Ustawienia podstawowe

image_print

Poniższy artykuł zawiera informacje o podstawowych ustawieniach związanych z interfejsem i personalizacją systemu.

W menu System → Konfiguracja zakładka Ogólne zawiera ustawienia związane z wyglądem i domyślnym językiem systemu.

Zakładka Ogólne w menu System → Konfiguracja

Na zakładce tej użytkownik może:

  • Sprawdzić domyślny dla bazy danych język (pole nieedytowalne)
  • Zdefiniować domyślny kraj systemu (wartość wybrana w tym miejscu będzie automatycznie podpowiadać się w ramach definiowanych w systemie adresów)
  • Wybrać tło aplikacji przez wskazanie pliku graficznego z komputera oraz ustawić jego układ
  • Określić lokalizację i orientację zakładek

Skróty WWW

W ostatniej sekcji zakładki Ogólne użytkownik może wybrać wyświetlane w aplikacji skróty do stron WWW związanych z produktami Comarch ERP lub zdefiniować własne skróty i ustalić sposób ich prezentacji – w oknie aplikacji lub w przeglądarce internetowej.

Domyślnie w systemie dodane są następujące skróty pozwalające na szybkie otworzenie stron związanych z produktami Comarch ERP:

  • Comarch-Nowości – skrót do aktualności w ofercie Comarch ERP
  • YouTube – skrót do kanału Comarch, na którym prezentowane są zapisy z konferencji i ważnych wydarzeń, szkolenia i materiały produktowe
  • Facebook – skrót do profilu Comarch ERP na Facebooku
  • iBard24 – skrót do strony poświęconej aplikacji do zarządzania danymi w firmie
  • BI Point – skrót do strony serwisu wykorzystywanego we współpracy z aplikacją Comarch POS
  • e-Sklep – skrót do strony poświęconej platformie Comarch e-Sklep
  • Comarch Mobile – skrót do strony poświęconej aplikacjom mobilnym dla firm

Pasek ze skrótami WWW zostanie wyświetlony po wybraniu opcji Pokaż pasek WWW z menu kontekstowego na pulpicie systemu.

Pasek WWW

Ustawienia List

W tej sekcji istnieje możliwość wyboru sposobu uruchamiania następujących list:

  • Lista artykułów
  • Lista faktur sprzedaży
  • Lista paragonów
  • Lista zamówień wewnętrznych
  • Lista zamówień zakupu
  • Lista faktur zakupu
  • Lista zamówień sprzedaży
  • Lista operacji k/b
  • Zestawienie sprzedaży detalicznej
  • Lista ofert sprzedaży
  • Lista dokumentów MM-
  • Lista dokumentów MM+
  • Lista ofert zakupu
  • Lista należności
  • Lista zobowiązań
  • Lista kontrahentów

. Dla powyższych list użytkownik ma możliwość wskazania parametrów:

  • Pusta przy wejściu
  • Pusta po zatwierdzeniu
  • Wyszukiwanie przy użyciu Tab/Enter
Uwaga
Ustawienia parametrów są globalne dla całego systemu tj. dotyczą wszystkich operatorów.