Archiwalne zamówienia sprzedaży to kopie zrealizowanych zamówień sprzedaży, które zawierają uproszczone dane i są przechowywane zamiast oryginalnych zamówień sprzedaży. Archiwalne zamówienia sprzedaży mogą być generowane podczas reorganizacji zamówień sprzedaży lub mogą być tworzone poprzez import danych z zamówień sprzedaży ze starszego systemu. Archiwalne zamówienia sprzedaży mogą być tylko przeglądane.
Za pomocą aplikacji Lista: Archiwalne zamówienia sprzedaży użytkownik ma możliwość podglądu danych z archiwalnych dokumentów zamówień sprzedaży.
Opis obsługi aplikacji typu lista, obejmujący zapytania i obszar roboczy, znajduje się w dokumencie Aplikacje typu lista. Informacje dotyczące Konfiguracji i Uprawnień znajdują się w dokumencie Zamówienia sprzedaży.
Dane archiwalnego zamówienia sprzedaży
Zgodnie z ustawieniami aplikacji Ustawienia reorganizacji dokumentów/Dane historyczne podczas reorganizacji zamówień sprzedaży zapisywane są następujące dane archiwalne dokumentów:
Nagłówek archiwalnego zamówienia sprzedaży:
- Rodzaj i numer zamówienia sprzedaży
- Organizacja sprzedaży (organizacja, nazwa, adres, do rąk własnych)
- Zamawiający i odbiorca faktury (klient, nazwa, adres, do rąk własnych)
- Data utworzenia
- Numer i data dokumentu obcego
- Waluta
- Przedstawiciel 1-3
- Obsługujący
Pozycje archiwalnego zamówienia sprzedaży:
- Numer pozycji
- Typ pozycji
- Istotne cenowo
- Drukuj składniki
- Odniesienie
- Oznaczenie artykułu i pseudoartykułu
- Konfiguracja artykułu
- Ilość całkowita
- Preferowany termin i termin dostawy
- Cena netto po rabacie, Cena brutto po rabacie (tylko w przypadku dokumentów sprzedaży detalicznej), jednostka ceny i wymiar ceny
Dla prezentacji ceny Brutto mają zastosowanie poniższe zasady:
- Jako jednostka ceny jest stosowana jednostka ilości całkowitej.
- Cena netto po rabacie jest ustalana na podstawie kwoty netto po rabacie i ilości całkowitej, z uwzględnieniem wymiaru ceny (dotyczy ceny brutto po rabacie na dokumentach sprzedaży detalicznej).
Dla anulowanych pozycji mają zastosowanie poniższe zasady:
- Anulowane pozycje otrzymują tylko Cenę netto przed rabatem – ta cena jest pobierana jako Cena netto po rabacie (dotyczy ceny brutto po rabacie na dokumentach sprzedaży detalicznej)
- Integracja z zaopatrzeniem, magazyn, dostawca i partner dostawy (partner, nazwa, adres, do rąk własnych)
- Odbiorca dostawy (klient, nazwa, adres, do rąk własnych)
Opis aplikacji
Za pomocą aplikacji Lista: Archiwalne zamówienia sprzedaży użytkownik ma możliwość podglądu danych z archiwalnych dokumentów zamówień sprzedaży. Te archiwalne zamówienia sprzedaży są generowane podczas reorganizacji zamówień sprzedaży lub są importowane. Archiwalne zamówienia sprzedaży mogą być tylko przeglądane.
Aplikacja składa się z obszaru zapytania i obszaru roboczego.
Obszar zapytania
Obszar zapytania zawiera pola zapytań. Zasadniczo dostępne są najważniejsze pola zapytań. Liczba i rozmieszczenie pól zapytań mogą się różnić.
Obszar zapytania jest zapisywany dla każdego widoku. Użytkownik może samodzielnie zdecydować, które pola zapytań będą widoczne, wybierając odpowiednie pola zapytań z zasobu dostępnych pól. Opis pól zapytań można znaleźć zazwyczaj w pomocy kontekstowej.
Dokument Aplikacje typu lista zawiera podstawowe informacje o obszarze zapytań.
Poniżej znajduje się opis pola Status. Pozostałe pola zostały opisane w dokumencie Zamówienia sprzedaży.
Status – użytkownik wybiera status danych archiwalnych jako kryterium wyszukiwania dla archiwalnych zamówień sprzedaży, które mają być wyświetlone w obszarze roboczym. Status jest nadawany podczas importu archiwalnych zamówień sprzedaży lub podczas reorganizacji zamówień sprzedaży, kiedy to generowane są historyczne dane dokumentu. Dostępne opcje do wyboru:
- W opracowaniu – historyczne dane dokumentu nie zostały jeszcze wygenerowane.
- Zwolnione – historyczne dane dokumentu zostały wygenerowane.
- Ustawiono znacznik usuwania – dla historycznych danych dokumentu ustawiono znacznik usuwania.
- Rozpoczęto reorganizację – historyczne dane dokumentu są aktualnie w trakcie reorganizacji.
Wyszukiwanie szczegółowe
Wyszukiwanie szczegółowe może być połączone z wyszukiwaniem podstawowym, dzięki czemu podczas wyszukiwania uwzględniane są zarówno kryteria zapytania z obszaru zapytania, jak i kryteria zapytania z wyszukiwania szczegółowego (powiązanie typu AND). W tym celu należy zaznaczyć pole wyboru (checkbox) dostępne w wierszu sekcji dla wyszukiwania szczegółowego. Aby odpowiednie wyniki były również widoczne obszarze roboczym, należy wybrać przycisk dla wyszukiwania szczegółowego. Po wybraniu przycisku w obszarze roboczym pojawi się dodatkowy wiersz nagłówka z odpowiednimi informacjami szczegółowymi.
Oprócz wyszukiwania głównego z kryteriami zapytania w obszarze zapytania, użytkownik może skorzystać z następujących wyszukiwań szczegółowych:
- Pozycje podstawowe
- Pozycje szczegółowe
Zasadniczo dostępne są najważniejsze pola zapytań. Użytkownik może samodzielnie zdecydować, które pola zapytań będą widoczne, wybierając odpowiednie pola zapytań z zasobu dostępnych pól. Opis pól zapytań można znaleźć zazwyczaj w pomocy kontekstowej. Użytkownik może również skorzystać z pomocy wyszukiwania wartości.
Obszar roboczy
Obszar roboczy zawiera tabelę, w której prezentowane są archiwalne zamówienia sprzedaży. Użytkownik może samodzielnie zdecydować, jakie informacje z zamówień sprzedaży będą widoczne. Użytkownik ma również możliwość utworzenia wielu widoków, aby móc przeglądać archiwalne zamówienia sprzedaży na różne sposoby i z różnymi informacjami.
Po aktywacji przycisku wyszukiwania szczegółowego w tabeli pojawią się dodatkowe wiersze nagłówka i informacje szczegółowe.
Ogólny opis obszaru roboczego znajduje się w dokumencie Aplikacje typu lista.
Poniżej znajduje się opis kolumny Status. Pozostałe kolumny zostały opisane w dokumencie Zamówienia sprzedaży.
Status – kolumna zawiera status archiwalnego zamówienia sprzedaży wyrażony za pomocą odpowiedniej ikony i tooltipu. Dostępne wartości:
- W opracowaniu – historyczne dane dokumentu nie zostały jeszcze wygenerowane.
- Zwolnione – historyczne dane dokumentu zostały wygenerowane.
- Ustawiono znacznik usuwania – dla historycznych danych dokumentu ustawiono znacznik usuwania.
- Rozpoczęto reorganizację – historyczne dane dokumentu są aktualnie w trakcie reorganizacji.
Jednostki biznesowe
Dla aplikacji Lista: Archiwalne zamówienia sprzedaży istotne są poniżej wyszczególnione jednostki biznesowe, które mają zastosowanie m.in.
- podczas przyznawania uprawnień oraz
- podczas tworzenia definicji działań
- lub podczas importu lub eksportu danych.
Archiwalne zamówienie sprzedaży – com.cisag.app.sales.orderarchive.obj.SalesOrderArchive
Archiwalna pozycja zamówienia sprzedaży – com.cisag.app.sales.orderarchive.obj.SalesOrderArchiveDetail
Dane reorganizacji dokumentu – com.cisag.app.general.obj.DocumentDetailReorganizationData
Dane reorganizacji pozycji dokumentu – com.cisag.app.general.obj.DocumentDetailReorganizationData