Konfiguracja Comarch B2B

Uwaga
Przed konfiguracją Comarch B2B upewnij się, że środowisko oraz instalacja Comarch B2B zostały poprawnie wykonane.

 

Konfiguracja Comarch B2B – parametry aplikacji

Parametry aplikacji są przechowywane w kilku plikach:

  • connectionStrings.config – parametry połączenia do baz danych systemu ERP oraz Menadżera Kluczy
  • appSettings.config – parametry konfiguracyjne aplikacji
  • printSettings.config – parametry konfiguracyjne dotyczące wydruków (dotyczy tylko Comarch ERP XL)
  • documentSettings.config – parametry konfiguracyjne dotyczące dokumentów
  • bin / customerpanel.indexservice.exe.config – parametry konfiguracyjne wyszukiwarki
Wskazówka
Po konfiguracji parametrów w plikach .config należy zrestartować pulę aplikacji na serwerze IIS oraz usługę wyszukiwania.

 

Plik connectionStrings.config

Plik connectiongStrings.config zawiera dane autoryzacyjne do logowania do baz danych systemu ERP oraz Menadżera Kluczy.

W sekcji connectionStrings znajdują się dwa elementy:

1. strConnect –  zawiera dane do bazy systemu ERP:

  • Data source – serwer SQL, gdzie znajduje się baza Comarch ERP XL / Comarch ERP Altum
  • Initial catalog – nazwa bazy Comarch ERP XL / Comarch ERP Altum na serwerze SQL
  • User Id – nazwa użytkownika ComarchB2B
  • Password – hasło dla użytkownika ComarchB2B

2. haspConnect – zawiera dane do bazy Menadżera Kluczy:

  • Data source – serwer SQL, gdzie znajduje się baza Menadżera Kluczy
  • Initial catalog – nazwa bazy master
  • User Id – nazwa użytkownika ComarchB2BHASP
  • Password – hasło dla użytkownika ComarchB2BHASP

Plik connectionStrings.config jest tworzony podczas instalacji. Jego zawartość jest automatycznie szyfrowana zarówno podczas instalacji jak i aktualizacji Comarch B2B.

Wskazówka
W przypadku potrzeby zmiany danych autoryzacyjnych do logowania do baz danych należy postępować zgodnie z instrukcją opisaną w punkcie Szyfrowanie danych w pliku connectionStrings.config w artykule Aktualizacja Comarch B2B.
Uwaga
W przypadku, gdy plik connectionStrings.config nie będzie zaszyfrowany, aplikacja Comarch B2B będzie niedostępna, w pliku log.xml pojawi się odpowiedni wpis o konieczności zaszyfrowania pliku.

 

Plik appSettings.config

W pliku appSettings.config przy każdym parametrze znajduje się opis do czego taki parametr służy. Należy odpowiednio skonfigurować parametry, aby aplikacja działała poprawnie.

 

Plik printSettings.config

W pliku printSettings.config administrator może zmienić domyślne ustawienia wydruków (dotyczy Comarch ERP XL), podając identyfikatory wydruków, które staną się domyślne dla funkcji drukowania dokumentów: Zamówień Sprzedaży oraz Faktur Sprzedaży. Identyfikator wydruku można odczytać z Comarch ERP XL.

 

Plik documentSettings.config

W pliku documentSettings.config administrator może zmienić domyślne ustawienia dokumentów. Obecnie jest to wykorzystywane do ustawień dotyczących dokumentów Zamówienia i Reklamacji (dotyczy Comarch ERP XL). Jest możliwość ustawienia, do którego katalogu mają trafić załączniki dodane na zamówieniu oraz reklamacji.

W elemencie “attachmentSetting” należy uzupełnić atrybut “groupId” numerem odpowiedniej grupy. Identyfikator grupy można odczytać z Comarch ERP XL z tabeli CDN.DaneBinarneGrupy.
W przypadku kiedy załączniki nie mają być grupowane, atrybut należy zostawić pusty.

 

Usługa wyszukiwania

Comarch B2B jest wyposażone w usługę dedykowaną do obsługi wyszukiwania. Usługa jest instalowana automatycznie po uruchomieniu pliku install.bat z poprzedniego punktu.

Domyślnie, usługa nosi nazwę „Comarch B2B Search”, natomiast krótka nazwa to ComarchB2BSearch. Można zmodyfikować wskazaną nazwę w pliku bin / install_search.

Po uruchomieniu usługi w folderze aplikacji B2B \App_data tworzony jest podfolder o nazwie Index, gdzie są przechowywane dane indeksu wyszukiwania. Dodatkowo w folderze App_data tworzony jest plik log o nazwie serviceLog.xml.

Uwaga
Usługa wyszukiwania musi być zainstalowana na komputerze, na którym znajduje się IIS i aplikacja B2B.

 

Manualna rejestracja usługi wyszukiwania

Usługa wyszukiwania instalowana jest automatycznie, jednakże jeżeli zaszłaby konieczność ręcznej rejestracji można to zrobić poprzez wywołanie pliku install_search.bat z podfolderu aplikacji B2B: \bin\install_search.bat. Plik install_search.bat należy wywołać z poziomu wiersza poleceń (cmd) uruchomionego „jako administrator”.

Manualne usunięcie usługi wyszukiwania

Usługę wyszukiwania można usunąć poprzez wywołanie pliku uninstal_search.bat z podfolderu aplikacji B2B: \bin\uninstall_search.bat. Plik uninstall_search.bat, co należy wykonać z poziomu wiersza poleceń (cmd) uruchomionego „jako administrator”.

 

Konfiguracja wydruków (Comarch ERP XL)

W celu umożliwienia wykonywania wydruków z poziomu Comarch B2B, do loginów serwera SQL należy dodać konto komputera, na którym zainstalowano Comarch B2B. Dodawanie konta odbywa się w zakresie użytkownika.

Konto komputera podajemy ze znakiem dolara na końcu, np. jeżeli komputer nazywa się SerwerB2B i znajduje się w domenie „AD”, to do loginów dodajemy konto AD\SerwerB2B$. Następnie dodajemy uprawnienia do bazy Comarch ERP XL, przypisując dodany login do roli CDNRaport. Natomiast, jeżeli komputer nie znajduje się w domenie, należy dodać konto z nazwą komputera, na którym znajduje się B2B oraz nazwą użytkownika systemowego, czyli: Komputer\Użytkownik$.

Uwaga
Konfiguracja wydruków zadziała, kiedy oba komputery znajdują się w domenie, albo poza nią.

W przypadku Comarch ERP XL, do prawidłowego działania wydruków konieczne jest, aby baza XL z poziomu Menadżera Baz była dodana „dla wszystkich użytkowników” oraz był zaznaczony typ połączenia SQL (nie może być NT). Należy upewnić się, że w module Administrator Comarch ERP XL w sekcji Konfiguracja\ WWW ustawiona jest nazwa bazy danych oraz operator, który widnieje na zakładce Aplikacje na karcie kontrahenta, ma przypisane hasło.

Wskazówka
Wszelkie błędy z wydrukami będą logowane do pliku printlog.txt, który znajduje się w głównym katalogu Comarch B2B.

 

Czy ten artykuł był pomocny?