Przyporządkowania jednostek kanałów sprzedaży

Aplikacja Przyporządkowania jednostek kanału sprzedaży daje możliwość obsługi jednostek pomocniczych. Za pomocą tej aplikacji możliwe jest mapowanie jednostek z różnych kanałów sprzedaży do odpowiednich jednostek systemu ERP.

Uwaga
Jednostki przeznaczone do mapowania muszą istnieć w obu systemach – zewnętrznym oraz ERP.
Uwaga
Aplikacja ma zastosowanie dla adapterów nie posiadających dedykowanej aplikacji do przyporządkowań. Przykładem aplikacji służącej do przyporządkowań jednostek dla konkretnego adaptera jest aplikacja Przyporządkowania Shopware.

Aplikacja Przyporządkowania jednostek kanału sprzedaży stosowana jest do przeglądania, eksportu do pliku oraz tworzenia i edytowania przyporządkowań m.in. następującego typu:

  • Artykuł wysyłkowy
  • Formy płatności
  • Warunek płatności
  • Warunek wysyłki
  • Rodzaj komunikacji
Wskazówka
Listę widoków dla przyporządkowań można znaleźć na pasku przycisków.

Aplikacja Przyporządkowania jednostek kanałów sprzedaży składa się z widoków odpowiadających rodzajom przyporządkowania. Każdy widok zbudowany jest z nagłówka i obszaru roboczego wraz z tabelą.

Nagłówek aplikacji

W nagłówku aplikacji, poza standardowym paskiem przycisków, dostępne są pola umożliwiające filtrowanie wyników wyszukiwania:

  • Kanał sprzedaży – w polu można wskazać kanały sprzedaży dla których przyporządkowania mają zostać wyświetlone w obszarze roboczym. Wartości dla pola pobierane są z aplikacji Kanały sprzedaży i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Kod przyporządkowania – identyfikator wskazanego przyporządkowania, który wykorzystywany jest do wyszukiwania odpowiadającego mu obiektu w systemie. Wartość należy wprowadzić ręcznie.

Dostępne są także kryteria dodatkowe, zależne od wybranego widoku, które pozwalają na dokładniejsze filtrowanie elementów:

  • Artykuł wysyłkowy (definiowany w aplikacji Artykuły)
  • Forma płatności (definiowana w aplikacji Formy płatności)
  • Warunek płatności (definiowana w aplikacji Warunki płatności)
  • Warunek wysyłki (definiowany w aplikacji Warunki wysyłki)
    • Artykuł – pole dodatkowe, istniejące tylko w nagłówku widoku Warunek wysyłki. Daje możliwość filtrowania według wybranych artykułów dostępnych na liście pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Rodzaj komunikacji (definiowany w aplikacji Sposoby komunikacji)

Po zdefiniowaniu kryteriów w polach wyszukiwania należy wybrać przycisk [Aktualizacja]. W obszarze roboczym zostaną wyświetlone wyniki.

Aby utworzyć nowe przyporządkowanie w wybranym widoku, należy wybrać przycisk [Nowy], wprowadzić w tabeli ustawienia, po czym zapisać je przyciskiem [Zapisz], dostępnym na pasku przycisków.

Widok Artykuł wysyłkowy

Obszar roboczy ma budowę tabeli. Wyświetla istniejące przyporządkowania artykułu wysyłkowego do kanału sprzedaży.

W obszarze roboczym możliwe jest przeglądanie, edycja, oraz tworzenie nowych przyporządkowań artykułów do kanałów sprzedaży.

Widok: Artykuł wysyłkowy

W tabeli dostępne są kolumny:

  • Kanał sprzedaży – w polu należy wskazać kanał sprzedaży dla którego przyporządkowanie ma mieć zastosowanie
  • Kod przyporządkowania – w polu należy wprowadzić identyfikator wskazanego przyporządkowania, który wykorzystywany jest do wyszukiwania odpowiadającego mu obiektu. Wartość należy wprowadzić ręcznie.
  • Artykuł wysyłkowy – w polu dostępny jest przycisk [Pomoc uzupełniania wartości], który otwiera okno dialogowe z listą dostępnych artykułów o typie Artykuł rozliczeniowy

Widok Forma płatności

W obszarze roboczym wyświetlane są domyślnie istniejące przyporządkowania formy płatności do kanału sprzedaży.

Możliwe jest przeglądanie, edycja, oraz tworzenie nowych przyporządkowań.

Widok: Forma płatności

W tabeli dostępne są kolumny:

  • Kanał sprzedaży – w polu należy wskazać kanał sprzedaży dla którego przyporządkowanie ma mieć zastosowanie
  • Kod przyporządkowania – w polu należy wprowadzić identyfikator wskazanego przyporządkowania, który wykorzystywany jest do wyszukiwania odpowiadającego mu obiektu. Wartość należy wprowadzić ręcznie.
  • Forma płatności – w polu dostępny jest przycisk [Pomoc uzupełniania wartości]. Otwiera on okno dialogowe pozwalające na odszukanie według zdefiniowanych filtrów: oznaczenia oraz znacznika usuwania, formy płatności, która ma zostać przypisana do kanału sprzedaży.

Przy imporcie z systemu zewnętrznego (np. sklepu internetowego) wybrana forma płatności jest wprowadzana do zamówienia sprzedaży.

Widok Warunek płatności

W obszarze roboczym wyświetlane są domyślnie przyporządkowania warunków płatności do kanału sprzedaży.

Możliwe jest przeglądanie, edycja, oraz tworzenie nowych przyporządkowań.

Widok: Warunek płatności

Dostępne są kolumny:

  • Kanał sprzedaży – w polu należy wskazać kanał sprzedaży dla którego przyporządkowanie ma mieć zastosowanie
  • Kod przyporządkowania – w polu należy wprowadzić identyfikator wskazanego przyporządkowania, który wykorzystywany jest do wyszukiwania odpowiadającego mu obiektu. Wartość należy wprowadzić ręcznie.
  • Warunek płatności – w polu dostępny jest przycisk [Pomoc uzupełniania wartości]. Otwiera on okno dialogowe pozwalające na odszukanie według zdefiniowanych filtrów: Oznaczenie, Typ warunków płatności oraz Znacznik usuwania warunku płatności, który ma zostać przypisany do kanału sprzedaży.

Widok Warunek wysyłki

W obszarze roboczym wyświetlane są domyślnie przyporządkowania warunków wysyłki do kanału sprzedaży.

Możliwe jest przeglądanie, edycja, oraz tworzenie nowych przyporządkowań.

Widok: Warunek wysyłki

W polu dostępne są kolumny:

  • Kanał sprzedaży – w polu należy wskazać kanał sprzedaży dla którego przyporządkowanie ma mieć zastosowanie
  • Artykuł (pole opcjonalne) – w polu, za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] można wybrać artykuł, dla którego ma zostać przyporządkowany warunek wysyłki w ramach wskazanego kanału sprzedaży
  • Kod przyporządkowania – w polu należy wprowadzić identyfikator wskazanego przyporządkowania, który wykorzystywany jest do wyszukiwania odpowiadającego mu obiektu. Wartość należy wprowadzić ręcznie.
  • Warunek wysyłki – w polu należy wybrać z rozwijanej listy sposób dostawy spośród dostępnych opcji

Widok Rodzaj komunikacji

W obszarze roboczym wyświetlane są przyporządkowania sposobów komunikacji do kanałów sprzedaży.

Można przeglądać, edytować i przyporządkowywać preferowane sposoby komunikacji do kanałów sprzedaży.

Widok: Rodzaj komunikacji

Dostępne są kolumny:

  • Kanał sprzedaży – w polu należy wskazać kanał sprzedaży dla którego przyporządkowanie ma mieć zastosowanie
  • Typ klienta (pole opcjonalne) – w polu należy wybrać typ klienta, dla którego przyporządkowanie ma mieć zastosowanie
  • Nośnik – pole uzupełniane jest automatycznie nazwą rodzaju komunikacji po wskazaniu wartości w polu Rodzaj komunikacji
  • Rodzaj telefonu (pole opcjonalne) – w polu można wskazać, czy wybrany rodzaj komunikacji ma być domyślny, czy dodatkowy
  • Rodzaj komunikacji – w polu dostępny jest przycisk [Pomoc uzupełnienia wartości], który otwiera okno dialogowe pozwalające na wyszukanie sposobów komunikacji za pomocą dodatkowych filtrów: Oznaczenie, Medium, Preferowany oraz Znacznik usuwania.

Jednostki biznesowe

Następująca jednostka biznesowe ma zastosowanie dla aplikacji Przyporządkowania jednostek kanału sprzedaży: com.sem.ext.app.mcs.obj.EntityAssignment. Stosowana jest przykładowo do:

  • Ustalania warunku płatności i formy płatności zaimportowanych zamówień sprzedaży

Jednostka biznesowa nie jest częścią żadnej grupy jednostek biznesowych.

Przyporządkowanie organizacji

Struktury organizacyjne są stosowane do kontrolowania, które dane mogą zostać wyświetlone, zastosowane lub edytowane. W tym celu funkcja Uprawnienia do treści musi być aktywowana w aplikacji Konfiguracja.

Aplikacja Przyporządkowania jednostek kanału sprzedaży będzie widoczna w menu użytkownika, gdy użytkownik zostanie przypisany do organizacji, która jest powiązana z następującą strukturą organizacyjną:

  • Sprzedaż

Czy ten artykuł był pomocny?