Rezerwowe stany magazynowe ERP

Aplikacja Rezerwowe stany magazynowe ERP należąca do obszaru Sprzedaż wielokanałowa, pozwala na rezerwację artykułów przeznaczonych do sprzedaży przez adaptery na potrzeby sprzedaży w systemie Comarch ERP Enterprise. Rezerwacje zmniejszają ilość zarezerwowanego artykułu w każdym systemie zewnętrznym, przez który jest sprzedawany.

Rezerwowe stany magazynowe ERP

Opis aplikacji

Aplikacja Rezerwowe stany magazynowe ERP umożliwia rezerwowanie określonych artykułów i blokuje ich sprzedaż w systemie zewnętrznym.

Domyślnie aplikacja Rezerwowe stany magazynowe ERP wyświetla wszystkie rezerwacje utworzone na artykuły sprzedawane we wszystkich aktywnych kanałach sprzedaży. Rezerwacje są wyświetlane w formie tabeli.

Aplikacja składa się z nagłówka oraz obszaru roboczego.

Nagłówek

W nagłówku aplikacji dostępne są pola pozwalające na filtrowanie wyników wyszukiwania według wskazanych kryteriów:

  • Właściciel stanów magazynowych – z rozwijanej listy dostępnej pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości] można wybrać organizację (z rolą rachunkowości), która jest właścicielem stanów magazynowych. Wartości dla tego pola pobierane są z aplikacji Organizacje.
  • Artykuł – pole pozwala na wskazanie konkretnego artykułu/artykułów (z rolą logistyki magazynowej), o których informacje mają zostać wyświetlone. Wartości dla pola pobierane są z aplikacji Artykuły i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Magazyn – w polu można wskazać magazyn/magazyny jako kryterium wyszukiwania zarezerwowanych artykułów. Wartości dla pola pobierane są z aplikacji Magazyny i dostępne są pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].

Obszar roboczy

Obszar roboczy składa się z tabeli zawierającej dane o istniejących rezerwacjach.

W obszarze dostępne są kolumny:

  • Właściciel stanów magazynowych (pole obowiązkowe) – w polu należy wprowadzić dane właściciela stanów magazynowych, dla którego ma zostać utworzona rezerwacja na potrzeby procesów sprzedażowych realizowanych w systemie Comarch ERP Enterprise. Domyślnie podpowiada się organizacja na którą użytkownik jest aktualnie zalogowany. Wartość można zmienić za pomocą rozwijanej listy dostępnej pod przyciskiem [Pomoc uzupełniania wartości].
  • Artykuł (pole obowiązkowe) – w polu należy wprowadzić artykuł, który ma zostać zarezerwowany na potrzeby procesów sprzedażowych realizowanych w systemie
Uwaga
Rezerwowany artykuł musi posiadać dane logistyki magazynowej dla organizacji magazynowej podanego artykułu, inaczej stworzenie rezerwacji nie będzie możliwe.
  • Magazyn (pole obowiązkowe) – w polu należy wskazać magazyn dla którego ma zostać zarezerwowany artykuł
  • Ilość – pole pozwala na wprowadzenie ilości, o którą mają zostać zmniejszone zasoby w systemie zewnętrznym. Jednostka podstawowa artykułu pobierana jest do tego pola z karty artykułu.

Po usunięciu niewykorzystanej rezerwacji w aplikacji Rezerwowe stany magazynowe ERP i wyeksportowaniu dostępności artykułu do kanału sprzedaży za pomocą aplikacji w tle Eksport dostępności artykułów, ilość artykułów w kanale sprzedaży zwiększy się o ilość niewykorzystanego artykułu z rezerwacji.

Przykład
W aplikacji Rezerwowe stany magazynowe ERP została zrobiona rezerwacja artykułu Pralka X na 10 sztuk. Po eksporcie dostępności artykułu, we wszystkich kanałach sprzedaży korzystających z tego artykułu ilość dostępnych artykułów zmniejszy się o 10 sztuk. W sytuacji, gdy na potrzeby systemu Comarch ERP Enterprise sprzedano 5 z zarezerwowanych pralek i rezerwacja nie będzie już potrzebna, możną usunąć ją w aplikacji Rezerwowe stany magazynowe ERP. Po ponownym eksporcie dostępności artykułów do kanału sprzedaży, w sklepie zewnętrznym ilość artykułu Pralka X zostanie zwiększona o 5 sztuk z niewykorzystanej rezerwacji.

Jeśli w aplikacji Rezerwacje w kanałach sprzedaży na dany artykuł została zrobiona rezerwacja, jego ilość w kanale sprzedaży nie spadnie poniżej tej rezerwacji, nawet jeśli w aplikacji Rezerwowe stany ERP rezerwacja przekroczy ilość dostępną w kanale sprzedaży.

Przykład
W aplikacji Rezerwacje w kanałach sprzedaży została utworzona rezerwacja na artykuł Rower dziecięcy na ilość 2 sztuki w kanale sprzedaży XYZ. Ilość tych rowerów w kanale sprzedaży XYZ wynosi 5 sztuk. W sytuacji, gdy w aplikacji Rezerwowe stany magazynowe ERP użytkownik stworzy rezerwację na 5 sztuk takich rowerów, i wyeksportuje dostępność artykułów, ogólna ilość rowerów w kanale sprzedaży nie spadnie poniżej 2 sztuk.

Jednostki biznesowe

Dla aplikacji Rezerwowe stany magazynowe ERP istotna jest jednostka biznesowa: com.sem.ext.app.mcs.item.availability.obj.MinimumInventoryLevel.

Nie należy ona do żadnej grupy jednostek biznesowych.

Konfiguracja

Aplikacja Rezerwowe stany magazynowe ERP nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Uprawnienia

Uprawnienia są nadawane poprzez role autoryzacyjne, a także poprzez przyporządkowanie ich do organizacji.

Funkcje specjalne

Aplikacja Rezerwowe stany magazynowe ERP nie posiada funkcji specjalnych.

Przyporządkowywanie organizacji

Struktury organizacyjne mogą być wykorzystane w celu określenia uprawnień do wyświetlania, wykorzystywania lub edytowania danych. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja -> funkcja Podstawowe.

Aby użytkownik mógł wyświetlić i otworzyć aplikację Rezerwowe stany magazynowe ERP w menu użytkownika, musi on być przyporządkowany do organizacji powiązanej ze strukturą organizacyjną Sprzedaż.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Rezerwowe stany magazynowe ERP nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

 

Czy ten artykuł był pomocny?