Konfiguracja Comarch B2B – parametry aplikacji
Parametry aplikacji są przechowywane w kilku plikach:
- connectionStrings.config – parametry połączenia do baz danych systemu ERP oraz Menadżera Kluczy
- appSettings.config – parametry konfiguracyjne aplikacji
- printSettings.config – parametry konfiguracyjne dotyczące wydruków (dotyczy tylko Comarch ERP XL)
- documentSettings.config – parametry konfiguracyjne dotyczące dokumentów
- bin / customerpanel.indexservice.exe.config – parametry konfiguracyjne wyszukiwarki
Plik connectionStrings.config
Plik connectiongStrings.config zawiera dane autoryzacyjne do logowania do baz danych systemu ERP oraz Menadżera Kluczy.
W sekcji connectionStrings znajdują się dwa elementy:
1. strConnect – zawiera dane do bazy systemu ERP:
- Data source – serwer SQL, gdzie znajduje się baza Comarch ERP XL / Comarch ERP Altum
- Initial catalog – nazwa bazy Comarch ERP XL / Comarch ERP Altum na serwerze SQL
- User Id – nazwa użytkownika ComarchB2B
- Password – hasło dla użytkownika ComarchB2B
2. haspConnect – zawiera dane do bazy Menadżera Kluczy:
- Data source – serwer SQL, gdzie znajduje się baza Menadżera Kluczy
- Initial catalog – nazwa bazy master
- User Id – nazwa użytkownika ComarchB2BHASP
- Password – hasło dla użytkownika ComarchB2BHASP
Plik connectionStrings.config jest tworzony podczas instalacji. Jego zawartość jest automatycznie szyfrowana zarówno podczas instalacji jak i aktualizacji Comarch B2B.
Plik appSettings.config
W pliku appSettings.config przy każdym parametrze znajduje się opis do czego taki parametr służy. Należy odpowiednio skonfigurować parametry, aby aplikacja działała poprawnie.
Plik printSettings.config
W pliku printSettings.config administrator może zmienić domyślne ustawienia wydruków (dotyczy Comarch ERP XL), podając identyfikatory wydruków, które staną się domyślne dla funkcji drukowania dokumentów: Zamówień Sprzedaży oraz Faktur Sprzedaży. Identyfikator wydruku można odczytać z Comarch ERP XL.
Plik documentSettings.config
W pliku documentSettings.config administrator może zmienić domyślne ustawienia dokumentów. Obecnie jest to wykorzystywane do ustawień dotyczących dokumentów Zamówienia i Reklamacji (dotyczy Comarch ERP XL). Jest możliwość ustawienia, do którego katalogu mają trafić załączniki dodane na zamówieniu oraz reklamacji.
W elemencie “attachmentSetting” należy uzupełnić atrybut “groupId” numerem odpowiedniej grupy. Identyfikator grupy można odczytać z Comarch ERP XL z tabeli CDN.DaneBinarneGrupy.
W przypadku kiedy załączniki nie mają być grupowane, atrybut należy zostawić pusty.
Usługa wyszukiwania
Comarch B2B jest wyposażone w usługę dedykowaną do obsługi wyszukiwania. Usługa jest instalowana automatycznie po uruchomieniu pliku install.bat z poprzedniego punktu.
Domyślnie, usługa nosi nazwę „Comarch B2B Search”, natomiast krótka nazwa to ComarchB2BSearch. Można zmodyfikować wskazaną nazwę w pliku bin / install_search.
Po uruchomieniu usługi w folderze aplikacji B2B \App_data tworzony jest podfolder o nazwie Index, gdzie są przechowywane dane indeksu wyszukiwania. Dodatkowo w folderze App_data tworzony jest plik log o nazwie serviceLog.xml.
Manualna rejestracja usługi wyszukiwania
Usługa wyszukiwania instalowana jest automatycznie, jednakże jeżeli zaszłaby konieczność ręcznej rejestracji można to zrobić poprzez wywołanie pliku install_search.bat z podfolderu aplikacji B2B: \bin\install_search.bat. Plik install_search.bat należy wywołać z poziomu wiersza poleceń (cmd) uruchomionego „jako administrator”.
Manualne usunięcie usługi wyszukiwania
Usługę wyszukiwania można usunąć poprzez wywołanie pliku uninstal_search.bat z podfolderu aplikacji B2B: \bin\uninstall_search.bat. Plik uninstall_search.bat, co należy wykonać z poziomu wiersza poleceń (cmd) uruchomionego „jako administrator”.
Konfiguracja wydruków (Comarch ERP XL)
W celu umożliwienia wykonywania wydruków z poziomu Comarch B2B, do loginów serwera SQL należy dodać konto komputera, na którym zainstalowano Comarch B2B. Dodawanie konta odbywa się w zakresie użytkownika.
Konto komputera podajemy ze znakiem dolara na końcu, np. jeżeli komputer nazywa się SerwerB2B i znajduje się w domenie „AD”, to do loginów dodajemy konto AD\SerwerB2B$. Następnie dodajemy uprawnienia do bazy Comarch ERP XL, przypisując dodany login do roli CDNRaport. Natomiast, jeżeli komputer nie znajduje się w domenie, należy dodać konto z nazwą komputera, na którym znajduje się B2B oraz nazwą użytkownika systemowego, czyli: Komputer\Użytkownik$.
W przypadku Comarch ERP XL, do prawidłowego działania wydruków konieczne jest, aby baza XL z poziomu Menadżera Baz była dodana „dla wszystkich użytkowników” oraz był zaznaczony typ połączenia SQL (nie może być NT). Należy upewnić się, że w module Administrator Comarch ERP XL w sekcji Konfiguracja\ WWW ustawiona jest nazwa bazy danych oraz operator, który widnieje na zakładce Aplikacje na karcie kontrahenta, ma przypisane hasło.