Uwierzytelnianie KSeF

image_print

Podczas logowania do systemu, jeżeli:

  • baza została wykreowana w języku polskim
  • na firmie włączona została obsługa KSeF
  • dla firmy wskazano grupę stawek VAT -> PL

wyświetlony zostanie komunikat pozwalający również zalogować się do KSeF.

Uwierzytelnianie w KSeF podczas logowania

Po wybraniu opcji [TAK], użytkownik może wskazać sposób uwierzytelniania mając do wyboru:

  • Certyfikat – pozwala na wskazanie certyfikatu kwalifikowanego lub certyfikatu KSeF.
  • Token KSeF

Po prawidłowym zalogowaniu użytkownik będzie miał możliwość wysyłania/odbierania faktur z KSeF.

Po wybraniu opcji [NIE] operator nie będzie miał możliwości wysyłania/odbierania faktur z KSeF. Aby poprawnie uwierzytelnić się do KSeF, operator musi wybrać opcję [Uwierzytelnianie] z poziomu Menu Główne -> w grupie przycisków KSeF.

Po wybraniu tej opcji wyświetlone zostanie okno z możliwością wskazania jednej z dwóch opcji uwierzytelniania (analogicznie jak ma to miejsce podczas logowania).

W przypadku gdy na firmie włączona jest obsługa KSeF, dodatkową informacją dotyczącą aktualnego połączenia do KSeF jest ikona w prawym dolnym rogu systemu:

  • Zielona kropka – KSeF jest w trybie Online i użytkownik jest uwierzytelniony
  • Żółta kropka – KSeF jest w trybie Online i użytkownik nie jest uwierzytelniony
  • Czerwona kropka – włączony został tryb Offline z opcją Niedostępność lub Awaria
  • Czarna kropka – włączony został Offline z opcją Awaria całkowita
Wskazówka
Połączenie z KSeF będzie utrzymywane około 7 dni. Access token odświeżany jest co 10 minut, na podstawie Refresh Tokena utrzymującego informacje 7 dni.

W przypadku włączenia trybu Offline i powrotu po czasie niedostępności do trybu Online, koniecznym jest wykonanie ponownego uwierzytelnienia, w tym celu wystarczy wejść z poziomu Menu Główne wybrać opcję Uwierzytelnianie. Jeśli nie upłynął 7 dniowy okres dla refresh tokena, nie będzie konieczności ponownego uwierzytelniania.

Czy ten artykuł był pomocny?