Instrukcja integracji aplikacji Comarch e-Sale we współpracy z Comarch ERP Enterprise

Uwaga
Przed instalacją należy zapoznać się z wymaganiami technicznymi Comarch e-Sale.

Słownik pojęć

Comarch e-Sale – aplikacja w wersji online (w Chmurze Comarch) za pomocą które można prowadzić sprzedaż przez popularne platformy sprzedażowe takie jak: Allegro, eBay, Amazon.

Comarch e-Sklep – jest to:

  • adapter za pomocą którego system Comarch ERP Enterprise może połączyć się z aplikacją Comarch e-Sale
  • sklep internetowy, do którego można połączyć się za pomocą adaptera Comarch e-Sklep

Wymagania

Aby utworzyć połączenie systemu Comarch ERP Enterprise z aplikacją Comarch e-Sale należy przeprowadzić konfigurację wstępną po stronie systemu Comarch ERP Enterprise w obszarze Sprzedaż wielokanałowa: aktywować funkcję Comarch e-Sklep oraz Comarch e-Sale w aplikacji Konfiguracja za pomocą parametru Aktywne.

Instrukcja

Aby utworzyć połączenie systemu Comarch ERP Enterprise z aplikacją Comarch e-Sale należy:

  1. Zamówić pełną wersję lub wersje demo Comarch e-Sale według instrukcji.
  2. Zalogować się do panelu administracyjnego Comarch e-Sale według instrukcji.
Wskazówka
Więcej informacji o możliwościach panelu administracyjnego e-Sale znajduje się w artykule Mój e-Sale.
  1. Utworzyć kanał sprzedaży w aplikacji Kanały sprzedaży używając adaptera Comarch e-Sklep. Na zakładce Comarch e-Sklep należy wprowadzić dane do synchronizacji dostępne w panelu administracyjnym e-Sale na zakładce Mój profil -> Mój e-Sale -> Ogólne. Dane należy wprowadzić w odpowiednie pola:
  • Pole URL e-Sklepu – adres serwera wymiany
  • Pole Nazwa e-Sklepu – nazwa e-sale
  • Pole Nazwa firmy – nazwę firmy
Uwaga
Opis pozostałych pól na zakładce Comarch e-Sklep znajduje się w artykule Kanały sprzedaży/Comarch e-Sklep.
  1. Uruchomić aplikację w tle Aktywacja synchronizacji Comarch e-Sklep, używając hasła dostępnego w panelu administracyjnym e-Sale na zakładce Mój profil -> Mój e-Sale -> Ogólne.

Po poprawnie zakończonej synchronizacji pola Nazwa e-Sklepu oraz Nazwa firmy w aplikacji Kanały sprzedaży są dezaktywowane i pełnią funkcję jedynie informacyjną.

  1. Przyporządkować języki w aplikacji Przyporządkowania języków Comarch e-Sklep. Niezbędne jest przyporządkowanie co najmniej jednego języka.

Zalecane jest wykonywanie eksportów i importów w odpowiedniej kolejności, opisanej w artykule Wprowadzenie: Sprzedaż wielokanałowa.

Komunikaty dotyczące synchronizacji danych można podejrzeć w aplikacji Zlecenie przetwarzania, wybierając lewym przyciskiem myszy konkretną aplikację, a następnie przycisk Rejestr komunikatów. Po stronie Comarch e-Sale, komunikaty dotyczące synchronizacji dostępne są na zakładce Ustawienia -> Dziennik zdarzeń.

Czy ten artykuł był pomocny?