Wstęp
Do poprawnego działania aplikacji Comarch APS usługi:
- APSConfigurationService
- APSCredentialService
- APSScheduleService
- APSProductionPlanning
- Consul
- APSNginx
powinny w Harmonogramie zadań systemu Windows posiadać status Działa.
W Menedżerze zadań procesy dotnet.exe oraz procesy nginx.exe powinny być uruchomione.
Natomiast do poprawnego działania aplikacji Integrator Comarch ERP XL z Comarch APS zadanie XLAPSIntegration w Harmonogramie zadań powinno mieć stan Działa oraz w Menadżerze zadań proces dotnet.exe z nią związany powinien być uruchomiony.
![Stan usług w harmonogramie zadań](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-1-1.png)
![Stan procesów w Menadżerze zadań](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-2-1.png)
Niepoprawne dane logowania
Opis problemu
Po wypełnieniu pól Login i Hasło oraz po wybraniu opcji Zaloguj się pojawia się komunikat Niepoprawne dane logowania! Uzupełnij ponownie.
![Przykład nieudanego logowania](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-3-1.png)
Możliwe rozwiązania
1. Należy zweryfikować poprawność wpisywanych danych.
2. Z poziomu Harmonogramu zadań należy zresetować działanie usługi APSCredentialService tzn. zakończyć jej działanie i uruchomić ją ponownie.
![Przykłady zakończenia usługi APSCredentialService z poziomu Harmonogramu zadań](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-4-1.png)
![Przykłady uruchamiania usługi APSCredentialService z poziomu Harmonogramu zadań](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-5-1.png)
3. Należy sprawdzić czy z poziomu „Menadżer zadań” na zakładce [Szczegóły] jest uruchomiony proces dotnet.exe ze wskazaniem w „Wiersz polecenia” na lokalizację witryny Comarch APS. Jeżeli nie jest uruchomiony należy zresetować usługę APSCredentialService jak w punkcie 2.
![Procesy dotnet.exe na zakładce „Szczegóły” z poziomu „Menadżera zadań”](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-6-1.png)
4. Należy sprawdzić w pliku appsetting.json który znajdujew folderze instalacyjnym aplikacji APS (domyślna ścieżka: C:\Program Files (x86)\Comarch APS 2023.1\api\credentials-service) poprawność konfiguracji podczas instalacji:
![Plik appsettings.json znajdujący się w folderze credentials-service](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-7-1.png)
- Server bazy danych – nazwę serwera
- Baza danych – nazwę bazy danych
- Port dla PostgreSQL – 5432
Podczas otwierania witryny pojawia się komunikat: Ta witryna jest nieosiągalna. Serwer odrzucił połączenie
Opis problemu
Po wczytaniu witryny przeglądarka zwraca komunikat Ta witryna jest nieosiągalna.
Możliwe rozwiązania
1. Należy zweryfikować na jakim porcie zainstalowaliśmy aplikację Comarch APS można to sprawdzić w pliku app.conf (domyślna ścieżka: C:\Program Files (x86)\Comarch APS 2023.1\nginx\conf\app.conf). W pliku znajduje się informacja odnośnie portu, na którym uruchamiana jest witryna Comarch APS.
![Sekcja, w której można sprawdzić port aplikacji Comarch APS](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-11-1.png)
2. Należy sprawdzić w „Menadżer zadań” na zakładce [Szczegóły] czy są uruchomione procesy nginx.exe. Powinny być uruchomione dwa procesy na daną witrynę APS.
![Procesy nginx.exe na zakładce „Szczegóły” z poziomu aplikacji „Menadżer zadań”](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-12-1.png)
3. W przypadku braku uruchomionych procesów nginx.exe zalecane jest użycie programu Harmonogram zadań. W programie należy wybrać usługę APSNginx i wybrać z menu kontekstowego opcję Uruchom.
![Przykłady uruchamiania usługi APSNginx z poziomu Harmonogramu zadań](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-13-1.png)
4. Jeśli dany problem nie zostanie rozwiązany należy uruchomić ponownie usługę APSNginx. Aby ponownie ją uruchomić, należy najpierw w „Harmonogramie zadań” na liście znaleźć usługę APSNginx. Następnie z menu kontekstowego dla wiersza lub z sekcji Wybrany element wybrać opcję Zakończ. Stan usługi zostanie zmieniony z „Działa” na „Gotowy”.
![Przykłady zakończenia działania usługi APSNginx z poziomu Harmonogramu zadań](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-14-1.png)
Aby uruchomić usługę APSNginx należy znaleźć ją na liście w Harmonogramie zadań. Po jej wskazaniu należy z menu kontekstowego wybrać opcję Uruchom. Stan usługi zostanie zmieniony z „Gotowy” na „Działa”.
![Przykłady uruchamiania usługi APSNginx z poziomu Harmonogramu zadań](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-15-1.png)
Podczas tworzenia harmonogramu nie udało się pobrać danych z systemu ERP
Opis problemu
Podczas tworzenia nowego harmonogramu w drugim kroku pobierania danych z systemu ERP pojawia się komunikat błędu: Nie zaimportowano danych. Dane z systemu ERP nie zostały pobrane.
![Nieudana próba zaimportowania danych](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-16-1.png)
Możliwe rozwiązania
1. Należy sprawdzić czy w Panelu administracyjnym na zakładce [Ustawienia połączenia z systemem ERP] został wpisany prawidłowy adres integratora ERP, który powinien zostać zapisany w postaci: http://localhost:port_witryny/.
![Przykład ustawionego adresu integratora ERP](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-17-1.png)
Aby zweryfikować adres integratora ERP oraz pozostałe dane dotyczące konfiguracji witryny Integrator Comarch ERP XL z Comarch APS można to sprawdzić w pliku: C:\Program Files (x86)\Integrator Comarch ERP XL z Comarch APS 2023.1\xl-aps-integration\ appsettings.json.
![Plik appsettings.json znajdujący się w folderze xl-aps-integration](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-18-1.png)
W pliku znajdują się informacje odnośnie:
- Portu, na którym uruchamiana jest witryna Integrator Comarch ERP XL z Comarch APS
![Port, na którym został zainstalowany Integrator Comarch ERP XL z Comarch APS](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-19-1.png)
- Nazwę serwera bazy danych
![Nazwa serwera bazy danych](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-20-1.png)
- Wskazaną do pracy bazę danych:
![Nazwa bazy danych Comarch ERP XL](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-21-1.png)
2. Należy w Harmonogramie zadań zresetować usługę XLAPSIntegration, w tym celu należy najpierw na liście znaleźć usługę XLAPSIntegration. Następnie z menu kontekstowego dla wiersza lub z sekcji Wybrany element wybrać opcję Zakończ. Stan usługi zostanie zmieniony z „Działa” na „Gotowy”.
![Przykład zakończenia usługi XLAPSIntegration z poziomu „Harmonogram zadań"](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-22-1.png)
Aby uruchomić usługę XLAPSIntegration należy znaleźć ją na liście w Harmonogramie zadań. Po jej wskazaniu należy z menu kontekstowego lub z sekcji wybrany element wybrać opcję Uruchom. Stan usługi zostanie zmieniony z „Gotowy” na „Działa”.
![Przykład uruchomienia usługi XLAPSIntegration z poziomu „Harmonogram zadań"](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-23-1.png)
Podczas dodawania użytkownika nie udaje się wysłać maila aktywacyjnego
Opis problemu
W panelu administracyjnym wybieram opcję Dodaj użytkownika. W oknie Dodaj nowego użytkownika uzupełniam niezbędne pola: e-mail oraz identyfikator, a następnie wybieram opcję Wyślij zaproszenie. Zostaje wyświetlony komunikat Nie udało się wysłać maila aktywacyjnego.
![Komunikat o nieudanej próbie wysłania maila aktywacyjnego](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-24-1.png)
Możliwe rozwiązania
1. Weryfikacja w panelu administracyjnym na zakładce [Ustawienia skrzynki SMTP] poprawności wpisanych danych.
![Ustawienia skrzynki SMTP](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-25-1.png)
Weryfikacja jakie serwisy są przypisane do Consula
Opis
Aby zweryfikować jakie serwisy są przypisane do narzędzia Consul należy uruchomić jej witrynę.
Informacja o niej znajduje się w pliku appsetting.json (mieści się on w ścieżce: C:\Program Files (x86)\Comarch APS\api\credentials-service)
![Witryna usługi Consul](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-26-1.png)
Po jej uruchomieniu w przeglądarce zostaną wyświetlone adresy wszystkich usług, do których możemy się odwołać.
![Aktywne serwisy w narzędziu Consul](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-27-1.png)
Jeśli, któraś z usług ma wyświetloną czerwoną ikonę jest to znak, że rejestracja danej usługi była nieudana i należy ją włączyć w Harmonogramie zadań.
![Przykład wyłączonej usługi w narzędziu Consul](https://pomoc.comarch.pl/aps/wp-content/uploads/2023/06/word-image-282-28-1.png)