W aplikacjach działających w tle dostępne są zakładki Aplikacja oraz Ustawienia.
Na zakładce Aplikacja znajdują się podstawowe informacje o nazwie aplikacji w tle, obiekcie deweloperskim, informacje dotyczące wykonywanej akcji oraz indywidualnych ustawień dla tej akcji.
Na zakładce Ustawienia użytkownik ma możliwość wyboru indywidualnych ustawień dla zlecenia przetwarzania. Pola Użytkownik, Baza danych OLTP oraz Język zawartości są uzupełniane domyślnie na podstawie konfiguracji, ale dostępne do edycji. Konieczne jest uzupełnienie pola Kolejka przetwarzania oraz dla niektórych aplikacji w tle także Serwera aplikacji (jeżeli w konfiguracji nie zostały ustawione wartości domyślne dla tych pól).
Intrastat: Ustalenie danych źródłowych zgłoszenia
Aplikacja pozwala na zebranie danych zamówień zakupu, zamówień sprzedaży oraz zleceń dystrybucji do aplikacji Intrastat: Generowanie propozycji deklaracji. Podczas zbierania wpisów do listy danych aplikacja weryfikuje:
- czy towar posiada kod CN
- czy na karcie partnera parametr Nie podlega obowiązkowemu zgłoszeniu Intrastat jest odznaczony
- czy transakcja odbywa się pomiędzy dwoma krajami UE
- rodzaje wpisu
Proces generowania wpisu:
- Jeśli istnieje dokument dostawy należy przejść do punktu 4
- Jeśli istnieje faktura:
- Faktura sprzedaży:
- Faktura gotówkowa – można przejść do punktu 4
- Faktura proforma – należy przejść do punktu 3
- Faktura zakupu – należy przejść do punktu 3
- Faktura sprzedaży:
- Należy odszukać dokument dostawy odpowiadający przypisanej fakturze
- Wpis zostaje dodany do listy danych
Po weryfikacji danych i wygenerowania wpisów zostają one pobrane przez aplikację Intrastat: Ustalenie danych źródłowych.
Intrastat: Generowanie propozycji deklaracji
Aplikacja pozwala na utworzenie propozycji deklaracji Intrastat na podstawie informacji zebranych wcześniej przez aplikacje w tle Intrastat: Ustalenie danych źródłowych zgłoszenia.
Wygenerowana propozycja jest dostępna w aplikacji Intrastat: Propozycje deklaracji.
Dodatkowo, w aplikacji użytkownik ma możliwość zaznaczenia parametru Wykorzystaj dane Intrastat klienta. W przypadku, gdy parametr jest:
- zaznaczony – na dokument pobrane zostaną dane z aplikacji Partnerzy. Opcja ta ma zastosowanie w przypadku, gdy wykonywany jest zwrot ręczny towarów w aplikacji Zwroty od klientów i w polu Odniesienie wskazano opcję Artykuł.
- odznaczony – na propozycje deklaracji pobrane zostaną dane z dokumentów, na podstawie których tworzona jest deklaracja
Istnieje także możliwość ograniczenia liczby generowanych dokumentów za pomocą parametru Ograniczenie zakresu generowanej deklaracji. Aktywacja parametru udostępnia pola Rok oraz Miesiąc, w których można zdefiniować wartości, do których ma zostać ograniczone generowanie deklaracji.
Informacje na temat wykonywanego procesu można zweryfikować w aplikacji Zlecenia przetwarzania w Rejestrze komunikatów.