Aplikacja Raport: Kraje daje możliwość drukowania lub przesłania raportu w formie pliku z informacją na temat dostępnych krajów, zgodnie ze zdefiniowanymi parametrami i ustawieniami. Za pomocą raportu pobierane są wartości wprowadzone w aplikacji Kraje.
Aplikacja Raport: Kraje składa się ze standardowego paska przycisków oraz sekcji Parametry i Ustawienia.
Sekcja Parametry
Za pomocą parametrów dostępnych w sekcji można zawęzić kryteria wyszukiwania:
- Tytuł – w polu można nadać tytuł raportu. Tytuł domyślny: Kraje.
- Kraj – w polu można wybrać kraje, o których informacje mają zostać pobrane na raport. Wartości dla tego pola pobierane są z aplikacji Kraje i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
- Oznaczenie – pole pozwala na ręczne uzupełnienie opisu kraju, według którego będzie on pobierany do wydruku. Podczas wydruku system weryfikuje zgodność z polem Oznaczenie w aplikacji Kraje.
- Znacznik usuwania – za pomocą tego pola można zdecydować, jakie kraje mają być wydrukowane na raporcie:
- Wszystkie (wartość domyślna)
- Ze znacznikiem usuwania
- Bez znacznika usuwania
Sekcja Ustawienia
- Język – wartością domyślną jest oryginalny język raportu
- Zabarwienie tła (dotyczy tabel) – pole określa, czy wiersze w raporcie mają mieć naprzemiennie kolorowane tło. Używany kolor tła jest określany na podstawie bieżącego motywu wybranego w ustawieniach użytkownika.
- Medium raportu (pole obowiązkowe) – z rozwijanej listy należy wybrać, czy raport ma zostać wydrukowany, wysłany faksem, czy mailem
Po wybraniu opcji Drukarka pojawiają się następujące pola:
- Drukarka – za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] należy wybrać jedno z dostępnych urządzeń
- Podajnik papieru 1 strona – można zdefiniować w tym polu podajnik do papieru dla pierwszej strony
- Podajnik papieru – za pomocą tego parametru można wybrać podajnik papieru, z którego drukarka będzie czerpać papier
- Format – z listy rozwijanej można wybrać format, w którym raport zostanie wydrukowany. Domyślnie ustawiona jest wartość A4.
- Dwustronnie – parametr określa, czy wydruk ma być jedno– (wartość zaznaczona domyślnie), czy dwustronny. Przy wydruku dwustronnym można zlecić wydruk przerzucony według dłuższej lub krótszej krawędzi.
- Orientacja wydruku – pozwala wybrać orientację wydruku z rozwijanej listy. Ikona karty papieru z prawej strony wiersza wizualizuje wybraną orientację wydruku.
- Liczba kopii – liczba kopii wydruku. Pole należy wypełnić ręcznie.
- Sortowanie – pole określa, czy wydruk ma być realizowany według kopii, czy według strony.
- Rozdzielczość – w tym polu wyświetlane są dostępne ustawienia rozdzielczości wydruku dla wybranej drukarki. Dostępne są opcje:
- Normalny
- Pion
- Projekt
- 200×1.200 dpi
- 600×600 dpi
- Kolor – umożliwia wybór wydruku w kolorze (jeśli drukarka posiada taką możliwość) lub pozostawienia go w kolorystyce czarno–białej
- Priorytet raportu – parametr określa kolejność wydruku według nadanego priorytetu. Z rozwijanej listy można wybrać parametry od 1-najwyższy, do 9-najniższy
- Przekierowanie raportu – pole umożliwiające przekierowanie raportu. Dostępne są opcje:
- Nie – raport nie zostanie przekierowany
- Do pliku – raport zostanie zapisany w pliku
- Do pliku i na drukarkę kliencką – raport zostanie zapisany w pliku i przesłane na drukarkę klienta
- Folder – pole dostępne po wybraniu Przekierowanie wydania –> Do pliku. Daje możliwość wyboru folderu, w którym ma zostać zapisany raport
- Nazwa pliku – pole dostępne po wybraniu Przekierowanie wydania –> Do pliku. W tym polu należy wprowadzić nazwę pliku raportu.
- Typ pliku – parametr dostępny po wybraniu wartości Do pliku w polu Przekierowanie wydania. Za jego pomocą z rozwijanej listy można wybrać format, w jakim raport zostanie zapisany. Domyślnie ustawioną wartością jest PDF.
- Okno dialogowe wydruku klienta – wyświetla okno dialogowe dla wydruku raportu
- Drukarka kliencka – pozwala określić drukarkę klienta
Po wybraniu wartości Faks wyświetlane są ustawienia:
- Faks (pole obowiązkowe) – wybór jednego z dostępnych urządzeń
- Identyfikator nadawcy – dane nadawcy faksu
- Sekwencja znaków sterowania – ciąg znaków, który będzie miał zastosowanie podczas sterowania faksem. Numer ten będzie przeniesiony bezpośrednio do systemu.
- Nr faksu – w tym polu należy wpisać numer urządzenia odbiorczego
- Temat – w polu należy wpisać ręcznie tytuł faksu
- Format – wybór rozmiaru papieru z rozwijanej listy. Domyślnie ustawioną wartością jest A4
- Priorytet raportu – parametr określa kolejność wysyłki według nadanego priorytetu. Do wyboru z rozwijanej listy są możliwości od 1 (najwyższy), do 9 (najniższy).
- Rozdzielczość – w tym polu wyświetlane są dostępne ustawienia rozdzielczości wydruku dla wybranego faksu: Dostępne są opcje:
- Normalny
- Pion
- Projekt
- 200×1.200 dpi
- 600×600 dpi
- Dwustronnie – określa, czy raport ma zostać wydrukowany jedno– (wartość domyślna), czy dwustronnie. Opcja dostępna w przypadku, gdy faks ma możliwość drukowania dwustronnego.
- Orientacja wydruku – pozwala wybrać orientację wydruku z rozwijanej listy. Ikona karty papieru z prawej strony wiersza wizualizuje wybraną orientację wydruku.
- Wysyłanie – należy wybrać, czy dokument ma zostać przesłany natychmiast, czy po odczekaniu określonego czasu (czas ten należy dodatkowo zdefiniować w polu poniżej)
- Czas wysłania – czas, w jakim dokument ma zostać przesłany
Po wybraniu wariantu E–mail pokazują się opcje:
- Bramka e–mail (pole obowiązkowe) – za pomocą przycisku [Pomoc uzupełniania wartości] można wybrać bramkę e–mail, poprzez którą odbędzie się wysłanie dokumentu.
- Nadawca – adres mailowy nadawcy wiadomości. Pole to uzupełnione jest domyślnie adresem mailowym użytkownika.
- Odpowiedź do – adres mailowy, na który ma zostać przesłana odpowiedź. Pole należy wypełnić tylko sytuacji, gdy odpowiedź ma zostać wysłana do innej osoby niż nadawca wiadomości
- Odbiorca (pole obowiązkowe) – pole uzupełnia się adresem lub adresami mailowymi odbiorcy/odbiorców
- DW – w tym polu należy wprowadzić adresy e–mail osób, które mają otrzymać wiadomość jako kopię. Adresaci wiadomości wprowadzeni w tym polu będą widoczni dla siebie nawzajem.
- UDW – w tym polu należy wprowadzić adresy e–mail osób, które mają otrzymać wiadomość jako kopię. Te adresy nie będą widoczne dla innych odbiorców.
- Temat – miejsce na temat wiadomości, pole do uzupełnienia ręcznie
- Tekst – treść wiadomości (do wyboru jest tekst zwykły lub HTML). Aby uzupełnić pole należy nacisnąć ikonę rombu, która otworzy okno dialogowe umożliwiające wprowadzenie treści wiadomości.
- Załącznik – przycisk umożliwia dodanie do wiadomości załącznika, np. obrazu lub dokumentu
- Typ pliku – z rozwijanej listy należy wybrać typ pliku. Domyślnie ustawioną wartością jest PDF.
- Priorytet raportu – parametr określa kolejność wysyłki według nadanego priorytetu: 1-najwyższy, 9-najniższy
Wynik raportu
Po wydaniu raportu, wygląda on następująco:
Raport o budowie tabeli prezentuje następujące informacje:
- Kraj/Region – identyfikator kraju/regionu
- Opis – oznaczenie kraju
- Nazwa regionu – oznaczenie regionu
- Waluta – waluta kraju
- Kod ISO 3 – identyfikator kraju zgodny z normą ISO
- Numer kierunkowy – numer kierunkowy kraju
- Język – język kraju
- Czas utworzenia – data i godzina utworzenia kraju w systemie
- Członek UE – informacja, czy dany kraj należy do UE
- Utworzone przez – identyfikator użytkownika, który utworzył kraj w systemie
- Z kodami pocztowymi – informacja, czy kraj ma zaznaczony parametr Kod pocztowy (aplikacja Kraje -> zakładka Format adresu), który odpowiada za weryfikację kodów pocztowych zgodnie z formatem wprowadzonym w polu Format dla weryfikacji kodów pocztowych
- Godzina zmiany – data i godzina ostatniej edycji kraju
- Zmienione przez – identyfikator użytkownika ostatnio edytującego kraj
Jednostki biznesowe
Dla aplikacji Raport: Kraje istotna jest następująca jednostka biznesowa: com.cisag.app.general.rpt.Country
Uprawnienia
Uprawnienia mogą być nadawane zarówno za pomocą ról uprawnień, jak i poprzez przyporządkowanie do organizacji.
Reguły zarządzania uprawnieniami opisane są w dokumentacji technicznej Uprawnienia.
Specjalne możliwości
Nie istnieją żadne specjalne możliwości dla aplikacji Raport: Kraje.
Przyporządkowania organizacji
Aplikacja Raport: Kraje nie jest powiązana ze strukturą organizacyjną.
Funkcje specjalne
Nie istnieją żadne funkcje specjalne dla aplikacji Raport: Kraje.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Raport: Kraje nie jest udostępniana partnerom biznesowym.