Aplikacja Widoki Comarch POS służy do zarządzania motywami/widokami zawierającymi wprowadzone w konfiguracji interfejsu stanowiska POS zmiany. Informacje o widoku są przechowywane w katalogu zawierającym plik konfiguracyjny, pliki XML oraz pliki graficzne. Taki katalog ZIP powinien zostać zlokalizowany w Kstore. To, które widoki są przypisane do stanowiska POS, zależy od grupy użytkowników lub roli autoryzacji ustawionej w aplikacji.
Nagłówek aplikacji
W nagłówku aplikacji istnieje możliwość filtrowania listy według wskazanego kodu widoku. W tym celu należy przejść do opcji wyszukiwania dla wartości Kod i wybrać przycisk [Pomoc do wartości]. Po jego wybraniu pojawi się okno z możliwością odszukania odpowiedniego kodu.
Po wybraniu przycisku [Start] wyfiltrowana zostanie lista z możliwością zaznaczenia
i odfiltrowania danego kodu. Wybranie przycisku [Zastosuj] umożliwia wskazanie widoku dla wybranego kodu w nagłówku aplikacji.
W nagłówku aplikacji użytkownik ma także możliwość zdefiniowania nowego widoku dla stanowiska POS. W tym celu należy wybrać przycisk [Dodaj] lub [Duplikuj] jeżeli powinno nastąpić powielenie istniejącego już widoku.
Po wybraniu przycisku [Dodaj] w nagłówku pojawi się nowa karta z możliwością określenia ustawień dla nowego widoku:
- Kod – unikalny kod dla nowego układu nadawany przez użytkownika
- Nazwa – nazwa dla nowego widoku
- Repozytorium wiedzy – ścieżka oraz folder w którym dostępne są układy. Folder powinien być przechowywany w KStore w formacie ZIP: musi zawierać pliki layout.conf, icos.xml i podfolder obrazów
- Kod – 12345
- Nazwa – Layout USA K1200
- Repozytorium wiedzy – Export à Layouts (przykładowy katalog utworzony przez użytkownika w repozytorium, dla plików widoków)
Obszar roboczy
W obszarze roboczym użytkownik ma możliwość określenia grupy użytkowników lub alternatywnie roli autoryzacji dla danego widoku.
Od tego ustawienia zależy, które układy są przypisane do stanowiska POS.
Zakładka Grupy użytkowników
Umożliwia przypisanie grupy użytkowników do układu. Należy użyć przycisku [Dodaj], aby przypisać nową grupę użytkowników do układu.
W celu usunięcia przypisanej grupy użytkowników do układu, należy użyć przycisku [Wstaw/usuń znacznik usuwania].
Na każdym stanowisku użytkownik chciałby uzyskać inny wygląd interfejsu aplikacji.
W tym celu, należy przyporządkować 5 różnych grup użytkowników do 5 różnych widoków
(dla każdego widoku przyporządkowana jest inna grupa użytkowników).
Zakładka Role autoryzacyjne
Umożliwia przypisanie roli autoryzacyjnej do układu. Należy użyć przycisku [Dodaj], aby przypisać nową rolę autoryzacji do układu. Tylko użytkownicy z tej grupy użytkowników posiadają dostęp do układu. W celu usunięcia przypisania roli autoryzacyjnej do układu, należy użyć przycisku [Wstaw/usuń znacznik usuwania].
Po wprowadzeniu ustawień należy dokonać zapisu za pomocą przycisku [Zapisz].
W celu udostępnienia danych na stanowisku POS, należy uruchomić aplikację Comarch POS: Eksport metadanych.