Podczas logowania do systemu, jeżeli:
- baza została wykreowana w języku polskim
- na firmie włączona została obsługa KSeF
- dla firmy wskazano grupę stawek VAT -> PL
wyświetlony zostanie komunikat pozwalający również zalogować się do KSeF.

Po wybraniu opcji [TAK], użytkownik może wskazać sposób uwierzytelniania mając do wyboru:
- Certyfikat – pozwala na wskazanie certyfikatu kwalifikowanego lub certyfikatu KSeF.
- Token KSeF
Po prawidłowym zalogowaniu użytkownik będzie miał możliwość wysyłania/odbierania faktur z KSeF.
Po wybraniu opcji [NIE] operator nie będzie miał możliwości wysyłania/odbierania faktur z KSeF. Aby poprawnie uwierzytelnić się do KSeF, operator musi wybrać opcję [Uwierzytelnianie] z poziomu Menu Główne -> w grupie przycisków KSeF.
Po wybraniu tej opcji wyświetlone zostanie okno z możliwością wskazania jednej z dwóch opcji uwierzytelniania (analogicznie jak ma to miejsce podczas logowania).
W przypadku gdy na firmie włączona jest obsługa KSeF, dodatkową informacją dotyczącą aktualnego połączenia do KSeF jest ikona w prawym dolnym rogu systemu:
- Zielona kropka – KSeF jest w trybie Online i użytkownik jest uwierzytelniony
- Żółta kropka – KSeF jest w trybie Online i użytkownik nie jest uwierzytelniony
- Czerwona kropka – włączony został tryb Offline z opcją Niedostępność lub Awaria
- Czarna kropka – włączony został Offline z opcją Awaria całkowita
W przypadku włączenia trybu Offline i powrotu po czasie niedostępności do trybu Online, koniecznym jest wykonanie ponownego uwierzytelnienia, w tym celu wystarczy wejść z poziomu Menu Główne wybrać opcję Uwierzytelnianie. Jeśli nie upłynął 7 dniowy okres dla refresh tokena, nie będzie konieczności ponownego uwierzytelniania.



