarów

Na liście towarów udostępniono następujące opcje:

  • Filtrowanie listy wg typu
  • Wyświetlanie na żądanie archiwalnych towarów
  • Dodawanie towaru
  • Podgląd karty towaru
  • Archiwizowanie towaru
  • Usuwanie towaru
Lista towarów
Lista towarów

Karta towaru

W wersji 2025.1 udostępniona została kartoteka towaru.

Dodawanie towaru

Dodanie towaru można wykonać z poziomu ekranu startowego lub bezpośrednio z listy towarów.

Możliwe jest zdefiniowanie następujących elementów:

  • Dane podstawowe (kod, nazwa, typ, symbol, EAN)
  • Dane dodatkowe (dodatkowa nazwa, opis, PKWiU)
  • Dane podatkowe i celne (kraj pochodzenia, kod CN, stawki VAT, cła i akcyzy)
  • Ceny towaru
  • Dane handlowe (parametry jednostki podstawowej oraz jednostek pomocniczych, parametry cechy towaru)
Dodawanie towaru
Dodawanie towaru

Uwaga
Towar dodawany jest automatycznie do grupy głównej.

Podgląd karty towaru

Umożliwiony został podgląd kartoteki towaru.

Podgląd towaru – dane podstawowe
Podgląd towaru – dane podstawowe
Podgląd towaru – dane handlowe
Podgląd towaru – dane handlowe

Edycja towaru

Umożliwiona została edycja następujących elementów na karcie towaru:

  • Dane ogólne
Edycja danych ogólnych
Edycja danych ogólnych
  • Dane podatkowe i celne
Edycja danych podatkowych i celnych
Edycja danych podatkowych i celnych
  • Ceny
Edycja cen
Edycja cen

Uwaga
W celu edycji karty towaru należy podnieść formularz w trybie podglądu i przejść do edycji interesujących nas parametrów – edycji podlegają poszczególne sekcje (np. Dane podstawowe, Ceny itp.).

Zamówienia sprzedaży

W wersji 2025.1 systemu Comarch ERP XL Web udostępniono szereg nowych funkcjonalności w obszarze zamówień sprzedaży.

Formularz Zamówienia sprzedaży

Na zamówieniu sprzedaży dodane zostały nowe pola, umożliwiona została również edycja kolejnych pól na formularzu.

Sekcja Kontrahent

W sekcji Kontrahent wprowadzono następujące zmiany:

  • Dodano obsługę wszystkich typów płatnika (kontrahenta, banku, urzędu i pracownika)
  • Umożliwiono zmianę płatnika przez:
  • Wybór dowolnego typu płatnika bezpośrednio w kontrolce
  • Wybór płatnika z dedykowanej listy zawierającej wszystkie typy płatników w jednym oknie
Wybór płatnika na zmówieniu
Wybór płatnika na zmówieniu

Sekcja Dane nagłówkowe

W sekcji Dane nagłówkowe umożliwiona została edycja następujących pól:

  • Data wystawienia
  • Data ważności rezerwacji
  • Termin realizacji

Pozycje zamówienia

W sekcji Pozycje zamówienia:

  • Dodano pole Kwota rabatu oraz umożliwiono edycję wszystkich pól nad listą pozycji
  • Na pozycjach zamówienia umożliwiono edycję pól Jm., Cena netto,Cena brutto, Wartość netto, Wartość brutto oraz Rabat
W pełni edytowalna lista pozycji zamówienia
W pełni edytowalna lista pozycji zamówienia

Sekcja Dane handlowe

W sekcji Dane handlowe wprowadzono następujące zmiany:

  • Umożliwiono edycję pól związanych z walutą dokumentu
  • Dodano i umożliwiono edycję następujących pól:
  • Naliczanie Vat od kwoty
  • VAT eksportowy
  • WSTO_EE
  • Przyczyna zwolnienia z VAT
  • Domyślny dokument
Sekcja Dane handlowe w wersji 2025.1
Sekcja Dane handlowe w wersji 2025.1

Sekcja Pozostałe dane

W sekcji Pozostałe dane dodano i udostępniono do edycji pole URL.

Po wpisaniu w polu linka lub adresu strony możliwe jest przejście do wpisanej lokalizacji bezpośrednio z formularza zamówienia.

Sekcja Pozostałe dane
Sekcja Pozostałe dane

Lista zamówień sprzedaży

Na liście zamówień sprzedaży dodane zostały nowe opcje filtrowania, umożliwiono także wykonywanie akcji takich jak podgląd dokumentu, edycja zamówienia i zatwierdzanie zamówienia.

Nowe filtry

Dodany został panel, który pozwala na zarządzanie wszystkimi filtrami związanymi z zamówieniami – filtrami dostępnymi bezpośrednio nad listą oraz filtrami dodatkowymi umożliwiającymi filtrowanie wg:

  • Daty wystawienia dokumentu
  • Terminu realizacji
  • Filtra zdefiniowanego przez Użytkownika
Panel do zarządzania filtrami na liście zamówień
Panel do zarządzania filtrami na liście zamówień
Definiowanie filtra użytkownika
Definiowanie filtra Użytkownika

Nowe operacje dostępne na liście

Na liście zamówień dodane zostały następujące operacje:

  • Podgląd dokumentu
  • Edycja zamówienia
  • Zatwierdzanie zamówienia (pojedynczego dokumentu lub zaznaczonych wielu dokumentów)

Podgląd zamówienia

W wersji 2025.1 udostępniony został podgląd zamówienia sprzedaży.

Aby wyświetlić zamówienie w trybie podglądu należy na liście zamówień kliknąć w numer zamówienia lub w menu kontekstowym na zamówieniu wybrać opcję Podgląd.

Zamówienie sprzedaży w trybie podglądu
Zamówienie sprzedaży w trybie podglądu

Na formularzu zamówienia w trybie podglądu wyświetlona jest również zakładka [Atrybuty].

Atrybuty na podglądzie zamówienia sprzedaży
Atrybuty na podglądzie zamówienia sprzedaży

Edycja zamówienia

W wersji 2025.1 umożliwiono edycję zamówienia sprzedaży.

Wyświetlenie zamówienia w trybie do edycji możliwe jest na dwa sposoby:

  • Wybór opcji Edytuj z poziomu menu kontekstowego dokumentu na liście zamówień
  • Naciśnięcie przycisku Edytuj na formularzu zamówienia wyświetlonym w trybie podglądu 

Formularz zamówienia sprzedaży w trybie edycji na jest analogiczny, jak formularz nowo dodawanego ZS po dodaniu kontrahenta – układ formularza oraz zakres edycji są identyczne w trybie edycji i trybie dodawania.

Zamówienie sprzedaży w trybie edycji
Zamówienie sprzedaży w trybie edycji

Uwaga
Edycja zamówienia sprzedaży odbywa się w trybie autozapisu – każda zmiana jest automatycznie zapisywana, nie ma możliwości anulowania zmian.

Zatwierdzanie zamówienia

W wersji 2025.1 umożliwiono zatwierdzanie zamówienia sprzedaży z poziomu listy zamówień.

Możliwe jest zatwierdzenie pojedynczego dokumentu jak i wielu zaznaczonych zamówień.

Zatwierdzanie zamówień sprzedaży
Zatwierdzanie zamówień sprzedaży

Faktury sprzedaży

W wersji 2025.1 systemu Comarch ERP XL Web udostępniona została lista faktur sprzedaży.

Na liście działa wyszukiwarka, można również filtrować listę wg statusu dokumentu oraz stanu dokumentów magazynowych generowanych do faktur sprzedaży.

Lista faktur sprzedaży
Lista faktur sprzedaży
Uwaga
W wersji 2025.1 systemu wyświetlane są wyłącznie dokumenty spełniające warunek TrN_GIDTyp=2033 i TrNSpiTyp=2033 (nie są wyświetlane spinacze faktur, faktury zaliczkowe oraz korekty do dokumentów).

Udostępniony został także podgląd faktury – po kliknięciu w numer dokumentu lub wybór z menu kontekstowego opcji Podgląd wyświetlony zostaje formularz faktury sprzedaży w trybie podglądu.

Faktura sprzedaży w trybie podglądu
Faktura sprzedaży w trybie podglądu

Zasoby produkcyjne

W systemie Comarch ERP XL udostępniono listę zasobów produkcyjnych, które są wyświetlone w formie płaskiej listy. Na liście jest możliwe wyszukiwanie zasobów, filtrowanie po zasobie nadrzędnym oraz po zasobach archiwalnych:

Lista zasobów
Lista zasobów

Akcje dostępne na liście zasobów

Na liście zasobów umożliwiono wykonanie następujących operacji:

  • Dodanie
  • Edycja
  • Podgląd
  • Usuwanie

Tryb edycji zasobu

W wersji 2025.1 udostępniono tryb edycji zasobu produkcyjnego, który pozwala na efektywną modyfikację kluczowych danych zasobu oraz na dynamiczne zarządzanie przypisaniem i odpinaniem gniazd roboczych na zakładce [Gniazda robocze]:

Tryb edycji zasobu
Tryb edycji zasobu

Akcje dostępne w trybie dodawania i edycji zasobu

Podczas dodawania lub edycji zasobu dostępne są następujące operacje:

  • Przypisanie gniazda roboczego
  • Przypisanie gniazda roboczego w MES
  • Odpinanie gniazd roboczych
  • Odpinanie gniazd roboczych w MES

Tryb podglądu zasobu

Wraz z wersją 2025.1 wprowadzony został dedykowany tryb podglądu zasobu produkcyjnego. Funkcjonalność ta umożliwia bezpieczny wgląd we wszystkie zdefiniowane pola zasobu, bez możliwości ich modyfikacji:

Tryb podglądu zasobu
Tryb podglądu zasobu

Gniazda robocze

W Comarch ERP XL dostępna jest Lista gniazd roboczych, na której jest możliwość wyszukiwania gniazd oraz filtrowania po zasobach archiwalnych:

Lista gniazd roboczych
Lista gniazd roboczych

Akcje dostępne na liście gniazd roboczych

Na liście gniazd roboczych umożliwiono wykonanie następujących operacji:

  • Dodanie
  • Edycja
  • Podgląd
  • Usuwanie

Tryb dodawania i edycji gniazda roboczego

W wersji 2025.1 udostępniono tryb edycji i dodawania gniazda roboczego, który pozwala na efektywną modyfikację kluczowych danych oraz na dynamiczne zarządzanie przypisaniem i odpinaniem zasobów na zakładce [Zasoby]:

Tryb edycji gniazda roboczego
Tryb edycji gniazda roboczego

Akcje dostępne w trybie dodawania i edycji gniazda roboczego

Podczas dodawania lub edycji zasobu dostępne są następujące operacje:

  • Przypisanie gniazda roboczego
  • Przypisanie gniazda roboczego w MES
  • Odpinanie gniazd roboczych
  • Odpinanie gniazd roboczych w MES

Tryb podglądu gniazda roboczego

Wraz z wersją 2025.1 wprowadzony został dedykowany tryb podglądu gniazda roboczego. Funkcjonalność ta umożliwia bezpieczny wgląd we wszystkie zdefiniowane pola, jednocześnie uniemożliwiając ich modyfikację:

Tryb podglądu gniazda roboczego
Tryb podglądu gniazda roboczego

Kalendarze zasobów

Kalendarze w Comarch ERP XL to fundamentalne narzędzie do definiowania i zarządzania czasem pracy oraz dostępnością zasobów w firmie, które zostało udostępnione w najnowszej wersji. W oknie prezentowana jest lista kalendarzy, które definiują okresy dostępności i niedostępności zasobów (np. pracowników, maszyn) . Na liście możliwe jest wyszukiwanie kalendarzy po kodzie lub nazwie:

Lista kalendarzy zasobów
Lista kalendarzy zasobów

Akcje dostępne na liście kalendarzy

Na liście kalendarzy są dostępne są następujące operacje:

  • Podgląd kalendarza zasobów

Podgląd kalendarza zasobu

Na podglądzie kalendarza została dodana nowa kolumna Dostępność. Przedstawia ona okresy dostępności i niedostępności w danym dniu. Okresy te są oznaczane na liście odpowiednio ikonami. Na dole okna dodana została belkę, która wyświetla kluczowe statystyki. Znajduje się tam podsumowanie całkowitej liczby dni pracy, dni wolnych i świąt, a także łączna suma godzin, dostępnych i niedostępnych w analizowanym okresie:

Podgląd kalendarza
Podgląd kalendarza

Technologie

W wersji 2025.1 została udostępniona lista technologii, na której jest możliwe wyszukiwanie technologii, filtrowanie po jej statusie, możliwość pokazania wersji technologii oraz tych, które są tylko aktywne:

Lista technologii
Lista technologii

Akcje dostępne na liście technologii

Na liście technologii są dostępne są następujące operacje:

  • Dodawanie
  • Podgląd
  • Edycja
  • Usuwanie

Dodawanie technologii

Formularz dodawania technologii został wzbogacony o funkcję autozapisu. Dzięki temu każda zmiana wprowadzona w danym polu jest rejestrowana automatycznie. W nagłówku zostanie wyświetlony numer dodawanej technologii:

Formularz dodawania technologii
Formularz dodawania technologii

Dodawanie operacji technologicznych EiP

Dodawanie nowych operacji w aplikacji odbywa się dynamicznie, za pomocą edycji “in-place” (bezpośrednio na liście) lub przez formularz dodawania operacji. Proces dodawania operacji EiP ma narzuconą, logiczną kolejność:

  • Początkowo aktywne jest wyłącznie pole Kod operacji,
  • Dopiero jego uzupełnienie odblokowuje pozostałe pola formularza,
  • Po wprowadzeniu wszystkich danych, Użytkownik zatwierdza lub anuluje zmiany za pomocą dedykowanych przycisków:
Dodawanie operacji za pomocą EiP
Dodawanie operacji za pomocą EiP

Na formularzu dodawania technologii Użytkownik ma także możliwość dodania i zmiany danych na zakładkach [Operacje], [BOM], [Gniazda robocze], [Zasoby], [Parametry] oraz [Opis].

Akcje dostępne na zakładce Operacje

Na zakładce [Operacje] jest możliwość wykonania następujących akcji:

  • Dodawanie przez formularz
  • Dodawanie operacji EiP
  • Podgląd
  • Edycja
  • Usuwanie

Dodawanie operacji przez formularz

Dodawanie operacji może się odbywać także przez formularz operacji. Na zakładce [Ogólne] użytkownik może dodać kluczowe dane operacji, takie jak ilość, zdefiniowane czasy (np. jednostkowe, przygotowawcze) oraz jej podstawowe parametry:

Formularz dodawania operacji
Formularz dodawania operacji

W trybie dodawania operacji jest możliwość zdefiniowania danych na zakładkach [Ogólne], [Materiały], [Wyroby], [Produkty uboczne], [Gniazda robocze], [Zasoby] oraz [Opis].

Dodawanie materiału do operacji

Dodawanie materiału do operacji odbywa się przez formularz operacji. Pole Towar obsługuje dynamiczne wyszukiwanie – po wpisaniu kilku liter system automatycznie podpowie pasujące materiały:

Wybór materiału
Wybór materiału
  • Po wybraniu materiału z listy, system automatycznie uzupełnia pola Kod oraz Nazwa,
  • Jeśli dla tego materiału wprowadzona zostanie jednostka pomocnicza (np. “sztuki”, gdy główną jednostką są “kg”), można skorzystać z dodatkowej automatyzacji,
  • Zaznaczenie opcji przeliczenia ilości spowoduje, że system automatycznie obliczy ilość pomocniczą (np. przeliczy kilogramy na sztuki),
  • Podstawą tej kalkulacji jest przelicznik (np. 1 kg = 10 szt.) zdefiniowany wcześniej na karcie tego towaru w module Towary:
Przeliczanie ilości w jednostce pomocniczej
Przeliczanie ilości w jednostce pomocniczej

Dodawanie wyrobu do operacji

W zakładce [Wyroby] przypisywane są wyroby gotowe, będące rezultatem wykonania danej operacji. Formularz obsługuje następujące funkcje:

  • Dynamiczne wyszukiwanie: W polu Towar wpisanie kilku liter powoduje automatyczne wyświetlenie listy pasujących wyrobów,
  • Edycja danych: Okno umożliwia modyfikację ilości, ilości pomocniczej (dostępnej po wybraniu jednostki) oraz parametrów:
Wybór wyrobu
Wybór wyrobu

Dodawanie produktów ubocznych do operacji

Produkty uboczne to produkty, które powstają w procesie produkcyjnym, jako produkty wadliwe, czy uszkodzone lub też powstają w wyniku wykonania operacji jako produkt dodatkowy, niebędący celem wykonania tej operacji.

Wybór produktu ubocznego
Wybór produktu ubocznego

Okno wyróżnia się na tle dwóch poprzednich widoków, ponieważ zawiera dodatkowe pole: Rodzaj produktu ubocznego. Domyślną wartością ustawioną dla tego pola jest Produkt uboczny.

Tryb podglądu technologii

Tryb podglądu technologii
Tryb podglądu technologii

Tryb podglądu umożliwia pełen wgląd we wszystkie zdefiniowane dane (na zakładce [Operacje], [BOM], [Gniazda robocze], [Zasoby], [Parametry] oraz [Opis]), wykluczając jednocześnie jakąkolwiek możliwość ich modyfikacji:

Tryb podglądu operacji

Tryb podglądu prezentuje komplet zdefiniowanych danych w formie tylko do odczytu, co uniemożliwia ich edycję na zakładkach [Ogólne], [Materiały], [Wyroby], [Produkty uboczne], [Gniazda robocze], [Zasoby] oraz [Opis]:

Tryb podglądu operacji
Tryb podglądu operacji

CRM

W wersji 2025.1 systemu Comarch ERP XL Web dodana została aplikacja CRM. Główne jej zadania mają się koncentrować na wspieraniu relacji z klientami na każdym etapie ich cyklu życia, od pierwszego kontaktu po obsługę posprzedażową.

Aplikacja jest dostępna z bocznego menu, które umożliwia przejście do podglądu listy wybranego z menu obiektu. Dostępne w wersji 2025.1 obiekty to: Osoby do kontaktu, Lejki sprzedaży, Szanse sprzedaży oraz Zadania.

Osoby do kontaktu

W wersji 2025.1 udostępniony został podgląd listy osób do kontaktu:

Lista osób do kontaktu
Lista osób do kontaktu

Podgląd danych osoby do kontaktu

W wersji 2025.1 udostępniony został podgląd danych wybranej osoby do kontaktu:

Szczegóły osoby do kontaktu
Szczegóły osoby do kontaktu

Akcje dostępne na liście osób do kontaktu

Na liście osób do kontaktu dostępne są następujące akcje:

  • Dodaj
  • Podgląd
  • Archiwizuj
  • Usuń

Lejki sprzedaży

W wersji 2025.1 udostępniony został podgląd listy lejków sprzedaży:

Lista lejków sprzedaży
Lista lejków sprzedaży

Podgląd lejka sprzedaży

W wersji 2025.1 udostępniony został podgląd danych wybranego lejka sprzedaży:

Szczegóły lejka sprzedaży
Szczegóły lejka sprzedaży

Akcje dostępne na liście lejków sprzedaży

Na liście lejków sprzedaży dostępne są następujące akcje:

  • Dodaj
  • Podgląd
  • Duplikuj
  • Archiwizuj
  • Usuń

Szanse sprzedaży

W wersji 2025.1 udostępniony został podgląd listy szans sprzedaży:

Lista szans sprzedaży
Lista szans sprzedaży

Podgląd danych szansy sprzedaży

W wersji 2025.1 udostępniony został podgląd danych wybranej szansy sprzedaży:

Szczegóły szansy sprzedaży
Szczegóły szansy sprzedaży

Akcje dostępne na liście szans sprzedaży

W wersji 2025.1 udostępniona została następująca akcja na liście szans sprzedaży:

  • Dodaj

Widok wybranego lejka sprzedaży w widoku kanban

W wersji 2025.1 udostępniony został tzw. widok kanban umożliwiający podgląd oraz zarządzanie szansami sprzedaży w ramach wybranego lejka sprzedaży.

Szanse sprzedaży w widoku kanban
Szanse sprzedaży w widoku kanban

Zadania

W wersji 2025.1 udostępniony został podgląd listy zadań:

Lista zadań
Lista zadań

Inne zmiany

Comarch ChatERP

W wersji 2025.1 systemu Comarch ERP XL Web dodana została możliwość korzystania z ChataERP.

Comarch ChatERP to eksperymentalna usługa wirtualnego asystenta w fazie testów BETA, która docelowo pozwalać będzie na realizację poleceń skierowanych do niego przez uprawnionych Użytkowników Systemu.

W pierwszej odsłonie w interfejsie www potrafi on wyjaśnić funkcje działające w ramach oprogramowania Comarch ERP XL.

W celu rozpoczęcia pracy z ChatemERP należy kliknąć w przycisk znajdujący się w górnej belce systemu.

Przycisk do uruchomienia Comarch ChatERP
Przycisk do uruchomienia Comarch ChatERP

Następnie należy aktywować usługę poprzez wypełnienie stosownego formularza:

Aktywacja usługi Comarch ChatERP
Aktywacja usługi Comarch ChatERP

Po ponownym uruchomieniu Chata ERP można zacząć korzystać z usługi.

Czy ten artykuł był pomocny?