Instrukcja: Porównanie ofert zakupu

Przegląd tematu

W odpowiedzi na zapytanie ofertowe zakupu, które zostało wysłane do wielu odbiorców, możliwe jest otrzymanie wielu ofert zakupowych dostawców. W celu porównania otrzymanych ofert, system korzysta z aplikacji Porównanie ofert zakupu. Na podstawie porównania możliwy jest wybór najlepszej oferty lub pozycji oferty, a następnie wygenerować jedno lub więcej zamówień zakupu.

Niniejszy dokument opisuje sposób pracy z aplikacją Porównanie ofert zakupu. Wyjaśnia on, jak sprawdzić, które oferty dostawców zostały dostarczone w odpowiedzi na zapytanie ofertowe zakupu. Ponadto zawiera on informacje, w jaki sposób użytkownik powinien wybrać poszczególne pozycje oferty lub całą ofertę w celu wygenerowania zamówienia.

Szczegółowy opis aplikacji Porównanie ofert zakupu znajduje się w dokumentacji Porównanie ofert zakupu.

Wyszukiwanie i wyświetlanie ofert zakupu powiązanych z zapytaniem ofertowym

Aplikacja Porównanie ofert zakupu jest aplikacją zapytań i nie jest przeznaczona do wprowadzania lub przetwarzania nowych dokumentów i danych. W związku z tym, istnieje tylko możliwość podglądu danych, a nie ich modyfikacja. Wyświetlane dane pobierane są głównie z zapytania ofertowego zakupu i otrzymanych w odpowiedzi na nie ofert zakupu. W razie konieczności dane mogą zostać zmienione w aplikacjach odpowiadających poszczególnym dokumentom. Niektóre z wyświetlanych wartości i jednostek są obliczane lub konwertowane przez system.

Wymagania wstępne

Wprowadzono zapytanie ofertowe dotyczące zakupu. Aby porównać oferty otrzymane w odpowiedzi na zapytanie ofertowe dotyczące zakupu, muszą być dostępne oferty dostawców powiązane z zapytaniem ofertowym za pośrednictwem łańcucha dokumentów powiązanych. W tym celu oferty dostawców muszą zostać wygenerowane z zapytania ofertowego lub odniesienie do dokumentu musi zostać ręcznie wprowadzone w nagłówku oferty i w jej poszczególnych pozycjach. Jeśli oferta nie została wprowadzona z odniesieniem do zapytania ofertowego, zostaną wyświetlone tylko dane dostawcy lub dostawców, których oferty nadal są w toku.

Instrukcje

W celu wyświetlenia ofert zakupu, powiązanych z zapytaniem należy:

  1. Otworzyć aplikację Porównanie ofert zakupu.
  2. W polu Zapytanie wprowadzić rodzaj zapytania ofertowego i jego numer.
  3. Wybrać przycisk [Aktualizuj] na standardowym pasku narzędzi. W wyniku tego działania, system określi wszystkie oferty, które są powiązane z zapytaniem ofertowym i wyświetli je. Podobnie wyświetlone zostaną wszystkie pozycje oferty i rabaty, powiązane z poszczególnymi pozycjami zapytania.
  4. W razie potrzeby wybrać przycisk [Zaległe oferty], aby wyświetlić dostawców, którzy otrzymali zapytanie ofertowe, ale nie odpowiedzieli na nie ofertą.
  5. Następnie możliwe jest porównanie wszystkich ofert w podziale na pozycje i wyróżnienie wybranych z nich do dalszego przetwarzania.

Generowanie zamówienia zakupu

Akcja Generuj zamówienia zakupu jest dostępna w aplikacji Porównanie ofert zakupu. W ramach aplikacji nie są dostępne inne akcje i funkcje specjalne.

Funkcja Generuj zamówienia zakupu umożliwia generowanie zamówień zakupu z wybranych pojedynczych pozycji oferty z pełnej oferty dostawcy. W ramach procesu można zdefiniować, które pozycje oferty mają zostać zamówione u konkretnego dostawcy.

Wymagania wstępne

Porównanie ofert dostawców dla zapytania ofertowego zostało zainicjowane i co najmniej jedna oferta jest wyświetlana jako wynik. Tylko pozycje oferty, które są zwolnione w ofercie, mogą być wybrane do generowania zamówień. Jeśli ma zostać wybrana cała oferta, musi ona zostać zwolniona.

Instrukcje

W celu wygenerowania zamówienia zakupu z oferty należy:

  1. Wybrać pozycje oferty dostawcy, które mają zostać zamówione. W tym celu należy zaznaczyć pole wyboru na końcu wiersza, zawierającego dane pozycji oferty. Możliwe jest również wybranie oferty dostawcy jako całości – w tym celu należy zaznaczyć pole wyboru na końcu wiersza, zawierającego dane nagłówka oferty.
  2. Wybrać akcję Generuj zamówienie zakupu na standardowym pasku narzędzi. W wyniku tego działania pojawi się okno dialogowe.
Uwaga
Jeśli w oknie dialogowym zostanie wybrany przycisk [Nie], czynność zostanie anulowana bez wygenerowania zamówienia.
  1. Określić rodzaj zamówienia zakupu w oknie dialogowym.
  2. Wybrać przycisk [OK] w celu wygenerowania odpowiedniego zamówienia zakupu. W ramach tego procesu system przenosi wybrane przez użytkownika dane z oferty dostawcy do odpowiedniego zamówienia zakupu i generuje numer referencyjny dokumentu. Brakujące dane uzupełniane są wartościami domyślnymi, np. z danych podstawowych artykułów, danych podstawowych partnera lub rodzaju zamówienia.

Czy ten artykuł był pomocny?