Instrukcje: Przyporządkowanie przyczyn anulowania

Niniejsza dokumentacja opisuje instrukcję korzystania z aplikacji Przyporządkowanie przyczyn anulowania. Instrukcja zawiera procedury, dotyczące np. wprowadzania lub edycji przyporządkowanych przyczyny anulowania. Dodatkowo, zawarte zostały informacje o możliwych warunkach wstępnych i efektach działania.

Opis aplikacji Przyporządkowania przyczyn anulowania można znaleźć w dokumentacji Przyporządkowania przyczyn anulowania.

Wprowadzenie przyporządkowania

Warunki wstępne

Przyczyny anulowania, które mają zostać przyporządkowane, zostały już wprowadzone do systemu. W tym celu dostępna jest aplikacja Przyczyny anulowania.

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Przyporządkowanie przyczyn anulowania.
  2. Należy wybrać przycisk [Nowy] na standardowym pasku przycisków.
  3. Nowy wiersz zostanie dodany do tabeli w obszarze roboczym, a komórka Typu dokumentu zostanie podświetlona.
  4. Użytkownik wybiera typ dokumentu dla nowego zadania
  5. Następnie należy kliknąć na komórkę Przyczyna anulowania i wprowadzić przyczynę anulowania. Przyczyny anulowania są wprowadzane w aplikacji Przyczyny anulowania. 
  6. W razie potrzeby, użytkownik może oznaczyć zadanie jako Preferowane.
    Uwaga
    Jeśli do danego typu dokumentu przypisany jest tylko jeden powód anulowania, jest on automatycznie oznaczany jako Preferowany.
  7. Na zakończenie należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.

Duplikacja przyporządkowań

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Przyporządkowanie przyczyn anulowania.
  2. Użytkownik wyszukuje dane przyporządkowanie, np. wprowadzając funkcje wyszukiwania w polach w nagłówku aplikacji, np. Typ dokumentu.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Aktualizuj] na standardowym pasku przycisków.
  4. Wszystkie wpisy pasujące do charakterystyki wyszukiwania zostaną wyświetlone w tabeli.
  5. Należy wybrać wiersze, które mają zostać zduplikowane.
  6. Przycisk [Duplikuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków, wyświetli wiersze ze zduplikowanymi danymi w tabeli w obszarze roboczym, a pierwsza komórka Typu dokumentu zostanie podświetlona.
  7. Duplikowany typ dokumentu, a nie przyczyna anulowania.
  8. Użytkownik wybiera komórkę Przyczyny anulowania i wprowadź przyczynę anulowania. Przyczyny anulowania są wprowadzane w aplikacji Przyczyny anulowania.
  9. W razie potrzeby można zmienić etykietę na Preferowane.
  10. Użytkownik może powtarzać kroki 6 i 7 do momentu wprowadzenia przyczyny anulowania dla wszystkich zduplikowanych linii.
  11. Na zakończenie należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.

Edycja przyporządkowania

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Przyporządkowania przyczyn anulowania.
  2. Użytkownik wprowadza kryteria wyszukiwania w polach w nagłówku aplikacji, np. Przyczyna anulowania.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Aktualizuj] na standardowym pasku przycisków.
  4. Wszystkie wpisy spełniające kryteria wyszukiwania zostaną wyświetlone w tabeli.
  5. W tabeli należy kliknąć na wiersz, który ma być edytowany, a następnie na komórce, która również ma być edytowana.
    Uwaga
    Wybranego typu dokumentu nie można już zmienić dla zapisanego zadania.
  6. Użytkownik zmienia przyczynę anulowania lub wskaźnik Preferowane.
    Uwaga
    Jeśli do typu dokumentu przypisany jest tylko jedna przyczyna anulowania, zostanie mu automatycznie przypisany wskaźnik Preferowany.
  7. Na zakończenie należy wybrać przycisk [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.

Dodawanie znacznika usuwania do zadania, usuwanie znacznika usuwania lub usuwanie obiektu

Instrukcje, dotyczące poniższych tematów można znaleźć w dokumentacji Ogólna instrukcja obsługi aplikacji tabelarycznych.

  • Dodawanie znacznika usuwania do obiektu
  • Usuwanie znacznika usuwania z obiektu
  • Usuwanie obiektu

Czy ten artykuł był pomocny?